Kevään aikana oli useampia tekijöitä hommissa, useimmat heistä saivat potkut huonon asiakaspalveluasenteen takia. Asiat saatiin kuitenkin selvitettyä jos ongelmia oli ollut, kysymällä asiasta suoraan minulta. Yksi toteutunut kehitys oli selkeät ohjetekstit, joiden avulla asiakas osaa samantien valita oikein. Samat löytyvät myös englanniksi. Tämän lisäksi kuvaajalle kannattaa kertoa mihin käyttöön kuva tulee, jos asiakas sanoo että passiin ja kuvaaja kysyy meneekö kuva muualle kuin passiin eikä asiakas sano muuta annamme suoraan tuon sähköisen kuvan poliisille. Jos hän sittenkin käyttää kuvaa ajokorttiin tai viisumiin, hän tarvitsee oikeat valokuvat. Ennen nämä sai 2 euron lisähintaan, jos oli jo käynyt sähköisessä kuvassa. Otin nyt näiden negatiivisten palautteiden takia uuden käytännön, eli että jos on itse virheellisesti valinnut sähköisen kuvan ohjeista huolimatta, ei saa paperikuvia ilman lisämaksua. Tämä on myös vastalause sille, että poliisi aikoo vuodenvaihteen jälkeen ottaa käyttöön pelkästään sähköisen kuvan passiin ja henkilökorttiin, eli paperikuvat eivät kävisi lainkaan niihin. Katsoo nyt miten käy.
Huhuja on monenlaisia, mutta tuo kuvien leikkaamattomuus on otettu käyttöön lähiaikoina. Meillä ei yksinkertaisesti ole aikaa leikata kuvia, koska lupavirkailija leikkaa kuvat tarvittaessa. Mikäli Petteri itse on paikalla, kuvat saa aina leikattuna. Huhuina kuulee milloin mitäkin, kerran yksi asiakas oli käynyt kilpailijalta kysymässä hintoja ja päätyivät keskusteluun jossa minun liikkeen kuvat eivät mene koskaan läpi, maksaa pitää vain käteisellä, kuittia ei saa ja palvelu on ala-arvoista. Asiakas tuli kuitenkin kiukkuisena sisään ja lateli nämä samat epäuskoiset sanat. Mieli taisi kuitenkin muuttua kun hänkin oivalsi, että ne olivat kilpailijan sanoja.
Tarinan opetus, kannattaa ottaa itse selvää eikä lukea kaikkea netistä. Oli se sitten positiivista tai negatiivista.