Mistä voi johtua limakalvojen kuivuus?

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
:kieh:
Nenän limakalvot on kuivat ja tuntuu ikävältä hengittäessä, kurkku on karhea ja kuiva ja ääni sen takia maassa.
Seksi tekee kipeää ja seksin jälkeen paikat on niin hellänä ettei voi kävellä :ashamed:

Mulla tekee imetys ja cerazetet tuon ikävän alapään kuivuus ongelman. Gyneltä sain reseptin femigyn-vaginatablettiin. On kyllä auttanut kuivuuteen, mutta tekee alavatsakipua... Tässä arvon kumpi vaiva on helpommin siedettävissä...

Apteekista saatava Ceridal intim "öljy" on aika hyvä keino alakerran kuivuuteen etenkin jos vielä sattuu kirvelemään tai kutittamaan. Saattaa olla, että kävi myös muille limakalvoille, kun en nyt muista tarkkaan niin kannattaa kysyä apteekista. Seksi ongelmiin nyt ainakin on liukuvoide avuksi sitten jos tuntuu ettei muuten tule mistään mitään. Apteekista on myös saatavana sellasia maitohappobakteeri-emätinpuikkoja, jotka kanssa auttaa alaosaston kuivuuteen, kun tasapainottavat ja rauhoittavat sitä ph:ta, niitä voin ainakin itse suositella.

Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Apteekista saatava Ceridal intim "öljy" on aika hyvä keino alakerran kuivuuteen etenkin jos vielä sattuu kirvelemään tai kutittamaan. Saattaa olla, että kävi myös muille limakalvoille, kun en nyt muista tarkkaan niin kannattaa kysyä apteekista. Seksi ongelmiin nyt ainakin on liukuvoide avuksi sitten jos tuntuu ettei muuten tule mistään mitään. Apteekista on myös saatavana sellasia maitohappobakteeri-emätinpuikkoja, jotka kanssa auttaa alaosaston kuivuuteen, kun tasapainottavat ja rauhoittavat sitä ph:ta, niitä voin ainakin itse suositella.

Meillä on jotain Geridal-öljyä. Se ei kyllä ole tuota intim mut voiskohan sitä kokeilla?
Liukuvoiteet aiheuttaa allergisia oireita :/

Yhteistyössä