Mitä ajattelette tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vaan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä vaan...

Vieras
Mitä ajattelette naisesta, jolla on kolme lasta ja kaikki eri miehille? Nainen on ihan tavallinen kunnon ihminen, mutta lapset on tulleet ns. yhden illan jutuista, eikä lapsia ole tarkoituksella tehty. Tämän siis nainen on itse kertonut. Itse en halua ruveta moralisoimaan, mutta vähän ihmetyttää.

Hmmh. No siis lapsethan on olleet näemmä jos tälleen karkeasti sanotaan, niin "vahinkoja". Nainen on tehnyt musta isoja päätöksiä pitäessään lapset. Mun mielestä aika vastuutonta ja kevytkenkäistäkin vastaava käytös. En tarkoita pahalla kellekään jolla tilanne on tollanen, mutta sanonpa nyt mielipiteeni suoraan kun sitä kerran kysytään.

Minusta äiti voi olla hyvä äiti lapsilleen siitä huolimatta, mutta sitähän tässä ei nyt kysyttykään. Millä tavalla ap tarkoittaa, että mitä ajattelen? Naisen toimintaako? Ei se kyllä ihan oppikirjasta ole, mutta eihän elämä tietenkään suju kuin elokuvissa. Olisi minusta voinut hankkia jonkin ehkäisyn, koska usein on parempi, että lapset suunnitellaan/harkitaan. Hyvähän tuosta voi tulla siitä huolimatta, eikä tuo tietenkään tarkoita, että naisen kasvatustaidoissa olisi mitään vikaa. :)

No mun lähipiiriini kuuluu tommoinen nainen, enkä ole kyllä ajatellut asiaa edes tolta kannalta.
Hän on huolehtivainen perheenäiti. Tietysti asia voisi olla toinen, jos olisi ns. vain lisien, tukien yms. takia hankkiutunut raskaaksi.
Ei se nainen siinä yksin ole vastuussa, raskautumiseen on tarvittu myös ehkäisystä huolehtimaton mies.

No kolme vahinkoa on kyllä jo aika paljon... Eikös erehdyksistä yleensä oteta opikseen? (Ehkäisyä nyt tässä tarkoitan, en yhden illan juttuja, joihin mulla ei ole kantaa. Jokainen tekee niiden suhteen niin kuin parhaaksi näkee.)

Parempi tuo kuin että ois tehnyt abortteja vain siitä syystä, että muut katsoo vähän kieroon jos on useampi lapsi ja kaikki eri isille.

Ei varsinainen ideaalitilanne muttei poista sitä mahdollisuutta että lapsilla on todella hyvä ja tasapainoinen elämä jne.

Ap varmaan tarkoitti jotain lyhyempiaikaisia ei niin vakavia juttuja, sillä mäkään en usko että ihan kerrasta välttämättä tulee kolme kertaa raskaaksi. Vaikka mistä mä tiedän vaikka niin olisi jollekin käynytkin. Mutta kai tuon nyt ymmärtää...
Mutta joo. Mun mielestä nainen on tehnyt valintansa tietoisesti. Jokainen joka ei halua lapsia, hankkii varmaan sopivimman ehkäisyn. Tai jos ei halua lapsia ja ei hanki ehkäisyä niin musta se on vastuutonta, ja ehkä muutenkin hieman vastuutonta menoa tuo kuvailemasi.
Mun lähipiirissä on myös ihminen, jolla kaksi lasta ja kahdelle eri isälle. Ovat lyhyempiaikaisten seksisuhteitten tuloksia. Lapsia ei ole haluttu, mutta jostain syystä ehkäisystä ei ole pidetty huolta... No, tämä mun tuttu on nykyään ihan iloinen ja onnellinen kahden lapsen äiti, miestä ei kuvioissa ole. En mä sitä niinkään ajattele, mutta aluksi vähän "kauhistuin", itse kun tykkään pitää asioista huolta toisella tavalla.

Ensinnäkin, ap. voisi varmaan vähän tarkentaa mitä tarkoitat sillä että mitä kukin ajattelee???

Ja toisekseen, en itse ajattele mitään. Äitini on tällainen. Ensimmäisen lapsen sai miehen kanssa, joka sitten ratkesi juomaan. Minut, keskimmäisen sai myös miehen kanssa joka ratkesi juomaan. Pikkuveljeni hän sai miehen kanssa 14 vuotta sitten ja ovat vielä yhdessä. Tämä mies ei koske viinaan ja on muutenkin kunnollinen mies. On kasvattanut myös minut 2 vuotiaasta, joten on tavallaan myös minun isäni!

Yhteistyössä