Mistäs mä saan tietää vanhojen rahojen arvoja siis sen et minkäarvosia ne olis jos myy pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erittäin vanha raha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua huvittaa näissä aina se, että eikös se tavara oli se mitä tahansa, oo just sen arvosta, mitä joku siitä on valmis maksamaan. Eihän se, että joku sanoo esim jonku antiikkikipan arvoksi 1000e tarkoita, että kukaan sitä siihen rahaan ostais.... Jos joku siitä maksaa 200e niin se on 200e arvoinen.

Onkohan kyse kolikoista vai seteleistä? Setelien tulee olla taittamattomia ja virheettömiä, että niillä on merkittävää arvoa, noin yleisesti ottaen ja kolikonkin tulee olla melko harvinainen eikä kulunut, että siitä voi saada enemmän rahaa.

ja tämähän on sitten luulo. hitusenkaan erikoisempi raha niin arvo on useita satoja.

en löytäny tuolta vinkkaamaltasi sivustolta oikeen vastausta.Ihan mielenkiinnosta vaan kun jos oliski arvokas ni myisin pois,ihan muutaman euron takia en myis kun mieluummi sit ite pidän kun kuitenki vanha ja omalla tavalla kuitenkin arvokas kun ei tollasia enää koskaan tule.Raha vuodelta 1975.

Alkuperäinen kirjoittaja erittäin vanha raha;22387520:
en löytäny tuolta vinkkaamaltasi sivustolta oikeen vastausta.Ihan mielenkiinnosta vaan kun jos oliski arvokas ni myisin pois,ihan muutaman euron takia en myis kun mieluummi sit ite pidän kun kuitenki vanha ja omalla tavalla kuitenkin arvokas kun ei tollasia enää koskaan tule.Raha vuodelta 1975.

siis tietenki 1957!

Mulla on paljon vanhoja rahoja, ikä niillä sen iän puolesta ole mitään arvoa. Rahasta tulee arvokas vain jos se on jotenkin erikoinen. Mulla on esim. 1700-luvulta kolikko jolla ei ole mitään arvoa... että ei se ikä meinaa mitään. (jos rahassa on vaikkapa joku lyöntivirhe niin eräilijät alkaa kiinnostumaan)

Joku tuollainen olisi jo oikeasti arvokas, jos on aito ja hyvässä kunnossa ja siis erittäin vanha raha.
rooma1.jpg

Keisariajan Roomaa (27 eKr. - 476 jKr.) hallitsi yhteensä yli 70 keisaria. Jokainen heistä löi rahojaan omalla kuvallaan, mutta useat keisarit myös perheenjäsentensä kuvilla. Julius Caesar oli ensimmäinen, joka sai oman muotokuvansa rahoihin jo omana elinaikanaan.

[QUOTE="tyttönen";22387565]Mulla on paljon vanhoja rahoja, ikä niillä sen iän puolesta ole mitään arvoa. Rahasta tulee arvokas vain jos se on jotenkin erikoinen. Mulla on esim. 1700-luvulta kolikko jolla ei ole mitään arvoa... että ei se ikä meinaa mitään. (jos rahassa on vaikkapa joku lyöntivirhe niin eräilijät alkaa kiinnostumaan)[/QUOTE]

Mulla on kuulemma 5kpl erittäin harvinaisia ja todella vähän painettuja=)
Mutta ei myy pois,koska ne muistuttavat minua vaaristani!!

Pistät googleen tuon vuoden ja seteli/kolikko ja markkamäärän, niin sillä varmaan löytyy jotain

ja erittäin vanha raha :laugh: :laugh: :laugh: vuodelta 1957, kuvittelin sen olevan satoja vuosia vanha

onko semmoset 2 euron kolikot arvokkaita: 2001 jossa on puu takanna ja puun toisella puolella R ja toisella F ja toi vuosiluku on merkitty niin että 20tähti01. sitten semmonen kuva jossa on tikkuukko joka pitää euron merkistä kiinni ja se on 2009 vuoden kolikko ja siinä lukee EMU 1999-2009 ja kartassa näkyy norja. kolmas on vuoden 2009 mutta siinä on myös vuosi 1809 ja siinä on kuvana se ihme kirkko symboli??? löytyi säästöpossusta ja onko 20 centin kolikko 2003 jossa on kantele ja siinä vieressä lukee éire??

Yhteistyössä