Mitä ajattelisit mummon toiminnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Pappa oli tytöille luvannut hakea heidät yökylään ja viedä elokuviin. Oletin että on sopinut emäntänsä kanssa joten annoin luvan mennä eilen. Tänään tytöt kotiutuivat ja sanoivat, että mummo oli ensin ollut suuttuneen oloinen ja sitten lähtenyt mökille ja jättänyt tytöt pappan kanssa loppuajaksi. Siskolta sitten kuulin, että tytöt kuulemma juksuttavat(??) mummoa ja mummo ei jaksa heitä nyt kun on ollut väsynyt. Jaa.. Mitähän tälläinen juksuttaminen sitten olisi? Tytöt 9 ja 11 ja hyvin olivat pappan kanssa pärjänneet ja kuulemma käyttäytyneet hyvin, eikä aiemmiltakaan kyläreissuilta ole minun korviini kantautunut mitään eripuraa. Mitä tästäkin taas ajattelisi.

No kyllä mä selvittäisin,, et mitä lapset on juksannu, ja että onko lapset liikaa mummon mielestä heillä vastuulla, kun ei mummo kerta jaksa...

Selvittäisin sekä tytöiltä, et mummolta asian.

No kyllä mä selvittäisin,, et mitä lapset on juksannu, ja että onko lapset liikaa mummon mielestä heillä vastuulla, kun ei mummo kerta jaksa...

Selvittäisin sekä tytöiltä, et mummolta asian.

Siis tytö on ehkä 2x/vuosi heillä. Tosi harvoin. Kysyin lapsilta asiasta, eivätkä he osanneet sanoa mitä mummo tarkoittaa. Olivat itsekin hämillään. Ja isovanhemmat on n.65v ja heidät väleistään en sen kummemmin osaa sanoa.

[QUOTE="huoh";26523406]Pappa oli tytöille luvannut hakea heidät yökylään ja viedä elokuviin. Oletin että on sopinut emäntänsä kanssa joten annoin luvan mennä eilen. Tänään tytöt kotiutuivat ja sanoivat, että mummo oli ensin ollut suuttuneen oloinen ja sitten lähtenyt mökille ja jättänyt tytöt pappan kanssa loppuajaksi. Siskolta sitten kuulin, että tytöt kuulemma juksuttavat(??) mummoa ja mummo ei jaksa heitä nyt kun on ollut väsynyt. Jaa.. Mitähän tälläinen juksuttaminen sitten olisi? Tytöt 9 ja 11 ja hyvin olivat pappan kanssa pärjänneet ja kuulemma käyttäytyneet hyvin, eikä aiemmiltakaan kyläreissuilta ole minun korviini kantautunut mitään eripuraa. Mitä tästäkin taas ajattelisi.[/QUOTE]

Ovatko kyseessä sinun isäsi ja äitisi?

[QUOTE="Vieras";26523519]Kai tuo oni han klassinen mies lupaa, vaimo hoitaa tilanne.. Vaimo on vaan nyt lähteny lätkiin..[/QUOTE]

Siis yleensä tuo pappa kyllä hoitaa ihan itse. PAppan kanssa käyvät kalassa, pappan kanssa käyvät uimassa ja pappa paistaa lettuja jne. Harvoin mummoa mainitsevatkaan. On se mummo sentään paikalla ollut ja hiuksia letittänyt jne.

[QUOTE="vieras";26523582]Ja juoksuttamisesta kertonut sisko on kenen?

Eikö miehesi sovi vierailut omien vanhempiensa luona?[/QUOTE]

Miehen sisko. En nyt ajatellut, että niin pilkuntarkka sukuselvitys pitäisi tehdä. Appi minulle soitti, kun oli tytöille luvannut kuulemma kun viimeksi nähtiin että ennen juhannusta ottaa. Minä siis sovein.

