Mitä ajattelet ihmisestä jolla ei ole toista nimeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26019165]yh-perheen lapsi, "tyhmät vanhemmat", adoptoitu tms...[/QUOTE]

Yh-perheen lapsi?? Adoptoitu?? Miten noi liittyy mitenkään siihen mikä nimi lapselle annetaan.

Vastaus kysymykseen. En yhtään mitään. Mulle itse asiassa selvisi joku aika sitten että yhdellä mun tutulla onkin vain etunimi ja sukunimi. Olin lähinnä hämmästynyt siitä, etten ollut tätä tiennyt aikaisemmin ja sitten ajattelin, että en kyllä tiedä oikeasti muutenkaan onko mun tutuilla yksi kaksi tai kolme nimeä...

Suomalaisen kohdalla tuo lienee aika harvinaista. Saattaisin ajatella että "aijaa, oikeastiko?".

Mun miehellä on vain yksi etunimi, kuten hänen 8 sisaruksellaankin. Vain yhdellä heistä on 2 nimeä: lapsi oli syntyessään kovin tumma, joten sai kutsumanimensä eteen nimen Esmer, tumma :)

Suomalaisen kohdalla tuo lienee aika harvinaista. Saattaisin ajatella että "aijaa, oikeastiko?".

Mun miehellä on vain yksi etunimi, kuten hänen 8 sisaruksellaankin. Vain yhdellä heistä on 2 nimeä: lapsi oli syntyessään kovin tumma, joten sai kutsumanimensä eteen nimen Esmer, tumma :)

Aikoinaan ortodoksit antoivat vain yhden nimen.En muista miksi.Nykyään tiedän monta ortodoksia joilla enemmän kuin yksi nimeä.

Yhteistyössä