mistä voi johtua kun menkat myöhässä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
"tyttönen"
Olen 16 vuotias tyttö. Äitini kuoli kesällä ja sen jälkeen kuukautiset ovat noin 3kk myöhässä. Voiko stressi vaikuttaa tilanteeseen niin vai onko jokin pielessä pahasti? Voiko myös tulla raskaaksi vaikka kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut...?
 
"minä"
Moi. Mulla on menkat alkaneet muutama vuosi sitten. En oo koskaan pitänyt menkoista mitään kirjaa, koska ne on aina tulleet joko kuun lopussa tai heti kuun alussa. Nyt ne kuitenkin jäivät välistä. Oon yrittäny täältä ettiä samanlaisia kokemuksia mutta ei vielä ainakaa oo sattunu kohdalle. Pelkään kamalasti olevani raskaana, vaikka poikaystävän kanssa ei olla seksiä ikinä harrastettukkaan vaikka jotain ''pientä'' ollaan tehty mutta ikinä ei kuitenkaan yhdynnässä olla oltu. Oon sellasen käsityksen saanu, että raskaaksi voi tulla vain yhdynnässä. Pelkäänkö turhaan olevani raskaana? Auttakaa joku:O
 
4nu
[QUOTE="tyttönen";24665702]Olen 16 vuotias tyttö. Äitini kuoli kesällä ja sen jälkeen kuukautiset ovat noin 3kk myöhässä. Voiko stressi vaikuttaa tilanteeseen niin vai onko jokin pielessä pahasti? Voiko myös tulla raskaaksi vaikka kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut...?[/QUOTE]

Kuukautiset voivat jäädä pois kovan stressin takia. Minulle on käynyt niin.
 
"likka"
heippa. LÖysin tälläisen keskustelun, ja ajattelin nyt kertoa ongelmastani , onko kellään ollut samanlaista tai jollain tuttavalla.
Olen siis 16 v tyttö. Menkat olivat noin puoli vuotta iha säännölliset. Nyt yhtäkkiä niitä ei ole kuulunut kolmeen neljään kuukauteen. Olen kerran harrastanut seksiä kondomin kanssa , jos sitä edes siksi voi kutsua. Voin valehtelematta sanoa että hommat kestivät n. 20 sekuntia !! eikai tuollaisesta voi tulla raskaaksi ?!?! Mitään oireita raskaudesta ei ole ollut. Ja eiköhän tässä 4 kk jo vatsakin olisi alkanut kasvaa jos näin olisi. Missä menkat ?!?!
 
hormoonihirviö
Löysimpä tän ketjun ja päätin osallistua samanlaisten pngelmien takia. Elikkä siis tällä hetkellä menkat 2 vk myöhässä mahdollisuus raskauteen on. Mutta negatiivinen testi oli kun viikko sitten sen tein.. ja silti kuukautis oireet vaivaa elikkä ole. Tällä herkellä suorastaan homooni hirviö. Mitäään muita raskaus oireita ei oo ollu. Ja stressaaminenkin alkoi vasta tässä vk sitte ku parisuhde rupes menee ala mäkeen, mutta siis voiko se silti olla raskaus???
 
-M
Mulla on menkat nyt jostain syystä jo yli kuukauden myöhässä, testejäkin tehty jo 3 negatiivista! Lopetin laastareiden käytön raskautumistarkoituksessa viime menkkojen jälkeen ja sen jälkeen ei oo menkkoja kuulunu. Oon pari kertaa aiemminki lopettanu hormonaalisen ehkäisyn mutta sillon on aina tullu menkat viimestää kp 36 ja nyt on menos jo 56 :p stressiä ei oo ollu eikä mitään muutakaan ihmeempää tapahtunu. Raskaana oleminen ois aivan ihanaa, mutta ei tää taida sitä olla ku ei oo mitään oireitakaa ja testit tosiaan näyttää negaa. tää on perseestä! :/
 
"Maria"
Minulla on nyt menkat yli 3viikkoa myöhässä ja olen käynyt kahteen kertaan tekemässä ihan lääkärissä raskaustestin verikokeella ja negatiivinen on ollut. Mistä voi johtua, että menkkoja ei vieläkään kuulu ?? Ei ole stressia tai ollut mitään muutoksia itsessäni tai elämäntilanteessani... Ei ole ollut edes menkkamaisia kipuja alavatsassa.. Menkkani ovat aina olleet säännölliset, kierto ollut aina tasan 28päivää... Help me, tietääkö kukaan mistä johtuu...??? :SSS
 
-
mistä voi johtua että mullaki menkat myöhässä? Ei ole mahdollista että olisin raskaana. Stressiä on ehkä jonkin verran ollut. Ruokavalio on ollut samanlaista mitä ennenkin.
 
