Mitä ajattelisit tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surku"

Vieras
Kerroin sukulaiselleni että yhteinen sukulaisemme on lapsuudessani kaltoinkohdellut minua. Tämä sukulaiseni kertoi aluksi että on aavistellut tällä yhteisellä sukulaisella olevan ongelmia mutta ajatteli niiden nyt olevan hoidossa. Sitten kerroin oman kantani, että ongelmia on paljon ja niitä on edelleen ja sitten tuon mitä on minulle tehnyt. Nyt tämä sukulainen ei ole enää kommentoinut/ollut minuun yhteyksissä. Mistä on kyse? Eikö hän halua ajatella asiaa vai eikö hän usko minua? Hän on kuitenkin tämän yhteisen sukulaisemme kanssa tekemisissä.

Oletko itse ok? Onko sinulla itselläsi ollut ongelmia? Onko muiden sukulaisten kanssa ollut ongelmia? Tämä tulee minulle mieleen lukemastani, mutta se johtuu siitä, että meillä on suvussa henkilö, joka kertoo muista mitä ihmeellisimpiä keksittyjä juttuja. Hän osaa kertoa jutut niin, että ne kuulostavat uskottavilta. Onneksi lähisuku on oppinut tietämään, ettei hänen puheisiinsa ole luottamista. Toivon, ettei tästä tekstistä ole sinulle apua, vaan että kyse on jostain muusta.

Oletko itse ok? Onko sinulla itselläsi ollut ongelmia? Onko muiden sukulaisten kanssa ollut ongelmia? Tämä tulee minulle mieleen lukemastani, mutta se johtuu siitä, että meillä on suvussa henkilö, joka kertoo muista mitä ihmeellisimpiä keksittyjä juttuja. Hän osaa kertoa jutut niin, että ne kuulostavat uskottavilta. Onneksi lähisuku on oppinut tietämään, ettei hänen puheisiinsa ole luottamista. Toivon, ettei tästä tekstistä ole sinulle apua, vaan että kyse on jostain muusta.

itselläni ei ole ollut mitään mielenterveydellistä ongelmaa, alkoholi tai muutakaan ongelmaa etteikö minuun voisi luottaa. En ole ikinä valehdellut kenestäkään. Tämä yhteinen sukulainen taas valehtelee kaikille kaikista minkä kerkeää. Minustakin varmaan.

[QUOTE="surku";22497940]itselläni ei ole ollut mitään mielenterveydellistä ongelmaa, alkoholi tai muutakaan ongelmaa etteikö minuun voisi luottaa. En ole ikinä valehdellut kenestäkään. Tämä yhteinen sukulainen taas valehtelee kaikille kaikista minkä kerkeää. Minustakin varmaan.[/QUOTE]
Voi olla, että ikävä sukulainen on kehitellyt jonkun tarinan sinun käytöksestäsi sille toiselle sukulaiselle. Meillä on juuri niin. Jos ikävä sukulainen aiheuttaa välien rikkoontumisen jonkun kanssa, hän keksii tarinan, jossa hän laittaa kaiken toisen syyksi. Onko ikävällä sukulaisella itsellään mielenterveydellisiä ongelmia ja runsasta alkoholin käyttöä?

Voi olla, että ikävä sukulainen on kehitellyt jonkun tarinan sinun käytöksestäsi sille toiselle sukulaiselle. Meillä on juuri niin. Jos ikävä sukulainen aiheuttaa välien rikkoontumisen jonkun kanssa, hän keksii tarinan, jossa hän laittaa kaiken toisen syyksi. Onko ikävällä sukulaisella itsellään mielenterveydellisiä ongelmia ja runsasta alkoholin käyttöä?

Todennäköisesti onkin keksinyt jonkun tarinan. Tällä yhteisellä sukulaisella on alkoholi ja mielenterveysongelmia. Olen todella pettynyt, jos sukulaiseni ei usko minua vaan mielummin uskoo tätä ongelmaista.

[QUOTE="surku";22498045]Todennäköisesti onkin keksinyt jonkun tarinan. Tällä yhteisellä sukulaisella on alkoholi ja mielenterveysongelmia. Olen todella pettynyt, jos sukulaiseni ei usko minua vaan mielummin uskoo tätä ongelmaista.[/QUOTE]
Meillä ikävä sukulainen todella hallitsee vakuuttavien tarinoiden kertomisen. Hän kertoo asiat niin, että hän ei yleensä koskaan sano, että hän itse on kokenut jotain ikävää toisen taholta, vaan kertoo, jonkun toisen kertoneen jotain. Tämä menee vielä niin, ettei tietojen oikeellisuutta ole mahdollista ottaa puheeksi tai varmistaa. Meillä ikävän sukulaisen äiti uskoo edelleen puheet. Hän ei opi millään, että niihin ei ole luottamista. Pahinta on, että hän kertoo puheita totena eteenpäin.

Ehkä voisit kysyä siltä toiselta sukulaiselta (ei siltä ikävältä), onko teidän tapauksessanne jotain tälläistä. Meillä on saatu apu siitä, että jos kuulemme ikävän sukulaisen levittävän juoruja, niin keskustelemme asiasta muiden sukulaisten kanssa, jotta asioiden oikea laita selvitetään heti eikä kukaan erehdy uskomaan juoruja. Yleensähän juorut menevät niin, ettei niitä koskaan kerrota asianosaiselle, jolloin hän ei myöskään pysty oikaisemaan väärin kerrottuja asioita.

Meillä ikävä sukulainen todella hallitsee vakuuttavien tarinoiden kertomisen. Hän kertoo asiat niin, että hän ei yleensä koskaan sano, että hän itse on kokenut jotain ikävää toisen taholta, vaan kertoo, jonkun toisen kertoneen jotain. Tämä menee vielä niin, ettei tietojen oikeellisuutta ole mahdollista ottaa puheeksi tai varmistaa. Meillä ikävän sukulaisen äiti uskoo edelleen puheet. Hän ei opi millään, että niihin ei ole luottamista. Pahinta on, että hän kertoo puheita totena eteenpäin.

Ehkä voisit kysyä siltä toiselta sukulaiselta (ei siltä ikävältä), onko teidän tapauksessanne jotain tälläistä. Meillä on saatu apu siitä, että jos kuulemme ikävän sukulaisen levittävän juoruja, niin keskustelemme asiasta muiden sukulaisten kanssa, jotta asioiden oikea laita selvitetään heti eikä kukaan erehdy uskomaan juoruja. Yleensähän juorut menevät niin, ettei niitä koskaan kerrota asianosaiselle, jolloin hän ei myöskään pysty oikaisemaan väärin kerrottuja asioita.

Laitoin jo viestiä ja kysyin että onko tämä yhteinen sukulainen sanonut jotakin minusta. Mutta toisaalta, tässä on sana sanaa vastaan, en minä pysty todistamaan tälle sukulaiselle että tällä toisella sukulaisella on oikeasti tosi pahoja ongelmia ja että hän on oikeasti kohdellut minua ja sisarustanikin kaltoin pitkän aikaa. Toivoin että hän olisi uskonut kun kerron, mutta todistaa en voi. Nyt meni sitten varmaan välit tähänkin sukulaiseen. Ja seuraavaksi tämä yhteinen sukulainen varmaan mustamaalaa minua muullekkin suvulle, jos vaikka sattuisin heillekkin puhumaan.

Yhteistyössä