Mistä voi johtua...? *Ihmisen "anatomiaa"*

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Huomasin tossa marraskuussa eräänä päivänä, että kävin "aamupissalla" klo. 15.00 iltapäivällä :/. Sitten olen enempi laittanut merkille, että käyn pissillä todella harvoin. Juon mehua, kahvia, ym. saman verran päivässä kuin ennenkin ja muitakaan tottumuksia ei ole muuttunut. Olin baarissakin eräänä viikonloppuna, enkä sielläkään käynyt asialla kertaakaan. Tänään olen käynyt 2 kertaa pissillä. Mistä ihmeestä tämä voisi johtua?
 
automatisoituminen
kyseessä on psykologia, koska pissalla käyminen on niin tavanomaista, että siitä tulee rutiinia ja ihminen lakkaa ajattelemasta sitä niin suurena toimenpiteenä. Sen siis suorittaa, mutta ei muista suoritaneensa..
 
Onko painoa alkanut kertyä, onko turvotuksia? Sulla saattaa olla munuaisten toiminnassa ongelmaa, kaksi kertaa päivässä on kyllä aika harvoin. Kantsii varmaan käydä lääkärillä niin ottavat esim. urea arvon. Ja kannattaa laittaa vaikka päivän ajalta ylös kuinka paljon juo nestettä niin näet kuinka paljon oikeasti juot päivän aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Onko painoa alkanut kertyä, onko turvotuksia? Sulla saattaa olla munuaisten toiminnassa ongelmaa, kaksi kertaa päivässä on kyllä aika harvoin. Kantsii varmaan käydä lääkärillä niin ottavat esim. urea arvon. Ja kannattaa laittaa vaikka päivän ajalta ylös kuinka paljon juo nestettä niin näet kuinka paljon oikeasti juot päivän aikana.
Jaa me sairaanhoitajat oltiin tekemässä samaa diagnoosia..
:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Onko painoa alkanut kertyä, onko turvotuksia? Sulla saattaa olla munuaisten toiminnassa ongelmaa, kaksi kertaa päivässä on kyllä aika harvoin. Kantsii varmaan käydä lääkärillä niin ottavat esim. urea arvon. Ja kannattaa laittaa vaikka päivän ajalta ylös kuinka paljon juo nestettä niin näet kuinka paljon oikeasti juot päivän aikana.
Ei ole turvotuksiakaan. Esim. eilen join appelsiinimehua litran ja siihen päälle kaikki muu mitä join. Itellä vaan pisti merkille, kun yleensä aika tiheään saanut ravata vessassa.
 
En suosittele virtsarakon kasvattamista... Mulla on ns. seurapiirirakko ja virtsatientulehdus on liianki tuttu... Lääkäri piti mulle hirveän saarnan asiasta... Se tunnehan (ainaki mulla) menee ohi kun keksii tekemistä ja mun töissä on joskus pakko pidättää tosi kauan. Ja se ei ole hyvä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
En suosittele virtsarakon kasvattamista... Mulla on ns. seurapiirirakko ja virtsatientulehdus on liianki tuttu... Lääkäri piti mulle hirveän saarnan asiasta... Se tunnehan (ainaki mulla) menee ohi kun keksii tekemistä ja mun töissä on joskus pakko pidättää tosi kauan. Ja se ei ole hyvä.
Joo, ei ole suunnitelmissa kasvattaminen. Lähinnä häiritsee itteä ja haluaisin että vörkkii ihan normaalilla tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saima H:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Onko painoa alkanut kertyä, onko turvotuksia? Sulla saattaa olla munuaisten toiminnassa ongelmaa, kaksi kertaa päivässä on kyllä aika harvoin. Kantsii varmaan käydä lääkärillä niin ottavat esim. urea arvon. Ja kannattaa laittaa vaikka päivän ajalta ylös kuinka paljon juo nestettä niin näet kuinka paljon oikeasti juot päivän aikana.
Jaa me sairaanhoitajat oltiin tekemässä samaa diagnoosia..
:D
Jep, jep...
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
En suosittele virtsarakon kasvattamista... Mulla on ns. seurapiirirakko ja virtsatientulehdus on liianki tuttu... Lääkäri piti mulle hirveän saarnan asiasta... Se tunnehan (ainaki mulla) menee ohi kun keksii tekemistä ja mun töissä on joskus pakko pidättää tosi kauan. Ja se ei ole hyvä.
Joo, ei ole suunnitelmissa kasvattaminen. Lähinnä häiritsee itteä ja haluaisin että vörkkii ihan normaalilla tavalla.
En minäkään sitä tietoisesti kasvattanu, en vaan aina mene heti vessaan ku tuntuu että on tarve ja töissä en edes pääse.
 

Yhteistyössä