Mitä ajattelet tilanteesta, jossa mies haluaa päättää vaimonsa rannekellon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tilanne

Vieras
Siis vaimo on ostamassa rannekelloa. Mies tulee mukaan ja ilmoittaa, mikä on hyvä kello. Vaimo haluaisi sovittaa muitakin, mutta mies saa naismyyjänkin uskomaan, että kello on valittu eikä myyjä avaa lasikaappia vaimolle. Ostetaan miehen valitsema, sinänsä kaunis kello.

rahasta ei ollut kyse. Mitä ajattelette syistä? Mikä voi olla motiivina? Miten toimisitte?

assosioikaa aiheesta vapaasti :).

No siis mieshän selvästi alistaa vaimoaan ja vaimon tehtävänä on vaan näyttää hyvältä ja miellyttää miestä... Luultavasti jos tuohon pisteeseen saakka on jouduttu niin nainen on alistuvaa laatua ja on aina alistunut miehen tahtoon. Jos nainen olisi hanttiin pistävää laatua niin tuskin tuollaista tilannetta koskaan pääsisi syntymään.

En tykkäisi huonoa. Meillä minun kello ostettiin täydessä yhteisymmärryksessä miehen kanssa, hän ehdotti päivyrillistä ja sellainen myös hankittiin. Mies toi hyvää käytännön näkökulmaa asiaan, kun itselle oli tärkeämpää se väri ja koko... Motiivina ei ole mitään muuta kuin sinun parhaasi ajatteleminen :)

Alkuperäinen kirjoittaja kauheeta:
olisin kilahtanut miehelle, ja sanonut että voi itse pitää kelloa jos siitä niin tykkää, ja ostanut sen mieleiseni itse omilla rahoillani.

Rahatilanne on hyvä ja olisin katsonut Espritin edullisempia kelloja. Otti päähän, mutta en kehdannut myyjän aikana vängätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No siis mieshän selvästi alistaa vaimoaan ja vaimon tehtävänä on vaan näyttää hyvältä ja miellyttää miestä... Luultavasti jos tuohon pisteeseen saakka on jouduttu niin nainen on alistuvaa laatua ja on aina alistunut miehen tahtoon. Jos nainen olisi hanttiin pistävää laatua niin tuskin tuollaista tilannetta koskaan pääsisi syntymään.

Samaa mieltä. Ap lie puhuu entisestä ystävästäni, joka löysi ihannemiehensä. Nyt 10v yhteiseloa takana, ei mitään omia ajatuksia. Pelkästään miehen suulla puhuu sen pari kertaa vuodessa mitä yleensäkään puhutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Miehellä on kiire pois shoppailemasta ja vaimo on niin saamaton ettei saa suutaan auki ja sano et valitsee itse kellonsa.

Vähän smaa ajattelin..... tai sitten miehen mielestä espritin kellot on tyylittömiä halppiskelloja.
Meillä mies sanoi ettei halua ostaa mulle liian halpaa ja tyylitntä kelloa. :D

Nainen on varsin sinnikkäästi - mutta asiallisesti - pyrkinyt joustamaan ja pitämään puolensa vaihtelevissa tilanteissa. Mutta mies on todellakin johtavassa asemassa oleva henkilö, joka on tottunut päättämään ja tulemaan "totelluksi". Vaimo on myös vaativassa työssä - ei-nynny - mutta kohdannut vaativan tapauksen ja saa tehdä kaikkensa säilyttääkseen autonomiansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilanne:
Siis vaimo on ostamassa rannekelloa. Mies tulee mukaan ja ilmoittaa, mikä on hyvä kello. Vaimo haluaisi sovittaa muitakin, mutta mies saa naismyyjänkin uskomaan, että kello on valittu eikä myyjä avaa lasikaappia vaimolle. Ostetaan miehen valitsema, sinänsä kaunis kello.

rahasta ei ollut kyse. Mitä ajattelette syistä? Mikä voi olla motiivina? Miten toimisitte?

assosioikaa aiheesta vapaasti :).

ihmiset vaan on tommosia.mistä noita tulee en tiedä.
tuo on hassua että myyjä lähtee tuohon mukaan.

itse olen ollut vastaavassa mukana monta kertaa.

esim.pyydetään bileisiin ja kun sanon etten tule, alkaa väsyttäminen : "lähe nyy, lähe nyy".
kohta kymmenet tyyppiä soittaa tai käy mikset sä vois tulla jne.

sitten jos jätän menemättä koko v*n porukka änkee bileiden aikaan ovesta sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja iivi:
En tykkäisi huonoa. Meillä minun kello ostettiin täydessä yhteisymmärryksessä miehen kanssa, hän ehdotti päivyrillistä ja sellainen myös hankittiin. Mies toi hyvää käytännön näkökulmaa asiaan, kun itselle oli tärkeämpää se väri ja koko... Motiivina ei ole mitään muuta kuin sinun parhaasi ajatteleminen :)

Kyseessä olivat perus korurannekellot, joissa ei ollut erityisiä ominaisuuksia, joiden osalta joku kelloista olisi ollut parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Miehellä on kiire pois shoppailemasta ja vaimo on niin saamaton ettei saa suutaan auki ja sano et valitsee itse kellonsa.

Tässäkin on varmasti osatotuus alkuosassa :). Loppuosakin totta, mutta enemmänkin noloudesta kyse. Jos kello olisi ollut ruma, lopputulos olisi voinut olla toinen. Myyjän lähteminen miehen auktoriteetin mukaan myös hämmensi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja iivi:

Kyseessä olivat perus korurannekellot, joissa ei ollut erityisiä ominaisuuksia, joiden osalta joku kelloista olisi ollut parempi.

No huh huh. Sitten en kyllä ymmärrä jos ei ole järkiperusteluita kelloehdotuksen takana. Sinun kellosihan se on ja sinähän sitä käytät... Ja joka kerta kun sitä katsot niin muistat kuinka et itse saanut sitä valita. Käväise kaupassa vaihtamassa mieluiseksi nyt kun on vielä uusi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:

Samaa mieltä. Ap lie puhuu entisestä ystävästäni, joka löysi ihannemiehensä. Nyt 10v yhteiseloa takana, ei mitään omia ajatuksia. Pelkästään miehen suulla puhuu sen pari kertaa vuodessa mitä yleensäkään puhutaan.

Luojan kiitos, nainen on säilyttänyt oman identiteettinsä ja ajatuksensa :). Mutta tehnyt töitä tullakseen kuulluksi...

Tulee kylmät väreet jo ajatuksestakin!! Ja mitä h####tin järkiperusteita toisella voi olla, jos ITSE haluaa ostaa jonkun tietyn kellon :kieh: Grr...kyllä aikuinen ihminen saa ihan itse päättää mitä haluaa ostaa itselleen! En kyllä kuuntelisi hetkeäkään, eikä onneksi mies edes ole tuollainen =)

Yhteistyössä