Mistä vauvalle hoitaja?

Alkuperäinen kirjoittaja Hm:
Saako miehesi sumplittuja työvuoroja jotenkin, että siirtäisi vapaapäiviään normaalista niihin sun koulupäiviin? :) Jollei tuo onnistuisi, lykkäisin kouluun menoa.
tääkin saattais olla mahdollista, tosin vauva ei siis missään vaiheessa ole suostunut olemaan kenenkään muun hoidettavana kuin minun.. et se on tässä ehkä sitten isoin ongelma... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
2xkertaa viikossa noin 6tuntia mitä vaikeeta tuossa nyt oikein on?
Hädissään olevalle vauvalle se on aika pitkä aika se kuus tuntia.
juu tosiaan jos huutaen pitäsi jättää hoitoon niin voin sanoa et lykkään ennemmin koulua vaikka 2 vuotta.
Ei se ikuisesti huuda ja huomaat joku päivä kun et enään koulua jatka
 
Mulla oli vauva mukana koulussa tän kevään. Riippuu tietysti mitä opiskelet ja millanen tapaus vauva on, et kuin toi onnistuu...
Mun omani täytti nyt vuoden ja helmikuun lopulla mentiin kouluun.
Onhan tässä kuitenkin viel pari kk:tta aikaa opetella sitä hoitajan kanssa olemista - voi tapahtua paljonki.
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Koulu jatkuisi syksyllä ja mihinkään päiväkotiin en vie kun on nyt reilu 7kk ikäinen. Koulua olis 2pv/vk - 6h/pv.

Ongelmana olis ettei vauva halua olla kenenkään muun kanssa kun mun. Näin ollut ihan syntymästä asti. Alkaa järjetön huuto kun joku muu ottaa syliin. Nyt vielä päälle eroahdistusta, kun vaihdan huonetta niin alkaa huuto.

Kouluun pitäis kuitenkin mennä :D
Voitko sopia koulun kanssa mitään etätehtäviä tms.? Niin vähän paikallaoloa kuin mahdollista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Koulu jatkuisi syksyllä ja mihinkään päiväkotiin en vie kun on nyt reilu 7kk ikäinen. Koulua olis 2pv/vk - 6h/pv.

Ongelmana olis ettei vauva halua olla kenenkään muun kanssa kun mun. Näin ollut ihan syntymästä asti. Alkaa järjetön huuto kun joku muu ottaa syliin. Nyt vielä päälle eroahdistusta, kun vaihdan huonetta niin alkaa huuto.

Kouluun pitäis kuitenkin mennä :D
Voitko sopia koulun kanssa mitään etätehtäviä tms.? Niin vähän paikallaoloa kuin mahdollista?
Se on just se 2 kertaa viikossa.. paljon on myös etäopiskelua.
 
mmm
Siis eikö lapsi ole ollut ollenkaan isänsä kanssa kahdestaan? En halua sanoa pahalla, mutta kannattais varmaan totuttaa hieman lasta siihen että et ole ihan joka hetki paikalla, jos siis isä on hoitamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Mulla oli vauva mukana koulussa tän kevään. Riippuu tietysti mitä opiskelet ja millanen tapaus vauva on, et kuin toi onnistuu...
Mun omani täytti nyt vuoden ja helmikuun lopulla mentiin kouluun.
Onhan tässä kuitenkin viel pari kk:tta aikaa opetella sitä hoitajan kanssa olemista - voi tapahtua paljonki.
Mullakin oli silloin alussa kun nukkuis ja söi.. talvella. On vaativaa sorttia, eli pitäis pitää paljon sylissä ja touhuta sillain. Mikä taas ei koulussa onnistu kun tietsikalla tehdään hommia, ja pitäs keskittyäkin. Juu, tässä täytyy papalta kysyä jospa hän hoitais.

Sitten tarvitaan vinkkejä miten vauvan saa toisen syliin ilman et alkaa kamala huuto :D Eli kuinka kauan kerralla "voi" antaa pikkusen huutaa ennen kun meen "apuun" . Mulla vaan ei kauheen kauaa kestä sydän kuulla tuota itkua kun toinen haluaa mun syliin :whistle:
 
siis
Ei mulla ole yksikään hoitolapsi huutanut koskaan koko päivää, läheskään. Mulla on moni aloittanut 9 - 10 kk:n iässä, ja kun heidät on eka kerran jätetty hoitoon, on huutoa saattanut olla 5 - 15 minuuttia. Moni ei ole huutanut ollenkaan. Uskon kyllä, että äidistä tuntuu pahalta jättää huutava lapsi hoitoon, mutta äkkiä se lapsi rauhoittuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Siis eikö lapsi ole ollut ollenkaan isänsä kanssa kahdestaan? En halua sanoa pahalla, mutta kannattais varmaan totuttaa hieman lasta siihen että et ole ihan joka hetki paikalla, jos siis isä on hoitamassa.
On ollut kun oon isompia hakenut vienyt jonnekin. Ja koko 30 min niin huutaa vaan eikä rauhoitu. :|
 
