Mistäs minä nyt tiedän onko lapsella vesirokko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Päiväkodissa kyseinen tauti jyllää.

Lapsella löytynyyt eilen ja tänään muutama näppy, ehkä 6kpl lähinnä käsivarsista. Ensin oli sellasia itikan pureman näkösiä ja nyt jo rupia. Mutta löysinpä vielä äsken yhden ja se on sellainen vesikenno näppylä.
Mssään muualla ei ole. Mutta voiko vesirokko todella olla näin lievä??
Ja mistä minä nyt saan varmuuden onko nuo vesirokkonäppyjä vai onko lasta purrut vain jokin ötökkä?
Yritin googlesta kattoo kuvia, mutta kaikissa kuvissa oli paha rokko.

Lapsella alkoi viime viikolla ihan ouun takaa korkea kuume 39 astetta keksti kaksi päivää jonka jälkeen lämpöä pari päivää. Pientä flunssaa ja päätä välillä valitteli. Äkäinen oli kuin ampiainen.
Itse olen odttanut että vesirokko kun tulee se on kaamea. Mutta voiko tämä olla vasta laku soittoa? Näpyt taisin huomata tiistaina. Ja ne nyt rupia ja nyt sitten tuo vesikello löytyi.

Voi olla tosi lieväkin. Meillä oli juuri muutama viikko sitten sama tauti. Esikoisen kanssa mietin loppuun asti, et olikohan se vesirokkoa vai ei. Muutamalla näpyllä selvisi. Mut kuopukselle kun tuli siitä parin viikon kuluttua, ei voinut enää erehtyä taudista.

Meillä yks alotti korkeella kuumeella, sit vasta tokana päivänä tuli pari näppyy, seuraavana päivänä pari lisää ja sit neljäntenä oli vasta reippaasti vesikelloja. Pahimpia päiviä oli kuumeen alkamisesta vasta 4,5,6 päivät ja sit nopeesti helpottu. Seuraavalla tautisella ei niinkään ollut kuumetta mutta näpyt kesti myös sen 4-5 päivää.. Pienin potilas puski näppyjä hiljakseltaan 4 päivää ja huokastiin jo et hänpä selvis helpoimmalla, mut sit vasta 5,6 päivät oli niitä pahimpia ja hänellä oli sitten rokko kaikista pahin ja runsain.

Voihan olla et vesirokko menee tosikin helposti ohi ja pari näppyä riittää mutta parinpäivän perusteella en vielä henkäsis helpotuksesta...

Siis voi kai mennä tyyliin kahdellakin näpyllä. Meillä 3veellä oli kyllä paljon näppyjä, muttei yhtään kuumetta - siis näppyjä lukuunottamatta ihan terveen oloinen.

Jos on yksikin selkeä vesikello niin musta aika selvä tapaus (kun kerran altistuminenkin ollut).

Toi meidän isompi poika sai vesirokon vuoden ikäisenä, alamahaan tuli viitisen näppyä joihin ei tullut vesikelloa eikä rupea. En olisi vesirokkoa osannut edes epäillä jos ei likalla ja mulla ois sitä ollu. Vuosi sitten tarkistettiin niin pojalta löytyy vesirokon vasta-aineet, halusin varmistaa asian vielä kun muuten ois otettu rokotus.

Nyt sitten se vesikello puhennut ja kuulemma kutisi. Joten piti rasvata.
Mutta jos jo tiistaina ollut ekat näpyt niin olis niitä kai pitän jo enempi tulla jos olis tullakseen? Siis jos on vesirokkoa?
Mene ja tiedä..
Lääkärissä kun viime viikolla käytiin kiin lääkäri sanoi että nopeaan ne sitten leviää jos on levitäkseen kun ko tauti iskee.