Mistähän tässä on kyse? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihtunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihtunut

Vieras
Olen ollut kaksi viikkoa työharjoittelussa.
Olen huono syömään aamuisin joten olen lähtiessä nakannut naamaan jotain, palan juustoa tai makkaraa, ehkä yhden näkkileivän juustolla ja voilla parhaina aamuina.
Töissä syön pienen määrän lounaalla salaattia (en tosiaan ehdi enempää syömään) ja iltapäivällä otan kyllä ruokaa enemmän mutta ehdin yleensä syödä vain lihaa ja puolikkaan perunan, annos on varmaan kokoa vauvanruokapurkki.
Illalla kotiin tultuani saatan syödä sen leivän, sillä ei ole edes nälkä enempään, ja sitten harrastuksiin ja takaisin tultuani en jaksa syödä enää mitään vaan menen umpiväsyneenä nukkumaan. Vettä kuluu kuten ennenkin, varmaan jotain 2litraa.

Viikonloput olen vapaalla, lauantait näiltä työharjotteluilta olen käyttänyt opiskeluun, ruokamäärä sama, kun ei vain maistu, ja sunnuntaisin sitten syön normaalisti kunnon annoksia, käyn ehkä jopa roskaruokaa mättämässä.

Noista sunnuntain ruokapäivistä huolimatta, olen laihtunut kahden viikon aikana 7kiloa.

Luulin että tuo sunnuntain mättöpäivä kyllä korjaa viikon kalorivajeen....? Mutta ilmeisesti ei?

Onhan se toki mukavaa että laihtuu... :D Ylipainoa on kuitenkin 20kiloa ollut. Enää on 13kiloa. Harjoittelua jäljellä 5viikkoa vielä, saa nähdä miten akan käy... :whistle:

Tuskin viikonloppuna pystyt korvaamaan arjen kalorivajetta, vaikka roskaruokaakin syöt. Etenkin kun olet ylipainoinen, kulutat energiaa enemmän kuin hoikka versio sinusta. 7 kg kahdessa viikossa on tosi paljon, toki siinä on mukana ne kuuluisat nesteet. No, seuraile tilannetta.

[QUOTE="Vieras";27685754]Aika vähällä tulet toimeen, mitäs sitten kun alat syödä taas päivittäin paremmin?[/QUOTE]

Tuskin enää palaan entiseen ruokavalioon ja ruokamäärään, jos kerta laihdun. :D toki enemmän syön sitten mutta en niin paljon mitä ennen tätä työharjoittelua, jättiannoksia joka päivä.

Muistathan kuitenkin, että sun elimistö tarvitsee polttoainettaan eli ruokaa. Jos nyt edes jotain pientä välipalaa lisäisit sinne iltaan, huhkit ensin töissä päivän ja vielä harrastuksissa illat niin ei ihme, jos väsyy ja olo on rättiväsynyt. Kroppa käy tyhjää ylikierroksilla ja pian se pistää sulle vaan hanttii.

Millä alalla on noin kiire harjoittelussa, ettet ehdi syödä kunnolla? Ja onko sinulla kaksi ruokataukoa töissä? Ekalla otat salaattia ja toisella pilttipurkin verran tuhdimpaa ruokaa?

Eiköhän laihtumisen syy ole juurikin tuossa kerran viikossa tapahtuvassa mässäilyssä, aineenvaihdunta saa kyytiä aina viikon "paastoilun" jälkeen. Et siis kerkeä mennä säästöliekille.

Yhteistyössä