Mitä (6kk-vauvan) hoitolaukussa mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadenvihree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadenvihree

Vieras
Etsiskelen hoitolaukkua kun nykyinen on ihan liian pieni.

Mietin, että mitä te muut pidätte aina mukana? Ja mikä hoitolaukku käytössä?

Meillä hoitolaukussa kulkee (tai PITÄISI mahtua kulkemaan)

-5 vaihtovaippaa
-pul-pussi käytetyille vaipoille
-kosteuspyyhkeet

-body
-sukkahousut
-housut
-paita

-harso
-tuttipullo
-pikkunen puteli astianpesuainetta
-Nannia
-lihasosepurkki
-kasvissosepurkki
-hedelmäsosepurkki
-puuro
-vellipurkki
-lusikka
-ruokalappu
-tutti

-pikkupeitto

-pieni pussukka jossa mm. särkylääkkeet

Noi tuli äkkiseltään mieleen.

Tietty vielä jotain pientä minulle itselleni mukaan; rahapussi, puhelin, avaimet

Ja mukanakulkeva hoitoalusta olis plussaa.:)

Vauva-ajasta on jo sen verran aikaa, etten merkkejä osaa suositella. Mutta toi hoitoalusta laukussa oli kätevä! Mullakin kulki omat tavarat mukana eli hoitis toimi samalla käsilaukkuna. Mutta, mutta... mä vähentäisin ruuista. Yksi sosepurkki varalla riittää, aina voi kaupungilta ostaa, jos tarttee. Ja miksi se peitto on mukana?

Meillä on tyttö vasta 4kk, mutta voin kai vastata...

- vaippoja n. 5kpl
- hoitoalusta, joka tuli hoitolaukun mukana
- kosteuspyyhkeitä
- body, housut, sukat

Vielä täysimetyksellä kun ollaan, niin ruokia ei tarvita mukana. Tai siis tarvitaan, mutta ne kulkee äidin mukana;)

Viimeksi muokattu:
Kiva kun vastasit!

Me ollaan aika reissaavaisia pojun kanssa ja saatetaan vaikka mennä vain "käymään kahvilla" jollain kaverilla, mutta sitten tekeekin mieli jäädä koko päiväksi.:-)

Kaikki kaverit ei asu kaupungissa ja sit olis tylsää lähteä bussilla hakemaan ruokaa.

Oma pieni peitto on siksi, että se on vauvalle tuttu nukkua. Tai jos tuleekin yllättäen tosi kylmä tai vaatteet kastuu.

Joo, luettelin paljon tavaraa, mutta nykyiseen ei mahdu edes murto-osaa tuosta.:(
Me ollaan rattailla tai joskus autolla liikenteessä, niin sekään ei haittaa että laukku on painava.:)

öö meillä ei kulje kun kaksi kestovaippaa, pieni muovipussi, kankainen ostoskassi, housut ja paita, lakana tai huivi imetyksen suojaksi, sosepurkki, lusikka, känny, lompakko ja avaimet.

Meillä 6kk tytöllä kulkee mukana:
Vaihtovaatteet (body+(puoli)potkarit ja housut sekä paita)
1 ruoka purkki
Nan purkki ja tuttipullo
4-5 vaippaa ja kosteuspyyhkeet
Pari harsoa ja pikkupyyhe.
Joskus saatan muistaa ottaa lusikan.

Laukkuna ihan joku mun kouluaikanen puman laukku :D

Ei mulla ainakaan ole peittoa, astianpesuainetta (why oh why?!), noin paljoa ruokaa (mulla on kaapissa noita kaupan purkkeja varuilta ja sieltä otan tarvittaessa yhden mukaan) tai särkylääkkeitä mukana... Vähän niin kuin olisit sotaan lähdössä :D

meilä on perus olka laukku ja juu hiukan pieni. läppä menee kiinni tarroilla niin niihin olen laittanut lisäpalat, toimii.
meillä 10kk ja mukana vaippoja 4-5, muovipussi, kosteuspyyheet, ruoka js hillopurkit, pillijuomia myös isommalle. muutama lusikka ja ruokalappu, mun romppeet. tuntuu ettei kestojen kanssa van löydä tarpeeksi suurta laukkua. peitto kulkee rattaiden alla ja osa muusta tavsrasta.

Esikoinen? Esikoisen kanssa ei tarpeeksi isoa laukkua löydy, aina voisi vähän enemmän ottaa tavaraa mukaan kuin mitä sinne mahtuu, kuten vaikka toisen toppahaalarin, jos vaikka päälle olevalle sattuu jotain :D

Seuraavien kanssa sitten riittääkin jo pieni laukku, missä on paljon taskuja, että kaiken tarvittavan löytää heti oikeasta taskusta. Siellä on muutama vaippa, muovitettu froteenpalanen hoitoalustaksi, harso peppupyyhkeeksi, mahdollisesti pieni näytepaketti peppupyyhkeitä, sakset, kerninen ruokalappu ja lusikka. Mahdollisesti sitten noiden lisäksi vesipullo, ruokapurkki ja tutti (jos kyseinen vauva sitä suostuu syömään). Tuon lisäksi on sitten oma lompakko, haavandesinfiointipyyhkeitä ja laastareita isompia varten ja nenäliinoja. Puhelin ja avaimet menee omassa taskussa.

