Mitä ajattelette tästä. Avopari, joilla 2 lasta ja kolmas tulossa. Ostavat omakotitalon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taidatte meidän tapauksesta kertoa :( No ei se mitään. Mies halusi aikanaan talon ja asuntolainan vain omalle nimelleen. Olen ollut vähän työelämässä myönnän sen, koska töitä ei tosiaan ole ollut. Olisinhan halunnut omankin nimen talon omistuskaavakkeisiin, mutta ei. Ja tiedän, että vaikka olen työtön ollut välillä ja taasen välillä kotihoidontuella, en siltikään ole lusmuillut kotona. Olen vähistä tuloistani huolimatta maksanut ruuat, lasten vaatteita, omat vaatteet, lasten lahjat, olen siivonnut, tehnyt ruokaa, leiponut jne. Toki mies on suurimman osan joutunut maksaa. Yhdessä on sovittu nämä hoitovapaat, mies ei ole niitä koskaan kieltänyt.

Joo haukkukaa nyt vaan minutkin tyhmäksi ja saamattomaksi. Voi kuinka mielellään tekisin töitä, mutta nyt tilanne tämä mikä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tai mies sen ostaa ja pieni laina hänen nimelle kuten myös omakotitalo. Nainen on hoitanut kumpaakin lasta 3 v kotona, ehkä myös kolmattakin, en tiedä. Naisella ei ole paljon töitä ollut, koska omalla alalla ei niitä ole. Mies on sanonut, että jos menevät naimisiin haluaa hän avioehtosopimuksen, ettei nainen saa mitään talosta itselleen. Onko oikein vai väärin? No minusta oikein.

Saahan nainen silti jäädä asumaan taloon, vaikka eivät ole naimisissa jos mies kuolee ensin.

Ei saa jos ovat avopari. Vain leskellä on oikeus asua talossa vaikka lopunikäänsä. Ja kuinkahan pian mies aikoo yksin maksaa talon omakseen? Jotta siitä joku edes perisi jotain. Ei kukaan peri mitään jos on pelkkää velkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tai mies sen ostaa ja pieni laina hänen nimelle kuten myös omakotitalo. Nainen on hoitanut kumpaakin lasta 3 v kotona, ehkä myös kolmattakin, en tiedä. Naisella ei ole paljon töitä ollut, koska omalla alalla ei niitä ole. Mies on sanonut, että jos menevät naimisiin haluaa hän avioehtosopimuksen, ettei nainen saa mitään talosta itselleen. Onko oikein vai väärin? No minusta oikein.

Saahan nainen silti jäädä asumaan taloon, vaikka eivät ole naimisissa jos mies kuolee ensin.

Ei saa jos ovat avopari. Vain leskellä on oikeus asua talossa vaikka lopunikäänsä. Ja kuinkahan pian mies aikoo yksin maksaa talon omakseen? Jotta siitä joku edes perisi jotain. Ei kukaan peri mitään jos on pelkkää velkaa.

Tämä laina jo maksettu. Ja onhan se näin, että AVOpuoliso saa jäädä asumaan miehen omistamaan taloon, kun yhteisiä lapsia.

Ei sillä miehellä niitä lapsiakaan olisi, jos ei puoliso niitä synnytä ja hoida. Ja huom! Äiti on kotona vuosikaudet tekemässä kovaa TYÖTÄ, hoitamassa yhteisiä lapsia, eläke ei siitä juurikaan kerry. Mies taasen ansiotöissä ja sitä eläkettään kasvattaa. Ikinä en itse suostuisi tuohon että avioehdolla naiselta suljetaan osuus yhteiseen omaisuuteen pois, minkä omaisuuden keräämiseen vaimo on hyvät mahdollisuudet miehelleen antanut tekemällä ja hoitamalla lapset. Kuka mies suostuisi siihen että hoitaa mukuloita vuosikaudet kotona ja sitten ei eron tultua saisi omaisuudesta mitään, vaimo veisi kaiken ja mies itse asuisi lukuisten lasten kanssa jossain kaupungin vuokrakämpässä...ei kukaan..

Yhteistyössä