Mitä ajattelet ihmisestä jolla ei ole toista nimeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että sillä on tosi mielikuvituksettomat vanhemmat, ja samaa ajattelen niistä lapsista joilla on toisena nimenä suvussa kulkenut kalevi, marjatta tai muu kammotus ihan vaan siksi kun aina on se annettu.

[QUOTE="hopo";26019199]Ennen vanhaan ei ollut kaikilla toista nimeä. Se oli ihan tavallista, että ihmisellä oli vain yksi nimi. _Nykyään kai(?) pitää olla kaksi?[/QUOTE]

Suomessa saa antaa 1-3 etunimeä lapselle. Itse en ole koskaan tarvinnut toista nimeäni enkä ymmärrä miksi sellaisia pitää antaa. Itse pärjäisin hyvin yhdelläkin etunimellä. Jos omia lapsia saan, niin lapsille tulee vain yhdet etunimet ellen mieltäni ole siinä vaiheessa muuttanut.

eiköhän jokaisella ole oma syynsä miksi yksi nimi vaan.. esim mun äidilläni on kaksiosainen nimi esim Anna-Maria ja olivat sitten sitä mieltä että se riittää...

Miehekkeelläni on vain yksi nimi, tosin etunimikin venäläinen ettei siinä mielessä ihmetytä. Sillä kun on automaattisesti ns. isännimi toisena nimenä, mutta suomessa ei toimi samaan tyyliin.

Meilla on kolme lasta ja kaikilla vain yksi nimi syysta etta en nae mitaan syyta toiseen, saati kolmanteen nimeen. Itsellani on 2 nimea ja siita toisesta on ollut ainoastaan haittaa tahan asti, vaikka nimessa ei vikaa olekaan.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26019626]Ajattelen että onkohan ortodoksi.

Aina yksi hyvä nimi voittaa kolme huonompaa.[/QUOTE]

Voi apua, ajatteleekohan moni noin? Pitääköhän mun lisätä perään, että oon muuten ateisti kun uskontovastaisena kammoan jos mua nimen perusteella pidetään uskovaisena :D

Mulla ei ole kuin yksi nimi, tosin se on kaksiosainen. Muilla sisaruksillani on kaksi nimeä. Vanhempieni mielestä minä olin sen verran erikoinen tapaus jo vauvana, että nimenkin sopi olla vähän erikoinen siinä mielessä ettei ole kuin yksi etunimi. :) Itse en kauheasti tykkää kaksiosaisista nimistä ja omat lapseni ovatkin saaneet perinteisemmin kaksi etunimeä. :) Tosin itse en ole koskaan käyttänyt koko nimeäni, ihan lapsena käytin vain lempinimeäni, yläasteelle siirryttäessä otin käyttöön nimeni ensimmäisen osan ja kun menin naimisiin, niin vaihdoinkin siihen toiseen osaan. :) Näin ollen eri elämänvaiheissa saadut ystävät kutsuvat minua edelleenkin eri nimillä. :) Tämä aiheuttaa joskus hämmennystä, jos on isompaa porukkaa koolla. :)

[QUOTE="vieras";26019633]Voi apua, ajatteleekohan moni noin? Pitääköhän mun lisätä perään, että oon muuten ateisti kun uskontovastaisena kammoan jos mua nimen perusteella pidetään uskovaisena :D[/QUOTE]

Anteeksi, ilmaisin itseäni huonosti. Ajattelisin tietenkin, että ovatkohan kyseisen henkilön vanhemmat ortodokseja tai muuten kyseisestä perinteestä kiinnostuneita. Eihän ihminen itse nimeään valitse, eikä pelkkä lapsikaste tee kenestäkään uskovaa.

Tunnen parikymppisen tytön jolla on vain yksi etunimi. Sisaruksillaan on kaksi ja tyttö on lapsista keskimmäinen. Vanhemmat ovat ihan tavallisia ihmisiä, tavallinen pariskunta. Eivät ole ortodokseva, vajakkeja tai muutenkaan kuulu mihinkään erityiseen ryhmään. Asuvat kaiken lisäksi pääkaupunkiseudulla ja ovat erittäin mielikuvituksekkaita ihmisiä. Keskimmäiselle vain keksittiin hyvä nimi, joka oli ihan lapsen näköinen eikä siihen tuntunut äidin mukaan sopivan mikään kaveriksi eikä mikään muu nimi ollut niin tytön näköinen, joten antoivat vain yhden nimen.

Yhteistyössä