Mitä 2-vuotiaanne syö iltapalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pörröpää:
söi puuroa ollessaan 2vja edelleen syö puuroa joka aamu ja ilta! Jos jotain muuta tarjoan, syö kyllä mutta sitten kysyy että koska syödään puuro? :D

Mie yritin tytöltä tuota velliä pois tässä jokunen aika sitte antamalla puuroa iltapalaksi. Kuitenkin syötyään lautasellisen puuroa neiti huus joka kerta VELLIÄÄÄÄ!! :D

Meillä syödään iltaisin puuroa mustikkakeiton kanssa sekä maitoa mukista. Eri puurolajeja vaihdellen. Tänään oli neljän viljan hiutaleista tehty puuro.
Aamuisinkin yleensä puuroa mutta välillä syö karjalanpiirakan ja jugurtin.

Alkuperäinen kirjoittaja örk:
Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Mun tyttö syö/juo vellin aamulla ja illalla.. juu-u ja lisään vielä et tuttipullosta. tyttö on 2v10kk

JUST JOO....

No tulihan sieltä jotain :D

Hyi ja vielä velliä. Ei oo terveellistä vaikka luvataan. Näkihän se pilttiruoissaki et aiheuttaa syöpää.

Just just. se on sun mielipide. mun mielipide on se et syököön velliä vaikka loppu elämänsä ja tuttipullosta jos niin haluaa. Ja tuosta syövästä...mikäpä ei nykyaikana aiheuttais?? :whistle:

Meilläkin on vähän menny puurovaihe ohi, riisipuuro ja mannapuuro yleensä kelpaa illallakin. Aamulla kyllä syö puuroa (sekä kotona vapaapäivinä että tarhassa tarhapäivinä).

Iltapalaksi usein sitten leipä (ruispala) juustolla, jogurttia/rahkaa/hedelmää ja maitoa. Muroja ei oo koskaan suostunu syömään.

Meillä syödään pääsääntöisesti puuroa, joskus jotain muutakin.

Mutta terveellisiä tai terveellisimmästä päästä vaihtoehtoja olisi ruisleipä, riisipiirakka ja päällä juusto, kinkkua ym.Talk-murot, vaikka maustamattoman jogurtin kanssa ja vaikka jotain marjoja vielä sekaan.Weetabix, hedelmiä...

meillä jo melkein 4-vuotias tyttö, mutta 2-vuotiaana jäi iltapuuro pois ja siitä lähtien on syöty vaihtelevasti erilaisia leipiä ja päällä leikkelettä/juustoa ja vihanneksia.... jugurttia, viiliä, marjoja, hedelmiä, kiisseleitä, pannaria, karjalanpiirakkaa, porkkanapiirakkaa, muroja.... ja samoja juttuja syö välipalaksi myöskin..

Typyjen äippä, meillä poika 2v. juo myös vellin illalla pullosta ja myös päivällisen jälkeen. Tykkää niin etten raski kiusata lasta. On muutenkin niin pieniruokainen ja ei juo maitoa millään.

Talk murut (muroja) ovat lisäaineettomia, vähäsuolaisia, sokerittomia. Meillä kaikki tykkäävät niistä todella paljon. Jogurtin seassa herkkua :p Ja pienin napostelee niitä mielellään myös pelkästään. Quakerin ruismurot myös hyviä.

Meillä kohta 2v. tyttö ei myöskään puuroista perusta.. yleensä syö illalla Risifrutin/rahkaa/jugurttia, ehkä palan paahtoleipää tai vähän muroja. Nuo TalkMurut kelpaavat meilläkin..

Mun tyttö syö/juo vellin aamulla ja illalla.. juu-u ja lisään vielä et tuttipullosta. tyttö on 2v10kk

JUST JOO....

Hyi ja vielä velliä. Ei oo terveellistä vaikka luvataan. Näkihän se pilttiruoissaki et aiheuttaa syöpää.

Just just. se on sun mielipide. mun mielipide on se et syököön velliä vaikka loppu elämänsä ja tuttipullosta jos niin haluaa. Ja tuosta syövästä...mikäpä ei nykyaikana aiheuttais?? :whistle:

Meinasin vastata sun sanoilla! Eli ei se tyttö enää murkkuna viitti sitä tuttipulloa käyttää ;-). Mitäs pahaa muuteen siinä on - ajatelkaapa. Mitä eroa esim. urheilujuomapulloon....

JUST JOO....

Meinasin vastata sun sanoilla! Eli ei se tyttö enää murkkuna viitti sitä tuttipulloa käyttää ;-). Mitäs pahaa muuteen siinä on - ajatelkaapa. Mitä eroa esim. urheilujuomapulloon....

meillä syö 2,5 v harvoin enää puuroo, tänään pitkästä aikaa. niin ja syä muuten leipää, leikkeleitä, vihanneksii, kiisselii ja banaanijogutti on ehoton ykkönen, kuivaliha myös, syödään useesti jotain hedelmää myäss.

JUST JOO....

Meillä kanssa tyttö joi vellin tuttipullosta, mutta kun kerran sai kaupasta valmiin vellin, jossa pilli mukana, niin sen jälkeen on halunnut pillillä juoda vellin =).. Mutta täytyy munkin sanoa, etten ymmäärrä melkeen 3 vuotiann tuttipullosta juomista.. sori vaan..

Meillä neiti syö vaihdellen paahtoleipää, ruisleipää, sämpylää ja joskus niitä karjalanpiirakoitakin. Maitoa yritän saada juomaan, kittais vaan vettä jos sais itse päättää. Aika usein on jogurttilinjalla tai sit muroja jossa marjoja mukana. Rahkaa silloin tällöin ja omenaa sekä päärynää.
Puuroa ei yleensä iltaisin enää kelpuuta....joskus sekin menee....harvemmin :)

Yhteistyössä