Mitä ajattelette ihmisestä, joka ei pistä välejä poikki insestiin/lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön tms. syyllistyneen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tunnetteko/tiedättekö tällaisia tapauksia? Onko kyse siitä, ettei nämä henkilöt usko tai halua uskoa rikoksen tapahtuneen? En ymmärrä esim. naisia, jotka jatkavat suhdetta/avioliittoa lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön syyllistyneen miehen kanssa. Tunnen yhden naisen, joka jatkoi seurustelua sellaisen miehen kanssa, joka syyllistyi oman lapsensa pitkäaikaiseen ja toistuvaan hyväksikäyttöön. Mies tuomittiinkin, mutta tämä nainen ei muka uskonut asiaa. :x
 
Hmm..vaikea sanoa. Mä tiedän että mun sukulaiset on tekemisissä sellaisten sukulaisten kanssa, jotka on tehneet kyseisen rikoksen. Eipä mulla siihen ole sanomista, olkoot, ovat olleet ennen sitäkin. Luulen että aihe on kokolailla vaiettu.
 
Helppo on vierestä tuomita. Mitä jos yhtäkkiä sinun omaa miestäsi tai vaikka isääsi syytettäisiin lasten hyväksikäytöstä? Hyväksyisitkö syytökset mukisematta ja katkaisisit välit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Helppo on vierestä tuomita. Mitä jos yhtäkkiä sinun omaa miestäsi tai vaikka isääsi syytettäisiin lasten hyväksikäytöstä? Hyväksyisitkö syytökset mukisematta ja katkaisisit välit?

Tässä kertomassani tapauksessa ei ollut kyse vaan epäilystä vaan se saatiin todistettua kiistattomasti, kaikki tutkimukset tehtiin ja mies tuomittiin. Kyseessä oli pitkäaikainen, toistuva ja poikkeuksellisen sadistinen ja raaka hyväksikäyttö. Miten kukaan VOI olla yhdessä tommosen miehen kanssa, kun asia on saatu todistettua?

 
Kuten tuolla toisessa ketjussa kerroin: tuttavamies on saanut tuomion lapsipuoleen kohdistuvasta hyväksikäytöstä, kyseessä koskettelua, ei sukupuoliyhteyttä eikä suuseksiä, YÖK.

Vaimo jätti, mies ei saa tavata omia lapsiaan.

Miehellä on uusi suhde, miehen uusi nainen ei tiedä tästä eikä ymmärrä, miksi mies ei saa tavata lapsiaan.

Minä laitoin alussa välit poikki, läheisiä emme ole koskaan olleet mutta erään järjestön kautta tunsimme toisemme.
Nyt olemme taas tuttavia kuten ennenkin, mutta en antaisi lapsiani hänelle hoitoon.
 
Mä en ainaka olis tommosen miehen kanssa, jättäisin samantien ja lapsia se ei ikinä sais tavata. Toi on sairasta, eikä oo oikein että lapsi/lapset altistetaan tollaseen koska siitä jää elinikäset traumat yms...
 
Minä olen satunnaisesti tekemisissä ystäväni veljen kanssa, joka käytti hyväkseen pikkusiskoaan ja yritti samaa minulle. Asia on vaiettu ja ko hlö näkyvässä asemassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä olen satunnaisesti tekemisissä ystäväni veljen kanssa, joka käytti hyväkseen pikkusiskoaan ja yritti samaa minulle. Asia on vaiettu ja ko hlö näkyvässä asemassa.

Tuomittiinko mies? Rikosilmoituksen voi tehdä vielä 20 vuotta sen jälkeen kun uhri on täyttänyt 18v.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä olen satunnaisesti tekemisissä ystäväni veljen kanssa, joka käytti hyväkseen pikkusiskoaan ja yritti samaa minulle. Asia on vaiettu ja ko hlö näkyvässä asemassa.

Tuomittiinko mies? Rikosilmoituksen voi tehdä vielä 20 vuotta sen jälkeen kun uhri on täyttänyt 18v.

Ei. Perhe vaikeni asiasta. Minutkin vaiennettiin. En kertonut vanhemmilleni. Ystäväni tilanteen laajuuden sain tietää vasta aikuisiässä. Nyt on ylittynyt tuo 20v. Mies on perheellinen. Veli ja sisko ovat tekemisissä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Traumoista ja niiden vaikeista seuraamuksista huolimatta. Itse selvisin traumoitta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä olen satunnaisesti tekemisissä ystäväni veljen kanssa, joka käytti hyväkseen pikkusiskoaan ja yritti samaa minulle. Asia on vaiettu ja ko hlö näkyvässä asemassa.

Tuomittiinko mies? Rikosilmoituksen voi tehdä vielä 20 vuotta sen jälkeen kun uhri on täyttänyt 18v.

Ei. Perhe vaikeni asiasta. Minutkin vaiennettiin. En kertonut vanhemmilleni. Ystäväni tilanteen laajuuden sain tietää vasta aikuisiässä. Nyt on ylittynyt tuo 20v. Mies on perheellinen. Veli ja sisko ovat tekemisissä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Traumoista ja niiden vaikeista seuraamuksista huolimatta. Itse selvisin traumoitta.

Onko 20 vuotta kulunut siitä, kun sisko oli 18v, eli onko hän nykyään yli 38v?

 
Yksi ihminen on pistänyt välit poikki minuun tällaisen takia.

Ei siis siksi, että minä olisin tehnyt jollekin jotain, vaan siksi että hän kertoi erään minulle läheisen ihmisen ahdistelleen häntä. Molemmat näistä ihmisistä ovat sukulaisiani.

Mutta en minä tiedä, mitä olisin voinut tehdä toisin. Oletettu uhri oli minulle läheinen ihminen, mutta aikaisemmin osoittautunut erittäin epäluotettavaksi satuilijaksi. Sehän ei tarkoita sitä, etteikö juuri tämä asia olisi voinut olla tottakin. Tämä toinen ihminen ei taas koskaan ole kajonnut minuun seksuaalisesti, tai muutenkaan.

Koin, että en minä voi uskoa tuosta vaan sitä asiaa, ja tämä ihminen koki että minä en ole sen jälkeen enää hänen ystävyytensä arvoinen. En kai koskaan saa tietää, onko asia oikeasti totta, mutta sen tiedän että siitä päivästä lähtien minun sisältäni särkyi jotain, ja luottamus on säröillyt kumpaankin osapuoleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Helppo on vierestä tuomita. Mitä jos yhtäkkiä sinun omaa miestäsi tai vaikka isääsi syytettäisiin lasten hyväksikäytöstä? Hyväksyisitkö syytökset mukisematta ja katkaisisit välit?

Tässä kertomassani tapauksessa ei ollut kyse vaan epäilystä vaan se saatiin todistettua kiistattomasti, kaikki tutkimukset tehtiin ja mies tuomittiin. Kyseessä oli pitkäaikainen, toistuva ja poikkeuksellisen sadistinen ja raaka hyväksikäyttö. Miten kukaan VOI olla yhdessä tommosen miehen kanssa, kun asia on saatu todistettua?

peesi ekalle ja tokalle, eli jos oma mies tai isä jäis kiinni niin olis lähes mahdotonta uskoa (Niin hyvin tunnen molemmat ukot) mutta jos olis kiistattomat todisteaineistot (esim. noi mitä kirjoitit) niin EN MITENKÄÄN VOIS OLLA KATKAISEMATTA VÄLEJÄ, aivan tajuttoman järkyttävää, jos kyse olis vielä mun ipanoista niin varmaan olis vaikea olla ottamatta oikeutta omiin käsiin...
 

Yhteistyössä