Mitä annat joululahjaksi kummilapsellesi? Entä annatko lahja/lahjoja myös hänen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastan joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastan joulua

Vieras
sisarukselleen / sisaruksilleen?

Meillä on tapana muistaa sekä kummilapsi, että hänen sisaruksensa. Ei voi olla ostamatta joululahjoja vain pelkästään toiselle.

Tänä jouluna muistamme heitä;
legoilla ( 2 erilaista pakettia )
värityskirjoilla
namipusseilla
kauneuspussukoilla (kynsilakkaa, hajuvettä, huulikiiltoa, hammastahnaa ja kylpygeeliä)

Lapsukaiset ovat alle 5v ikäisiä.

Ostetaan lahjat kummilapsille (3kpl) muttei heidän sisaruksilleen (joita yhteensä 5kpl). Kukaan ei ole loukkaantunut, vaikkei ostetakkaan sisaruksille. Myös meidän lasten kummit ostaa vain kummilapsilleen. Tietysti. Ei meidän muille lapsille.

Mun kummilapset on mun sisarusten lapsia, ja heillä (kummilapsilla) on omia sisaruksia myös. Me ostetaan silti vain kummilapsille, tulis muuten maksamaan monta sataa euroa jos pitäis kaikille kummilasten sisarillekin ostaa lahjoja.

Siis miksi ei voi ostaa lahjaa vain kummilapselle? Kai sillä sisarellakin on omat kummit, joilta saa ehkä lahjoja? Eikö lasten tule oppia siihen, että aina ei saa kaikki yhtä montaa lahjaa tms. Mä en ymmärrä sitäkään, että opetetaan lapsi siihen jotta kun siskolla on synttärit niin saa itsekin lahjan. Miksi toistakin pitää silloin lahjoa?

6 kummilasta, sisaruksia ei muisteta. Eri asia jos olis sisarusten lapsia, mutta meidän kummilapset on kaikki kavereiden muksuja. Joululahjaan käytän n 30 euroa/ lapsi, synttärilahja saa olla kalliimpi. Tänä vuonna paketoin vaatteita,legoja, kirjoja ja lahjakortin. Kummilapset iältään 1-12vuotta.

Kummipoika1 pian 7-vuotias: ostin t-paidan ja laitoin pakettiin heijastimen sekä 20€ rahaa (saa laittaa puhelinrahaan tms. mitä oli ollut suunnitelmissa). Vanhemmilleen + sisaruksilleen (ex-isäpuoleni uusperhe) ostin Sanajahti-pelin.

Kummipoika2 6-vuotias: Cars2 kaksipuoleinen lautapeli. Äidilleen (lasteni täti) ostin lahjaksi digikameran, pojalla ei ole sisaruksia.

Kummipoika3 4-vuotta ja kummityttö alle 1-vuotias: pojalle ostin Paloasema-setin, tytölle astiat ja valokuvakehyksen. Samasta perheestä nämä kaksi viimeistä siis. Siskolleen ostin Urhea DVD:n ja annan arpajaisissa voitetun Merida-nuken. Isälle ja äiti(puole)lle Mauri Kunnaksen urheilukalenterin.

Minulla on vain yksi kummilapsi: 16-vuotias tyttö. Häneltä en ole vielä saanut lahjatoivelistaa. Ostan lahjat myös hänen veljelleen. Ovat siis veljeni lapsia. Kummityttöni veljen kummit eivät anna kummitytölleni mitään.

Kummipojalle ostan ja hänen siskolleen koska olen samalla kummankin täti. Toiselle kummilapselle ostan kans mutta en ole hänen sisarukselle ostanut mitään enkä osta koska sitten joutuisin aina hänellekin hankkimaan,asia olisi eri jos olisin heidän elämässään samalla tavalla kuin ennen mutta eron myötä yhteys on paljon vähäisempää koska exä on sitten se läheisempi heille(myös eno heille).
Ihan vaatetta ja leluja,vaateet menee lähinnä pojalle koska on toivonut tiettyjä juttuja toki hän saa myös jotain muuta mukavaa myös.

Meillä miehen kanssa kummilapsia 3 ja heille on ostettu kullekin joko lelu tai vaate noin 30-40 e hinnaltaan. Myös heidän sisaruksille ollaan lahjat ostettu, ollaan kuitenkin ihan samalla tavalla tekemisissä heidän kanssaan. Ja heidän vanhempansa ostavat lahjan myös meidän pojalle, vaikka kaikki eivät meidän lapsen kummeja olekaan.

Ostan kummipojalleni ja hänen siskolleen molemmille, koska olen myös täti heille. Leluja ja vaatteita tuloihini nähden ehkä liikaakin, mutta aina löytyy jotain kivaa ostettavaa. :)

Muita kummilapsia mulle tuskin koskaan tulee, jos tulisi suvun ulkopuolelta, niin ostasin varmaan vaan kummilapselle. Korkeintaan jotain tosi pientä sisaruksille.

Kummipoika 7v legoja, koottava auto, makuunin lahjakortti ~50€
Kummipoika 1,6v kauko-ohjattava auto, automatto ja vaatesetti ~50€
Kummipoika 1,4v kerhoreppu+tossut (skiphop&tohvelisankarit)~50€

Kummilapsillani ei ole sisaruksia mutta jos olisi niin muistaisin heitäkin jollain pienellä. Samoin kummilapsien vanhempia muistan kun ovat omien lapsieni kummeja samalla, muuten tuskin muistaisin mitenkään.

kummipojalle ostettu hänen toivomansa lelu, sekä yksi keräilyesine, jota kerään hänelle joka joulu :) yhteensä rahaa menee n. 70 e. hänen sisaruksilleen ostettu "joulupukin" listalta, mitä haluavat, n. 20 euron arvosta.

Kummilapsille ostetaan, ja menee kyllä sisaruksillekin, lukuunottamatta yhtä perhettä jossa niitä sisaruksia on niin paljon, että turhan krääsän hankkiminen tuskastuttaa niin itseä kuin tätä perhettäkin.

Olen kummi neljälle. kaksi näistä on sisarusteni lapsia, ja ostan heidän sisaruksillensaki lahjat, jotain pientä. mutta kahden muun kummilapsen sisaruksille en osta. kummilapsill eostin tyttö 13: mp3 soittimen, poika 9-v kärppälipun ja vyön, poika 7-v lahjakortin cartingcenteriin ja korun, poika 2v lottopelin ja dvd:n

Olen kummi neljälle. kaksi näistä on sisarusteni lapsia, ja ostan heidän sisaruksillensaki lahjat, jotain pientä. mutta kahden muun kummilapsen sisaruksille en osta. kummilapsill eostin tyttö 13: mp3 soittimen, poika 9-v kärppälipun ja vyön, poika 7-v lahjakortin cartingcenteriin ja korun, poika 3v lottopelin ja dvd:n
kauhia, unohdin siis yhden kummilapseni, olen kummi viidelle. poika 2v: brio junarata

Yhteistyössä