Mitä 1v 10kk ikäinen lapsi osaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Meille on tulossa toinen lapsi. Laskin että esikoiselle ja vauvalle tulee ikäeroa 1v 10kk. Mitähän tuo esikoinen sillon osaa itse tehdä? Mietin että mimmosessa pulassa mä kahden pienen kanssa olen :D

Minkälaisia teidän ähän alle kaksivuotiaat on? :)

meillä 1v8kk. syö pääsääntöisesti (sotkua kyllä tulee) ite, kakkaa pottaan yleensä, sanoo sanoja ja muutaman lauseen, juoksee, kiipeilee (mikä tuottaa ongelmia kun on niin ketterä ja joka paikassa menossa)...

No meillä osaa käydä potalla (yövaippa on), syödä, juoda normaalista lasista, puhua ku ruuneperi (ymmärrettävästi ), nukkua koko yön omassa sängyssään, pukea jotain vaatekappaleita, siivota :D , juosta, hyppiä, kiipeillä portaat ym. Aika hyvin osaa siis kaikki tärkeät päivittäiset hommat hoitaa.

Meidän lapsilla oli ikäeroa 1 v 8 kk ja osasihan tuo esikoinen vaikka mitä...syödä itse, puhua, kävellä, juosta, tuoda vaipan, käydä potalla jos halusi (harvemmin halusi..)kiipesi rappusia ylös kolmanteen kerrokseen (asuttiin silloin hissittömässä kerrostalossa ). SItten vähän isompana, siis kun vauva oli isompi osasi tulkata meille hyvin :) Jostain syystä ymmärsi jokeltelua ja itkua ja epämääräisiä sanoja.

Yhteistyössä