[QUOTE="a p";26523543]Siis yleensä tuo pappa kyllä hoitaa ihan itse. PAppan kanssa käyvät kalassa, pappan kanssa käyvät uimassa ja pappa paistaa lettuja jne. Harvoin mummoa mainitsevatkaan. On se mummo sentään paikalla ollut ja hiuksia letittänyt jne.[/QUOTE]

Juu, mutta kuka miettii valmiiksi ja tekee ruuat, aamupalat, iltapalat? Herkut? Kuka tekee pedit, pesee lakanat jne....

Kyllä mä täysin ymmärrän sen että jos mummo ei vaan jaksaisi hoitaa/kuunneella lapsiasi. Mielestäni kannattaisi aina varmistaa mummoltakin että yökyläily sopii - olkoon se vaikka vaan 1x vuodessa.

[QUOTE="vieras";26523600]Juu, mutta kuka miettii valmiiksi ja tekee ruuat, aamupalat, iltapalat? Herkut? Kuka tekee pedit, pesee lakanat jne....

Kyllä mä täysin ymmärrän sen että jos mummo ei vaan jaksaisi hoitaa/kuunneella lapsiasi. Mielestäni kannattaisi aina varmistaa mummoltakin että yökyläily sopii - olkoon se vaikka vaan 1x vuodessa.[/QUOTE]

Pappa heillä ruokaostokset hoitaa ja puurot keittää aamuin illoin, paistaa letut ja vie jätskille jne. Tytöt vie aina omat makuupussit, niin ei lakanapyykkiäkään jää. Jos pappa itse soittaa ja kysyy lapsia kylään, minun pitää itse soittaa mummolle ja varmistaa että se käy?

[QUOTE="a p";26523616]Pappa heillä ruokaostokset hoitaa ja puurot keittää aamuin illoin, paistaa letut ja vie jätskille jne. Tytöt vie aina omat makuupussit, niin ei lakanapyykkiäkään jää. Jos pappa itse soittaa ja kysyy lapsia kylään, minun pitää itse soittaa mummolle ja varmistaa että se käy?[/QUOTE]

No, jos et soita ja kysy niin ilmeisesti sun miehesi voi sitten vastaisuudessa ainakin sopia vieraiden tulosta yöksi ilman että kysyy sun mielipidettä...

Mä luulen että tässä on nyt kyse ihan muusta ko siittä että tytöt juoksuttaa. Olisko mummo vaan vähän mustis kun omivat vaarin ja mummo jää huomiotta. Tai sitten mummolla ja vaarilla ei ole oikeen hyvät välit.

[QUOTE="a p";26523616]Pappa heillä ruokaostokset hoitaa ja puurot keittää aamuin illoin, paistaa letut ja vie jätskille jne. Tytöt vie aina omat makuupussit, niin ei lakanapyykkiäkään jää. Jos pappa itse soittaa ja kysyy lapsia kylään, minun pitää itse soittaa mummolle ja varmistaa että se käy?[/QUOTE]

Miksi teillä ei mies sovi lasten kyläilyjä omien vanhmpiensa kanssa tai kysy siskoltaan mikä oli ongelma?

Siksi kyselin kenen vanhemmista on kyse, kun yleensä nimenomaan appivanhempien käytös on tällä palstalla niin kovin outoa ja kummallista, omien vanhempien käytöstä ei niinkään ihmetellä.

[QUOTE="vieras";26523653]No, jos et soita ja kysy niin ilmeisesti sun miehesi voi sitten vastaisuudessa ainakin sopia vieraiden tulosta yöksi ilman että kysyy sun mielipidettä...[/QUOTE]

Miehelle minä kiukuttelisin, jos kutsuisi yökylävieraita minulta kysymättä. Mistä ne vieraat nyt muka voi tietää, että toiselta ei ole kysytty? Eikä meillä kyllä miehelle tulisi mieleenkään edes kutsua kysymättä minulta.

