Mistähän sitä saisi itselleen tyylitajun vaatteiden suhteen

  • Viestiketjun aloittaja tyylitajuton...
  • Ensimmäinen viesti
tyylitajuton...
Ja ennenkaikkea silmää siihen, että osaisi oikeasti nähdä, mikä näyttää hyvältä päällä. (Ja ettei myöskään sokeasti uskoisi muiden mielipiteitä).

Etenkin juhlapukeutuminen tuottaa ongelmia. Olen onnistunut viime aikoina enemmän kuin usein valitsemaan vaatteita, jotka saavat minut näyttämään ikäistäni vähintään 20 vuotta vanhemmalta ja rehellisesti sanottuna tanttamaiselta. (Ja kaiken lisäksi osa vaatteista on vielä ollut sellaisia, että niitä ostettaessa on mukana olleet makutuomarit -ei samat joka kerralla- antaneet positiivista palautetta.)

Olen ylipainoinen, ja tiedän, että se vaikuttaa asiaan, mutta varmasti tiedän myös sen, että aika suuri joukko lihavia naisia osaa pukeutua niin, että tulos ei ole mallia vanha tantta.
 
Mä lähtisin ensin miettimään, että minkä mallinen kroppa sulla on. Oletko päärynä, tiimalasi, omena vai tasapaksu banaani? Onko sulla ylipainoa hieman vai paljon? Sitten lähtisin pukeutumaan sun oman kropanmallin mukaan korostaen hyviä puolia ja peittäen huonoja. Sitten miettisin myös ikää, minkä ikäinen oot, sen mukaan vaatteet. Sitten ottaisin huomioon myös sun pituuden, että ootko pitkä vai pätkä jne.
 

Yhteistyössä