Mitä antaa joululahjaksi lapsille, joille tulee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oooooo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"oooooo"

Vieras
lahjapaketteja myös yhdeksältä muultakin perheeltä?

Miehen kanssa kun tänäkin jouluna pohdittiin mitä noille sukulaislapsille oikein laittaisi lahjaksi, niin hän ehdotti jotain legolinnaa ( tytöille sopiva malli ). Mutta en tiedä sitten onko passeli juttu? Kun kuitenkin nuo yhdeksän muutakin perhettä taatusti antavat heille yhtä sun toista kivaa juttua ( vaatteita, leluja, kirjoja, lautapelejä jne...).

Olisi kyllä joka joulu kiva ilahduttaa heitä jollain uusilla jutuilla. Mutta kun heillä on jo noinkin monta muistajaa, niin ettei tulisi samanlaisia juttuja kahdesti. Tai sitten esim; lelujen kohdalla - ettei jäisi lelu käyttämättä ja ettei lelulla sitten yhtään leikittäisi.

Välillä tekisi mieli antaa vain raha kirjekuoressa lasten äidille, että osta tuolla jotain kivaa heille. Mutta eihän pienet ymmärrä, jos eivät pakettia saa. Samaa tekee tuo lasten äiti omalle isommalle lapselleni, että antaa rahaa ja "käskee" lasta ostamaan jotain mukavaa itselleen. Kun eihän hänkään niin tiedä mistä isompi lapseni pitää.

Me ollaan tehty useampi vuosi niin, että sukulaislapsille on lahjassa lahjakortti lelukauppaan. Lapset ovat kuulema olleet todella innoissaan, että "joulupukki" on kekannu tällasen lahjan ja lelun saa itse valkata.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
Minusta olisi ihan kiva jos joku lahjoja hommaava sukulainen kysyisi mitä lapsi haluaa/ehdotuksia minulta. Tai vaikka antaisi sen rahana, voisin hankkia heidän puolestaan kyllä lahjoja.
Tiedän paremmin mitä lapset haluavat ja esim. vaatemaun, toisaalta toinen lapsista osaa jo itsekin käydä ostamassa vaatteita itselleen, joten lahjakortti voisi olla passeli.
Kirjojen tms. suhteen tiedän myös paremmin mitä on luettu ja mitä ei.
Myös useamman lahjanantajan antaessa rahana saisi niillä ehkä jonkun isommankin lahjan hankittua.
Mutta eihän sitä itse voi mennä ehdottelemaan tällaisia.
Ja vähän luulen että meillä saattaisi kyllä olla sekin että sukulaisten mielestä minun hankkimani vaatteet yms. ovat vääränlaisia, tai turhaa. Minä taas odotan että jouluna tulee aivan vääränlaista tilpehööriä tukuttain. Kuten vaikka aikoinaan lapsen tiettyä kalliimpaa nukkea toivoessa kymmenkunta huoltiksen halpanukkea.

Jos lapset on pieniä, eikös he usko joulupukkiin? Ja jos uskovat, niin eiväthän he edes tietä keneltä lahjat oikeasti tulee ja osaa siis kaivata tietyltä sukulaiselta mitään. Kouluikäiset taas jo arvostavat rahalahjaa itsekin. Sen ikäisille antaisin rahan jo ihan suoraan, en äidille.

Yhteistyössä