Mistä tietää?

eipä sitä välttämättä itse tiedäkkään. sairaalassa voivat asian testata. minä täpinöissä lähdin kakkosta synnyttämään kun luulin että lapsvedet meni, mutta olikin sitten ihan vetistä valkovuotoa, jota tosiaan tuli lorisemalla kahdesti... sairaalassa sitten testasivat oliko lapsivettä vai ei, ja kun ei ollut otettiin eväskassi jääkaapista ja lähdettiin taaks kotiin :LOL:
tyttö syntyi vasta viikko myöhemmin, ja kalvotkin jouduttiin puhkaisemaan...

Mulla lorahti ensin 'lusikallinen' ja ajattelin et onkohan lapsivettä, sit menin suihkuun ja taas molskahti sellanen reilu lusikallinen lattialle.

Lähdettiin sitten sairaalaan tarkistaan. Ottivat näytteen jollain pumpulipuikon tapasella ja sano että ei ole lapsivettä. Halusin toisen tarkemman näytteen ja sen tuloksena se oli lapsivettä. Kalvot kyllä puhkaistiin sitten lopulta koska tihkutti jostain ylhäältä. Niin ja seuraavana päivänä oli likka maailmassa :)

Heräsin synnytyspäivän aamuna viideltä siihen, kun jotain lorahti. :) Hipsin siitä vessaan, luullen että se oli valkovuotoa tai jopa pissaa.. :ashamed: Mutta vessassa sitä lorahti taas pyttyyn ennen kuin ehdin edes pissimään, ja tuli kerralla n. puolisen desiä. Laitoin varalta yösiteen ja jäin hereille kuulostelemaan tilannetta. Aina välillä liikahdellessani jotain lorahteli, ja tarkistaessani asiaa, väri oli hiukan punertava ja tuoksu makeahko, ihan erilainen kuin valkovuodossa. Maha tuntui koko ajan kireältä ja epäsäännöllisiä supistuksia tuli puolillepäivin asti. Olin siis jo varma, että synnytys on käynnistynyt, mutta polille soittaessani käskivät vielä odottelemaan koska vuoto saattoi kuulemma olla pelkkää limatulppaa.. :whistle:

No, puolen päivän jälkeen olo alkoi olla jo suht tuskainen, joten lähdettiin sairaalaan ja sille tielle jäätiin. Tyttö syntyi tosin vasta illalla yhdentoista aikaan, mutta syntyipä kuitenkin saman vuorokauden puolella. =)

Näin siis meillä, mutta kuten aiemmat ovat todenneet, sairaalassahan sen saa viimein testattua. Minulta ei edes testattu, koska supistukset olivat jo säännöllisiä sairaalaan mennessä.

Minulla oli ekassa raskaudessa loppuviikoilla tosi vetistä valkovuotoa jota ehdin jo epäillä lapsivedeksi ja kävinkin äitiyspolilla tarkistuttamassa tilanteen, jossa epäily todettiin turhaksi. Kun lapsivesi sitten alkoi mennä osittain (loraus kerrallaan siis) niin eron kyllä huomasi. Sen jotenkin tunsi kun sitä läksi tulemaan kun sen valkovuodon tunsi vasta "ulkopuolella". Mainittakoon vielä että myös toinen synnytykseni käynnistyi lapsiveden lorahtelulla. Kummallakaan kertaa ei siis tullut mitään tulvaa.

Yhteistyössä