Mistähän voi johtua jatkuva huimaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Googlaamalla löytyy vaan kaikenmaailman pelotuksia, joten ajattelin täältä kysyäistä, jos löytyis muita joilla ollut samanlaista.

Kun mua on kohta kuukauden huimannut lähes päivittäin, ja on sellainen tosi vetämätön olo ja väsyttää aika paljon.
Koko päivää ei huippaa, mutta aika ajoin tulee sellainen pökkyräinen olo.

Mun äiti väittää tän johtuvan karppaamisesta ja liian vähästä syömisestä, mutta mä kyllä syön, ehkä enemmänkin kuin olis tarvis :p Joten en siis usko tohon teoriaan ihan helpolla.

Mulla meinasi pari päivää sitten lähteä taju ja luulin, että on migreenikohtaus tulossa. Huippasi, oksetti ja oli kamala olo. Sitten tajusin, että oli selässä joku paikka aivan jumissa ja mies hieroi melkein tunnin ajan paikkoja auki. Ei huipannut enää.

Ja kyllä mä mielestäni ihan riittävästi juon, enkä ole raskaana.
Hartiat on kyllä vähän jumissa, mutta eivät läheskään yhtä pahasti, kuin jonkin aikaa sitten.

Kaikki vähänkään äkkinäisemmät liikeet pistää sumenemaan silmissä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Hartiat on kyllä jumissa, mutta eivät läheskään yhtä pahasti, kuin jonkin aikaa sitten.

Kannattaa käydä tarkistuttamassa ne korvat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauanko oot "laihduttanu"?

Mä en oo laihduttanut, karppaan sen takia kun maha ei yksinkertaisesti vaan kestä enää hiilareita :(

n. 1,5kk on tätä takana, mutta sen verraan tarkkaan olen mielestäni katsonut, että saan kaikkea riittävästi, ellen reippaasti ylikin, etten menisi sitä ensimmäisenä epäilemään syyksi.

Mulla oli MS tauti, noilla oireilla voi olla melkein mitä vaan. Suosittelen lääkäriä tai ruokaviliön säätöä. Karppaaminen ei kaikkien elimistölle ole se paras mahdollinen vaihtoehto.

Mä en oo laihduttanut, karppaan sen takia kun maha ei yksinkertaisesti vaan kestä enää hiilareita :(

n. 1,5kk on tätä takana, mutta sen verraan tarkkaan olen mielestäni katsonut, että saan kaikkea riittävästi, ellen reippaasti ylikin, etten menisi sitä ensimmäisenä epäilemään syyksi.

Ehkä sä kuitenkin teet jotain väärin,noin niinku ajallisesti passais vallan mainiosti.

Oletko vähä vai hyväkarppaaja.

Hartiat on kyllä vähän jumissa, mutta eivät läheskään yhtä pahasti, kuin jonkin aikaa sitten.

Joo, niin minäkin luulin, ettei hartioissa ole mitään vikaa. Kävin siis lääkärillä joka määräsi kokeita sekä jatkotutkimuksia silmälääkärillä ja fysioterapeutilla. Mitään vikaa ei löytynyt (minullakin luonnostaan alhainen verenpaine ja hemoglobiini), kunnes fysioterapeutti otti niskasta kiinni ja löysi todella kipeän kohdan. Oli niin jumissa, että oli jo ihan turta ja kipu alkoi heijastua ihan muualle ja hankaloitti hapen pääsyä aivoihin, mistä siis huimaus ja päänsärky johtuivat. Ja minäkin sanoin ihan samalla tavalla, että aiemmin oli kiepämmät hartiat...

no ei kai tuo karppaaminen ole ihan poissuljettu syy, ja toivon tosiaan, ettei se ole tän takana, koska mun maha ei ole voinut näin hyvin pitkiin aikoihin.

Lisäksi mä olen pitänyt muutaman kerran vapaapäiviä, milloin olen syönyt kaikkea mitä mieli tekee, siis hiilaripitoista, perunaa, riisiä jne... mutta en ole noiden päivien aikana huomannut huimauksen kannalta mitään eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Mulla oli MS tauti, noilla oireilla voi olla melkein mitä vaan. Suosittelen lääkäriä tai ruokaviliön säätöä. Karppaaminen ei kaikkien elimistölle ole se paras mahdollinen vaihtoehto.

Mulle se ei käynyt,pyörrytti ja teki pahaa.

Mulla migreeni tekee tuota.
Mut vaikka en karppauskriittinen sen kummemmin ole, niin jos on 1.5kk karpannu ja 1 kk ajan on huimannu niin ehken mä kuitenkin miettisin senkin mahdollisuutta et niillä olis jotain tekemistä toistensa kanssa..
Mut jos jatkuu niin käy lääkärissä, katsoo just korvat, niskat ym.

Yhteistyössä