Laitoin tuohon vähän perusteluja aikaisempaan viestiin että ollaan usein aamusta iltaan reissussa ja minä tykkään siitä että laukusta löytyy päivän tarpeet.

Astianpesuainetta siis sellainen ihan pieni purnukka jotta saan tuttipullon pestyä kun siitä juodaan maitoa viisikin kertaa päivässä. Mun mielestä on kiva pestä se kunnolla siinä välissä.

:)

Meillä kulkee mukana:

-3-4 vaihtovaippaa
-muovipussi tms. likaantuneille vaatteille ja harsoille (kodin ulkopuolella siis kertsivaipat aina ollut käytössä)
-peppupyyhkeitä
-desinfiointipyyhkeitä tai pieni käsidesipullo
-nenäliinoja
-pari harsoa
-paperisia hoitoalustoja (sain noita joskus näytepakkauksen ja niitä on jäljellä vieläkin kun niin harvoin tulee käytettyä)

-pienelle tuttipullo, isolle nokkapullo jossa vettä
-liha- tai kalasosepurkki
-hedelmäsosepurkki tai imeskeltävä hedelmävälipala
-maitoa (taaperolle Muksu pillimaito)
-lusikka
-ruokalappu
-rusinoita tai keksejä taaperolle

-varapaita tai -body, sukkikset tai collegehousut, sukat
-aurinkolasit
-aurinkohattu (kesällä)

-kännykkä, kukkaro, kotiavaimet, puuteri, huulipuna, kangaskassi ostoksille

2 kpl harsovaippoja
Näpsyjä
Kuivaliinoja
Yhdet villapöksyt
Kaksi peppuharsoa
Tuttipullo
Lelu
Housut
Body

Hmm mjaa.. Ei muuta taidakkaan olla. Paitsi sitten minun lompakkoni ja kirja..

Ja laukkuna on Björn Borgin musta olkakassi. Tosi tilava ja hyvät sisätaskut!

Viimeksi muokattu:
No mulla on mukana joskus, ei edes aina:

-Vaihtovaippa
-Yksi harso, body, housut
-Tutti
-Joku helistin tms.

Yleensä en kuljeta ruokaa mukana, koska välipalan saa rinnasta tarvittaessa, muutoin saattais olla joku ruokapurkki ja lusikka. Esikoisen kanssa saattoikin olla koko elämä mukana, naurattaa hieman näin jälkikäteen itseänikin. Eipä se vauva kovin paljon kamaa tarvitse :)

Kiitos vinkeistä! Täytyy käydä katsomassa Emmaljunga ja Björnborg.

Kukin tekee tavallaan.:)

Mulle on aina naureskeltu kun käsilaukussa on ollut mukana hammasharja ja tahna, dödö, meikit, ompelutarvikkeet, vaihtoalusvaatteet...
Mutta sitten kun sieltä löytyy tarvitsevalle hakaneula / närästyslääke / rakkolaastari / kännylaturi / välipalapatukka niin silloin ihmiset ovat yleensä olleet tyytyväisiä.:))

Vaihtopaita ja housut
vaippoja 4
harso
peppupyyhkeitä sekä pari kosteuspyyhettä itselle
tyhjä muovipussi tai pari
kertakäyttöinen vaihtoalusta (käytän useampaan kertaan toki)
kertakäyttöinen ruokalappu
hedelmäsosepurkki ja lusikka

Välillä tosin mukana vain pienen pienessä muovikassissa:
2 vaippaa
peppupyyhkeet
harso

samaa mitä ihan alusta asti..eli
harso
vaippoja pari kpl
varavaatteet ( body, sukat ja collegehousut )
liberon kosteuspyyhkeitä, niin kasvoille kuin takapuolelle
tuttipullo ja nanpurkki

( jos tiedossa on, että ollaan liikenteessä ruoka-aikaan, niin sitten on lusikka ja sose mukana )

ja ihan normi hoitolaukku meillä ja kuopus 7 kk

Hoitolaukku meni rikki, kun kakonen syntyi.. Olen siis pärjännyt nyt vaan pienellä laukulla.

Mukana kulkee vaippoja max 2 (joskus kertseinä, joskus kestoina), harso, pieni paketti kosteuspyyhkeitä ja ruoka (tuon ikäiselle riittää 1prk meillä, loput saa tissistä ja jos välipala "korvataan" tissillä niin ei haittaa).
Tuo vaihtobody voisi kyllä olla myös kova sana, samoin nykyään ehkä ruokalappu ;) Ollaan aloitettu kiinteät vasta 3vkoa sitten, joten homma vielä opettelussa..

Tosin liikutaan nykyään niin vähän verrattuna esikoisen vauva-aikaan, että siksikin noin minimalisesti tavaraa. Ja yleensä liikutaan muissa lapsiperheissä, joista myös kyllä vaikka lainabody löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja äidille mukaan;27173925:
Taskumatilinen konjakkia.

Eihän se mihkään riitä! ;D

Meillä hyvässä lykyssä on auton selkänojapussissa muutama vaippa ja kosteuspyyhkeitä. Välipala tissistä ja rahapussi sekä puhelin omassa taskussa.

Jos pitemmälle lähdetään niin silloin on kassissa vähän enemmän tavaraa. Emme tosin taida olla mitään kyläluutia, max 2 tuntia kylässä. :)

Yhteistyössä