Mitä 2-vuotiaalle voi syöttää? Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avuton

Vieras
Hei!
Kaveri tekstasi hetki sitten tulevansa parin tunnin kuluttua kylään melkein 2-vuotiaan poikansa kanssa. Ongelma: äidille ja minulle mulla on kahvia ja teetä ja haen kohta Siwasta jonkun pullan, mutta mitä mä tolle pienelle syötän? Juokohan se mustaherukka- tai puolukkamehua, vai onko liian vahvaa pienelle? Ei kai tuon ikäiset vielä pullaa syö? Apuja?

"Ei kai tuon ikäiset vielä pullaa syö?"

HÄ????? Miksei söis? Voi vitalis taas näitä täällä .. no jos se on sun kaveris niin mikset kysy siltä suoraan et mitä sen 2 vuotiaalle voi tarjota!?

Kun meille tulee pientä väkeä, olen aina kysynyt, että mitä lapselle varaisin. Jos on kovin pieni, äiti tuo lapselle omat eväät. Muuten on sanottu, että "kaikki käy, ei mitään rajoituksia" tai että "herkut voisi pitää piilossa, laita vaikka voileipä".

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kun meille tulee pientä väkeä, olen aina kysynyt, että mitä lapselle varaisin. Jos on kovin pieni, äiti tuo lapselle omat eväät. Muuten on sanottu, että "kaikki käy, ei mitään rajoituksia" tai että "herkut voisi pitää piilossa, laita vaikka voileipä".

JUST NÄIN!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kertakaikkiaan:
"Ei kai tuon ikäiset vielä pullaa syö?"

HÄ????? Miksei söis? Voi vitalis taas näitä täällä .. no jos se on sun kaveris niin mikset kysy siltä suoraan et mitä sen 2 vuotiaalle voi tarjota!?

Joo, mutta ei lapseton ihminen voi kaikkea tietää.. Ihan hyvä kysyä vaikka täältä. Ei mullakaan ollut ennen omaa lasta mitään hajua pikkulasten syömisistä.

2v syö ihan samoja kuin aikuisetkin, mutta varmaan esim. keksit tai jätski voivat olla mieluisampia kuin pulla tai kakku. Näin olen huomannut omista ja lähipiirini lapsista ainakin. Juomaksi jos varaat trippimehun tai pillimaidon (varaa vaikka molemmat, niin voit kysyä äidiltä, saako olla mehua vai maitoa lapselle) niin meidän tyttö ainakin olisi myyty.

Ihanaa kun joku on noin ystävällinen :)

Ihanaa kun joku on noin ystävällinen :)

No on tässä vähän omakin lehmä ojassa :D . Kun kysyy, ei tarvitse itse pähkäillä ja miettiä. Oma nelivuotias kun syö melkein mitä vaan, niin ei edes oikein muista, mikä maistui parivuotiaana. Pitkään jouduin aina sanomaan, että meidän tyttö ei juo mehua eli ei kannata ainakaan meitä varten sitä varata. Nyt parin viime viikon aikana tyttö on ruvennut juomaan mehuakin :) .

Kiitos kaikille! Niin, niinhän sitä ajattelisi että lapset syö samaa kuin aikuisetkin, mutta vasta jokunen viikko sitten sain kuulla että lapsille ei saisi esim. teetä antaa, mikä oli minulle yllätys, meillä kotona kun sitä juotiin aina... ja kahviakin sai jo alle kouluikäiset. Ei näitä aina tule ajatelleeksi, kun ei noita pikkuisia pyöri jaloissa :) Ja tylsäähän se olisi, jos pieni ei saisi mitään syötävää, vaikka äiti ja täti-ihminen vetää kakkua ja kahvia... Lapsen äidiltä en voi nyt kysyä, kun hän on jo ajamassa tänne päin.

Yhteistyössä