[QUOTE="vieras";26523653]No, jos et soita ja kysy niin ilmeisesti sun miehesi voi sitten vastaisuudessa ainakin sopia vieraiden tulosta yöksi ilman että kysyy sun mielipidettä...[/QUOTE]

Mä en nyt tajua tätä että miksi ap ei voi sopia vaarin kanssa tyttöjen tulosta. Miksi siihen pitää miehen sekaantua jos sopimiset on tähänki asti hoituneet ihan hyvin?
Ja ap.n kannattaa jutella mummon kans että mikä juttu se nyt oli?

[QUOTE="vieras";26523679]Miksi teillä ei mies sovi lasten kyläilyjä omien vanhmpiensa kanssa tai kysy siskoltaan mikä oli ongelma?

Siksi kyselin kenen vanhemmista on kyse, kun yleensä nimenomaan appivanhempien käytös on tällä palstalla niin kovin outoa ja kummallista, omien vanhempien käytöstä ei niinkään ihmetellä.[/QUOTE]

Kai sitä nyt ihan normaalia on olla puhe- ja toimintaväleissä appivanhempien kanssa. Tai ainakin tähän asti olen ollut, nyt en tiedä, mistä anopin knekä puristaa. Omat vanhempani eivät ole lainkaan osallisena meidän elämään.

[QUOTE="a p";26523693]Miehelle minä kiukuttelisin, jos kutsuisi yökylävieraita minulta kysymättä. Mistä ne vieraat nyt muka voi tietää, että toiselta ei ole kysytty? Eikä meillä kyllä miehelle tulisi mieleenkään edes kutsua kysymättä minulta.[/QUOTE]

No kenelle se mummo sitten kiukutteli? Vai kiuketteliko kenellekään?

...mutta jos pappa kysyy lapsenlapsia kylään, niin eikö se olisi papan asia kysyä sopiiko se mummolle eli vaimolleen. Jos minun mieheni kutsuisi vieraita kylään, niin kai hän kysyisi ensin minulta, sopiiko se. Ei kai vieraiden kuulu soittaa erikseen, että kai se nyt käy, että tullaan? Se nyt olisi kummallista.

Omituisia vastauksia. Ei todellakaan tarvitse varmistella erikseen keltään saako varmasti tulla, jos joku kutsuu. Eiköhän se kuitenkin ole kutsujan tehtävä varmistaa puolisoltaan sopimiset. Lapsellista mummolta purkaa pahaa mieltä lapsille ja sitten vielä juoruta jollekin ihan ulkopuoliselle. En myöskään ymmärrä miksi ei saisi sopia appivanhempien kanssa mitään, vaan ainoastaan omien vanhempien. Kyllä mun mies saattaa sopia mun vanhempien kanssa vaikka minkälaisia juttuja, myös minua koskevia.

[QUOTE="vieras";26523730]No kenelle se mummo sitten kiukutteli? Vai kiuketteliko kenellekään?[/QUOTE]

Tytöille oli tullut olo, että heille kiukuttelee. Ei ollut jutellut normaalisti tai osallistunut mihinkään ja lopulta lähti sitten pois edes hyvästelemättä.

[QUOTE="MintunKukka";26523671]Mä luulen että tässä on nyt kyse ihan muusta ko siittä että tytöt juoksuttaa. Olisko mummo vaan vähän mustis kun omivat vaarin ja mummo jää huomiotta. Tai sitten mummolla ja vaarilla ei ole oikeen hyvät välit.[/QUOTE]

Jotain tällaista itsekin epäilisin. Papalla ja mummolla ilmeiseti on joku välien selvittely kesken. Kuinka hyvin ap itse tulet anoppisi kanssa toimeen?

[QUOTE="a p";26523721]Kai sitä nyt ihan normaalia on olla puhe- ja toimintaväleissä appivanhempien kanssa. Tai ainakin tähän asti olen ollut, nyt en tiedä, mistä anopin knekä puristaa. Omat vanhempani eivät ole lainkaan osallisena meidän elämään.[/QUOTE]

Meillä kumpainenkin on puhe- ja toimintaväleissä appivanhempiensa kanssa ja silti meillä kumpikin hoitaa vierailujen sopimiset omien vanhempiensa kanssa.