Minä(:
Olen 15-vuotias tyttö ja minulla on yli kuukauden myöhässä. En ole tehnyt "sitä" pojan kanssa ja yhtäkkiä ei tule ollenkaan menkkoja.Aiemmin menkat ovat tulleet säännöllisesti mutta nyt!! Valkovuotoa tulee.. Eli en voi olla raskaana, eikä tuntuisi että stressaisin. Mistä täää johtuu??? Saisko vastauksiii?!!!
 
apua kaipaava
Hei,olen 14 vuotias tyttö ja kuukautiseni ovat todella epäsäännölliset. Ekan kerran ne tulivat noin 3 vuotta sitten,mutta ovat koko ajan olleet epäsäännölliset. Joskus on jopa puolen vuoden taukoja. Olen yli 170 cm pitkä ja normaalipainoinen. En ole laihtunut rajusti, mutta käyn usein pitkillä juoksulenkeillä. Stressiäkään ei ole mitenkään erityisen paljon ollut,mutta tämä asia stressaa ja mietityttää minua todella paljon. Please help me!!! :(
 
Stressaantunut..
Joo elikkä menkat myöhässä 4 päivää ja tiedän kyllä että voi olla ihan normaalia että on myöhässä. Asia kuitenkin painaa minua koska olin yhdynnässä viikko sitten. Mahassa tuntuu kokoajan ihan oudolta, välillä siltä että ne alkaisivat ja välillä muuten vaan omituiselta. Mikä voisi olla vikana? Olen ollut lähiaikoina hyvin stressaantunut ja nukun liian vähän. Varsinkin tällä hetkellä stressi päällä tämän asian vuoksi. En ole tehnyt testiä koska mielestäni liian aikaista ruveta kokeilemaan 4 pvä myöhässä olevista menkoista. Olen kuitenkin 14 ja en tosiaankaan halua olla raskaana... Olisko jollain jotain ehdotuksia??
 
Joo elikkä menkat myöhässä 4 päivää ja tiedän kyllä että voi olla ihan normaalia että on myöhässä. Asia kuitenkin painaa minua koska olin yhdynnässä viikko sitten. Mahassa tuntuu kokoajan ihan oudolta, välillä siltä että ne alkaisivat ja välillä muuten vaan omituiselta. Mikä voisi olla vikana? Olen ollut lähiaikoina hyvin stressaantunut ja nukun liian vähän. Varsinkin tällä hetkellä stressi päällä tämän asian vuoksi. En ole tehnyt testiä koska mielestäni liian aikaista ruveta kokeilemaan 4 pvä myöhässä olevista menkoista. Olen kuitenkin 14 ja en tosiaankaan halua olla raskaana... Olisko jollain jotain ehdotuksia??
Menkat voi olla myöhässä monista syistä, kaikki yleensä luonnollisia syitä. Stressi kuten mainitsit aiheuttaa usein menkkojen myöhästymistä, mutta myös ulkomaanmatka eli olosuhde muutokset voi niitä lykätä. Jos olet huolissasi mahdollisesta raskaudesta, kannattaa tehdä raskaustesti jonka saat apteekista kohtuulliseen hintaan.
 
Tulisjo
Mullakin on myöhässä. Piti alkaa jo maanantaina ja nyt on torstai eikä mitään näy. Semmoinen menkka-olo kyllä on, finnejä on tullut ja turvottaa. Mitään erikoista ei ole tässä ollut, ei sen kummempaa stressiä tms. Jotain ruusunmarja vitamiini kapseleita oon syönyt, mutta eihän semmoiset nyt voi vaikuttaa... Raskaana en kyllä ole, kun kortsua aina käytetty. Ärsyttää kun aina ollut aika tasan 25-27 väliä päivää ja nyt on jo 29 menossa.
 
Vie tas
Mullakin on myöhässä. Piti alkaa jo maanantaina ja nyt on torstai eikä mitään näy. Semmoinen menkka-olo kyllä on, finnejä on tullut ja turvottaa. Mitään erikoista ei ole tässä ollut, ei sen kummempaa stressiä tms. Jotain ruusunmarja vitamiini kapseleita oon syönyt, mutta eihän semmoiset nyt voi vaikuttaa... Raskaana en kyllä ole, kun kortsua aina käytetty. Ärsyttää kun aina ollut aika tasan 25-27 väliä päivää ja nyt on jo 29 menossa.
Kyseessä varmaa ovuloimaton kierto. Kyllä ne sitten sieltä jossain vaiheessa tulee.
 
vierailija
Hei,
Itse olen ollut yhdynnässä viimeksi tammikuussa mies on ulkomaalainen eikä tässä välissä lainkaan tavattu vielä kun viimeksi silloin tammikuussa, kuukautiset ollut helmikuusta ihan sekaisin aina myöhässä ja tehty välissä kaksi raskaustestiä ja kummatki näytti negatiivistä. Välivuotojakin ollut välissä osaisiko joku auttaa mistä johtuu ja mitäs minun pitäisi oikee tehdä toki yhdyntäkin oli kumilla?
 
vierailija
Onko normaalia että olen 13v tyttö about 160cm pitkä ja menkkoja ei oo tullu kolmeen kuukauteen ja yleensä on ollu säännölliset ja ei oo mahollisuutta että oisin raskaana (yllätys 13v :D) Ja ei mulla ny stressiäkää oo ainakaa hirveesti pls help me :((!
 
vierailija
Tehny pari testiä jotka nega (herkkä testi ja normaali rsfu testi), menkat myöhässä.. nyt kp 36 meneillään... pikkasen ärsyttää kun nyt joutuu koko ajan olla varuillaan ja taas ens viikolla testaa jos ei ala kuulua ja sitten olla yhteydessä terveysasemalle että saa tarvittaessa lähetteen verikokeeseen
 

Yhteistyössä