Mitä ajatuksia tämä lause herättää teissä työnantajasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Työtekijä pyytää ainakin päivää viikossa vapaaksi.vastauksena tulee tämä
työnantaja ei tiedä tosin että olin liittoon yhteydessä jo..olen täällä se yhden ketjun aloittaja.
vapaa päiviä siis ei saa ellei niitä pyydä,työnantaja teettää muuten 3 viikkoa 7 päivän työviikkoja muuten!!

mutta todellisuudessa tämä homma ei nyt oikeentoimi kun joka viikolla on jokin vapaapäivä toivomus, emme pysty kaikkia toteuttamaan.

Periaatehan ja totuus on että työnantaja katsoo mitä päiviä voidaanmyöntää vapaaksi.

noin siis tuli kun sanoin etten suostu tekemään enää siihen asti 7 päivän viikkoja kun irtisanoutumiseni on selvä.

Taidan olla vähän väsynyt, mutta mikä osa tekstistäsi on siis työnantajan sanomaa/kirjoittamaa?

oi anteeksi jäi tuolta heitot pois.
eli siis tämä
mutta todellisuudessa tämä homma ei nyt oikeentoimi kun joka viikolla on jokin vapaapäivä toivomus, emme pysty kaikkia toteuttamaan.

Periaatehan ja totuus on että työnantaja katsoo mitä päiviä voidaanmyöntää vapaaksi.

Joo siis en tajunnu vieläkään, että kuka sano ja mitä??? Siis pitäs tehä töitä 7 pv/vk eikä vapaita saa? Vai saa jonkun satunnaisen päivän eli ei voi toivoa??? Vai ei saa toiakaan mitään vaan ilman vapaita pitää tehä?? Ei kai se oo laillistakaan??

anteeksi siis vaikea ulosantini :D
olen vieläkin kuumeessa niin ajatus ei juokse.

eli näin,pomoni teettää mulla 7 päivän viikkoja töissä,pyytää joutuu vapaat ja se kitisee jo niistäkin.
ei tiedä että olen ollut liittoon yhteydessä vaan toi yrittää kusettaa että pomo määrää vapaat ja niitä ei todellakaan sen mielestä pidetä joka viikko!!!!!!!!!
teen joinan päivinä 2-3 tunnin päiviä,ja sen mukaan se ei oikeuta muka yhteenkään vapaa päivään viikossa mun työantajan mukaan!!!!!!

säälin sitä joka aloittaa mun tilalla kun irtisanoin itseni!

En saanut minäkään mitään järkevää irti aloituksesta, enkä niistä täydennyksistäkään. Tosin ei nuo pari vastaustakaan antaneet sen enempää. Mistä sen duunarin koon muuten saa tietää?

[QUOTE="rupsukka";21981403]Joo siis en tajunnu vieläkään, että kuka sano ja mitä??? Siis pitäs tehä töitä 7 pv/vk eikä vapaita saa? Vai saa jonkun satunnaisen päivän eli ei voi toivoa??? Vai ei saa toiakaan mitään vaan ilman vapaita pitää tehä?? Ei kai se oo laillistakaan??[/QUOTE]

olen tälle kuulle pyytänyt 6 vapaata,niistä saan pitää vain 4..eli ei mene ihan oikein..ilman pyytämistä mut olisi merkitty tekemään 4 viikkoa 7 päivän työpäiviä!!
että repikää tosta työantajasta!

Jos kerran olet irtisanoutunut, niin mitä meitä näillä ajatuksettomilla avauksilla vaivaat. Kuumeessa tai ei. Jonkinlainen järkevä lauserakenne tai -ajatus helpottaisi muiden lukemista ja asiasi ymmärtämistä.

35 tunnin viikkolepo on oltava. Pääsääntöisesti tehdään 5 päiväistä työviikkoa, mutta työnantaja ja työntekijä voivat sopia myös 6 päivän työviikosta. 7 päivääkin saa tehdä, mutta sitten on maksettava siltä seitsemänneltä päivältä viikkolepokorvaus. Jouduimme teettämään yhdellä työntekijällä poikkeuksellisesti 7 päiväisen viikon ja nämä asiat tuli silloin selvitettyä.

Mutta tiedän ainakin sen, että eräs aurinkoinen siivousfirma kusettaa (ulkomaalaisia) työntekijöitään tekemään 7 päivän viikkoa ilman tuota viikkolepokorvausta.

[QUOTE="vieras";21981513]35 tunnin viikkolepo on oltava. Pääsääntöisesti tehdään 5 päiväistä työviikkoa, mutta työnantaja ja työntekijä voivat sopia myös 6 päivän työviikosta. 7 päivääkin saa tehdä, mutta sitten on maksettava siltä seitsemänneltä päivältä viikkolepokorvaus. Jouduimme teettämään yhdellä työntekijällä poikkeuksellisesti 7 päiväisen viikon ja nämä asiat tuli silloin selvitettyä.

Mutta tiedän ainakin sen, että eräs aurinkoinen siivousfirma kusettaa (ulkomaalaisia) työntekijöitään tekemään 7 päivän viikkoa ilman tuota viikkolepokorvausta.[/QUOTE]

aah kiitosta tästä,ei tullut liiton tyypin kanssa tästä mitään puhetta kun puhuimme tuosta lopputilirahan selvittämisestä että tulee oikein ja sitten tuon lomarahan saannista minkä on yrittänyt kiertää maksamalla kilometrikorvausta.

Yhteistyössä