Mistä työstä minkäkin verran kk käteen?

• Viestiketjun aloittaja äiti vaan...
  • Ensimmäinen viesti
äiti vaan...
Olis kiva tietää mistä työstä jää minkäkin verran kuukaudessa käteen.

Pitäis tässä alanvaihtoa ruveta miettimään.

Lastenhoitajana päiväkodissa työtä tekevänä ei töihin "kannata" palata, kun palkka on niin huono...
Nyt kotiäitinä ja kaksi lasta...

Laskeskelin tuossa, että jos palaisin töihin päiväkotimaksujen + matkakulujen jälkeen kuukaudessa jäisi käteen 400? enemmän, kuin jos olisin kotona. Ei paljon töihin paluu nappaa.... mielullin olen lasten kanssa kotona, kun rupean 400? takia töihin palaamaan...

vieras
Mä toimistotätinä tienaan käteen kuussa 1800?, mulla yksi lapsi, kotihoidontuella olen (joka on tällä hetkellä reilu 200? käteen). Palaan syksyllä töihin, sillä matkakulujen ja päivähoitomaksujenkin jälkeen tuo on kannattavaa :(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä toimistotätinä tienaan käteen kuussa 1800?, mulla yksi lapsi, kotihoidontuella olen (joka on tällä hetkellä reilu 200? käteen). Palaan syksyllä töihin, sillä matkakulujen ja päivähoitomaksujenkin jälkeen tuo on kannattavaa :(

Mitä teet töimistotätinä? Jos noin paljon kk käteen sitä voisin jopa harkita... opiskeluaikana olen jossain toimistohommissa ollut... mietin vain mitä sinun täytyy "osata" onko jotain extraa... ? ja kauan olet niissä hommissa ollut? Mikä firma, jos uskallat sen tähän laittaa... toimistohommissakin palkat taitaa aikasta paljon vaihdella?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eri ihmisille eri määrä samasta työstäkin. Nettotulot kun riippuvat paljon muustakin kuin bruttotuloista.
No veitpä varpaat suustani, juuri olin samaa aikeissa kirjoittaa.

Nettotulot on aika huono tapa verrata eri alojen palkkoja, brutto kertoo totuuden paremmin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mitä teet töimistotätinä? Jos noin paljon kk käteen sitä voisin jopa harkita... opiskeluaikana olen jossain toimistohommissa ollut... mietin vain mitä sinun täytyy "osata" onko jotain extraa... ? ja kauan olet niissä hommissa ollut? Mikä firma, jos uskallat sen tähän laittaa... toimistohommissakin palkat taitaa aikasta paljon vaihdella?
Firmaa en laita (iso ja tunnettu kylläkin), mutta hoidan mm. laskutuksia, ostolaskuja, palkkoja jne. Hyvin vaihtelevaa. Työ pääkaupunkiseudulla ja muutaman vuoden olen nyt ollut ko. työpaikassa. Hyvät atk-taidot ja kyky käyttää eri ohjelmia nyt ainakin.
Uskoisin palkkojen vaihtelevan melkoisesti, enkä koe että omani olisi mitenkään huippupalkka kuitenkaan.

itse ravintolatyöntekijä ja käteen jäi ennen äippälomaa 1500-2100?/kk plus tipit n. 400?/kk. palkka houkuttaa takaisin mutta työajat ei..alanvaihto itselläkin siis edessä sillä parisuhde ja lapset rahaa tärkeämmät, mutta tosiaan joo täytyy miettiä mitä "kannattaa" ruveta tekemään että jää menojen jälkeen enemmän rahaa käteen kun jos olisi kotona

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Pätevä taloushallinnon ammattilainen voi saada pk-seudulla hyvinkin bruttona sellaiset 2500e/kk. Mutta tämäkin riippuu sitten onko julkisella vai yksityisellä sektorilla ja yksityiselläkin puolella alasta.

"Jossain toimistohommissa" ei todennäköisesti anna pätevyyttä kovinkaan vaativiin toimistoalan töihin :)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
No veitpä varpaat suustani, juuri olin samaa aikeissa kirjoittaa.

Nettotulot on aika huono tapa verrata eri alojen palkkoja, brutto kertoo totuuden paremmin.
Totta. Bruttopalkkaan taas vaikuttaa paljon myös firma, jossa työskentelee. Ammattinimike voi olal sama, mutta palkassa jopa parin tonnin ero.

Yhteistyössä