Kahvi, tee, suklaa ja hiilihappoiset juomat multa kiellettiin jo, mutta onkohan jotain muitakin ruokia mitkä ei sovi ja mitkä ei vaan tule mieleen?
Joo, mä lähinnä hainkin niitä ruokia joita ei välttämättä tule edes ajatelleeksi, kuten paprika...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla ainakin kaikki rasvaset ruuat aiheuttaa närästystä.
kun tuon muistat ei enää närästäAlkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:Eli mä en voi syödä rasvaista ruokaa, enkä vihanneksia, enkä juoda kahvia, teetä, mehua tai viinaa ja suruun ei käy edes suklaan mussutus B)
Syöt sitten vaan sokerikakkua, ja salmiakkiaAlkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:Eli mä en voi syödä rasvaista ruokaa, enkä vihanneksia, enkä juoda kahvia, teetä, mehua tai viinaa ja suruun ei käy edes suklaan mussutus B)
mulla on nyt tässä ongelmana se että kun mulla ei varsinaisesti tunnu yleensä mitään erityisempää närästystä vaan ne hapot vaan nousee huomaamatta niin vaikea tietää mikä oikeasti närästää :/ Pitää yrittää vältellä kaikkia yleisimpiä kun ruokatorvi on aika huonossa kunnossa ja se pitäisi saada paranemaan ja mä haluan tän kurkkuvaivankin veks, äkkiäAlkuperäinen kirjoittaja Niksu02:Mulla nuo ed mainitut..Lisäksi esim vaniliinisokeri, niin hullulta kun se kuulostaakin. Sit sipuli ja paprika on kans varmoja oireiden tuojia. Joskus tuntuu että kaikki muu paitsi puuro ja näkkäri aiheuttaa jotain.. Niin, itellä kans refluksivaiva. Tähystystä odotellessa.
Mulle ei koskaa nanneta aikaa terveyskeskukseen vaikka olisi oikeasti syytä |O Hemmetin raivostuttavaa...Alkuperäinen kirjoittaja Niksu02:Suurinpiirtein nuin B) Mä muuten luin toista ketjua tuosta sun jutusta. Mulla meni ihan samoin. Eka soin kuurin hiivasieneen :$ Et se kuulema tekee palan kurkkuun jne. Et arvauskeskus on arvauskeskus. Lopen menin itekki yksityiselle korvalääkärille.
Mä olen allerginen vehnälle, se närästää takuuvarmasti B)Alkuperäinen kirjoittaja Pix:Syöt sitten vaan sokerikakkua, ja salmiakkiaAlkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:Eli mä en voi syödä rasvaista ruokaa, enkä vihanneksia, enkä juoda kahvia, teetä, mehua tai viinaa ja suruun ei käy edes suklaan mussutus B)
Mulla vaan vyötärönympärys kasvaa viidellätoista sentillä, ihan oikeasti :ashamed: Ja se ei todellakaan tunnu hyvältäAlkuperäinen kirjoittaja Niksu02:No mä kans väitin ettei mua närästä aluks..etten meinannu itekkään uskoa tuohon refluksiin..Mut nykyään kyl tiedän mitä se on..mulla vaan pahentu varmaan sikskin et meni pitkään ennenku sain asianmukaset lääkkeet. Mukaan tuli ylävatsakivut yms muut mukavat :/
Suunnilleen noin ainakin Joo, aloitan huomenna senAlkuperäinen kirjoittaja Niksu02:Nuo on niin yksilöllisiä, mua ei ainakaan kala närästä. Syötkö Omepratsol nimistä lääkettä..vai kirjotettiinko se noin?
se olisi aivan mahtavaa :hug:Alkuperäinen kirjoittaja Niksu02:Mä syön kans sitä =) Varmasti auttaa..ei tarvinu ku yks ottaa ni pala hävis kurkusta eikä ollu muitakaan oireita.
Ihan varmaan auttaa joo, kyllähän tulehtunut ruokatorvi ja mahanportin löysyys aloedrinkillä paranee, eiköAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos kärsit närästysvaivoista Aloe Drink auttaa siihen ja moneen muuhunkin vaivaan, saa Homcare jälleenmyyjiltä.