No ensinnäkin ois varmaan syytä alkaa opetella olemaan isin sylissä kotosalla, niin että sinä kuiteskin oot siinä lähellä. On mullakin kaks viimestä ollu aikamoisia takertujia, mut ei se nyt oikeen mun mielestä toimi, jos laps ei edes oman isänsä kanssa voi olla.
Jos vaan kokeilisitte myös enemmän niin, että isä ois lapsen kanssa ja sinä hoitasit kaupassa käymisiä yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No ensinnäkin ois varmaan syytä alkaa opetella olemaan isin sylissä kotosalla, niin että sinä kuiteskin oot siinä lähellä. On mullakin kaks viimestä ollu aikamoisia takertujia, mut ei se nyt oikeen mun mielestä toimi, jos laps ei edes oman isänsä kanssa voi olla.
Jos vaan kokeilisitte myös enemmän niin, että isä ois lapsen kanssa ja sinä hoitasit kaupassa käymisiä yms.
kyllä sitä ollaan täällä harjoiteltu jonkin verran =) tarvinnee ottaa jokapäiväiseks rutiiniks.. ja kyllä kaupassa käynti onnistuu vauvan kanssa helposti :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No ensinnäkin ois varmaan syytä alkaa opetella olemaan isin sylissä kotosalla, niin että sinä kuiteskin oot siinä lähellä. On mullakin kaks viimestä ollu aikamoisia takertujia, mut ei se nyt oikeen mun mielestä toimi, jos laps ei edes oman isänsä kanssa voi olla.
Jos vaan kokeilisitte myös enemmän niin, että isä ois lapsen kanssa ja sinä hoitasit kaupassa käymisiä yms.
kyllä sitä ollaan täällä harjoiteltu jonkin verran =) tarvinnee ottaa jokapäiväiseks rutiiniks.. ja kyllä kaupassa käynti onnistuu vauvan kanssa helposti :LOL:
Onnistuu onnistuu :D mut jos ihan harjotuksen vuoks jättäisit kotiin isän kanssa kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No ensinnäkin ois varmaan syytä alkaa opetella olemaan isin sylissä kotosalla, niin että sinä kuiteskin oot siinä lähellä. On mullakin kaks viimestä ollu aikamoisia takertujia, mut ei se nyt oikeen mun mielestä toimi, jos laps ei edes oman isänsä kanssa voi olla.
Jos vaan kokeilisitte myös enemmän niin, että isä ois lapsen kanssa ja sinä hoitasit kaupassa käymisiä yms.
kyllä sitä ollaan täällä harjoiteltu jonkin verran =) tarvinnee ottaa jokapäiväiseks rutiiniks.. ja kyllä kaupassa käynti onnistuu vauvan kanssa helposti :LOL:
Mitäähh... Pystyykö vauvan kanssa käymään kaupassa :xmas:

Tykkääkö vauva kantoliinasta? Jos viihtyisi isän kanssa liinassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No ensinnäkin ois varmaan syytä alkaa opetella olemaan isin sylissä kotosalla, niin että sinä kuiteskin oot siinä lähellä. On mullakin kaks viimestä ollu aikamoisia takertujia, mut ei se nyt oikeen mun mielestä toimi, jos laps ei edes oman isänsä kanssa voi olla.
Jos vaan kokeilisitte myös enemmän niin, että isä ois lapsen kanssa ja sinä hoitasit kaupassa käymisiä yms.
kyllä sitä ollaan täällä harjoiteltu jonkin verran =) tarvinnee ottaa jokapäiväiseks rutiiniks.. ja kyllä kaupassa käynti onnistuu vauvan kanssa helposti :LOL:
Mitäähh... Pystyykö vauvan kanssa käymään kaupassa :xmas:

Tykkääkö vauva kantoliinasta? Jos viihtyisi isän kanssa liinassa?
en tiedä tykkäiskö... kantoreppu on ainakin epämukava.. liinaa olen pohtinut.. onkos siinä joku painoraja?
 
vieras
Voi elämän kevät teitä!!Kyllä lapsi siihen tottuu,että viedään hoitoon,eikä se ole niin haitaksi jos muutaman minuutin itkee!!
Ajatelkaa myös äidit itseänne ja tulevaisuuttanne ja käykää kouluja!!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
en tiedä tykkäiskö... kantoreppu on ainakin epämukava.. liinaa olen pohtinut.. onkos siinä joku painoraja?
Minkämerkkinen kantoreppu?

Kudottuihin liinoihin ei ole mitään painorajoja, ihan niin isoja voi kantaa ku jaksaa. Se voi vaatia hetken harjottelua eikä ole varmaa, että noin iso lapsi tottuu siihen mutta mun kokemuksen mukaan moni pieni lapsi tykkää liinasta. Siskon kohta 3v keksimmäinen pyytää vieläki tosi usein että pääsee kannettavaksi. Siskon vanhimpaa olen kantanu joskus ku on ollu melkein 4v :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi elämän kevät teitä!!Kyllä lapsi siihen tottuu,että viedään hoitoon,eikä se ole niin haitaksi jos muutaman minuutin itkee!!
Ajatelkaa myös äidit itseänne ja tulevaisuuttanne ja käykää kouluja!!!
no on mun mielestä eri asia antaa kiukkusen 3v huutaa kun pienen vauvan..
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi elämän kevät teitä!!Kyllä lapsi siihen tottuu,että viedään hoitoon,eikä se ole niin haitaksi jos muutaman minuutin itkee!!
Ajatelkaa myös äidit itseänne ja tulevaisuuttanne ja käykää kouluja!!!
no on mun mielestä eri asia antaa kiukkusen 3v huutaa kun pienen vauvan..
Miksi on eri asia? Taalla Hollannissa muuten uskotaan etta parempi menna hoitoon vauvana kuin 3-vuotiaana, juuri sen takia etta tuon ikaisen on vaikeampi oppia olemaan hoidossa.

Veisin ehdottomasti hoitoon ja jatkaisin koulun loppuun.
 

Yhteistyössä