Mistä vaatteita nukelle?

Tytöllä on monta nukkea mutta vaatteita vähän ja silloin kun jotain etsii niin ei tietenkään mistään löydä, kirppareilla ei ole näkynyt ollenkaan.
Nyt sais vinkata jos tietää mistä vois löytyä!:wave:
 
......
Minkäs kokoisist nukeista on kyse? Baby borneille löytyy sopivia vaatteita lasten leluosastolta, jossa on ihan omat kuteet babyborn merkillä ja muillekin merkeille voi olla omia vaatteita, mutta jotkut ovat merkittömiä ja ihan silmämääräisesti voit katsoa kävisikö se nukelle. Lisäksi nukeille voi ostaa kirppareilta halpoja tosi pieniä vauvan vaatteita. Markkinoill voidaan myös myydä nuken vaatteita, ainakin joskus olen nähnyt ja ostanutkin.
 
Kypsä harmaana
Baby borneille ja vähän isommille nukeille olen ostanut kirppareilta ihan pieniä (50cm ja pienempiä) vauvanvaatteita. Etuina ovat helppo puettavuus ja kunnolla konepesun kestäviä, mitä halvat nukenvaatteet eivät ole. Jos osaat ommella tai neuloa niin itse tehden saat hienoja, keskosvaatteiden kaavoilla olen pari vaatetta tehnyt.
 
"mammu"
Tytöllä on monta nukkea mutta vaatteita vähän ja silloin kun jotain etsii niin ei tietenkään mistään löydä, kirppareilla ei ole näkynyt ollenkaan.
Nyt sais vinkata jos tietää mistä vois löytyä!:wave:
Minä ompelin äidin kanssa vaatteita nukeille 6-vuotiaana. Sitä ennen äiti niitä ompeli. Aikuisenakin on ollut kiva tehdä toisten lapsien nukeille (lähinnä ystävien ja sukulaisten lapsien) vaatteita, varsinkin barbeille. Olen neulonut ja ommellut. Rakastan käsitöitä ja askartelua ja se on hauskaa. Saa uniikkeja vaatteita, joita ei muualla tule vastaan.

Harmi että lapsikatraani on vain yhdessä pojassa joka ei nukeille leiki. Paitsi, että... pojille voi tehdä esim. autoja ym. eri materiaaleista. Vaikkapa roolivaatteita.

Mikset tekisi siis niitä itse? Ei tiedä miten vielä innostut. Työ tekijäänsä opettaa.
 

Yhteistyössä