Mistä tietää koska nuo viini-ja likööripullot menee vanhaksi?

Ego
Tai siis tossa lukee etiketissä alla että horse apricot liguer. Tallinnasta mies ostanu tollasen heppamuotosen pullon viime keväänä. Mut mistä tietää ettei juoma menny ihan potaskaksi?
Entäs kuohuviinit?
 
Ego
[QUOTE="vieras";22635650]Laatukuohuviinit säilyvät satoja vuosia oikeissa olosuhteissa säilytettynä (kuten Ahvenanmaalla merenpohjassa laivan ruumassa).

Kai se maku kertoo jotain.[/QUOTE]

Tuskin nyt mitää laatu kamaa ovat. Mut niinkus toi liköörikin, niin mistäs mä tiiän mikä on "oikea" maku...Jos se onkin mun suussa vaan pahaa ja muiden olisi namia.:xmas:
 
Ego
[QUOTE="vieras";22635688]Kuohari pitää säilyttää makuulteen. Likööri säilyy monta vuotta.[/QUOTE]

Mistä mä tiiän koska toikin tehty?: /Ei siel oo mitää merkintää koska heivattu pulloon.Mistäs noin muutenkaan tietää ku ostelee tollasii että kuin kauan ne maanneet siellä hyllyssä?Siis kaupan.Ei oo päiväyksiä missään.
 
"minä"
Minä maistaisin sitä ja jos on pahaa, niin heittäisin pois. Eihän sillä ole väliä, onko se pahanmakuista vanhuuttaan vai ihan alunalkujaankin. Pahaa joka tapauksessa. Ongelma voi tulla tietty sitten, jos se sinusta maistuu hyvältä, mutta on todellisuudessa vanhentunutta... ;) Väristäkin voi jotain päätellä: meillä oli jossain pullossa väri haalistunut kaapissa oltuaan, joten sen heitin sitten maistelematta pois. Ongelmana tietysti tässäkin, jos ei tiedä, minkä väristä juoma on alkujaan ollut!
 
Ego
[QUOTE="minä";22635812]Minä maistaisin sitä ja jos on pahaa, niin heittäisin pois. Eihän sillä ole väliä, onko se pahanmakuista vanhuuttaan vai ihan alunalkujaankin. Pahaa joka tapauksessa. Ongelma voi tulla tietty sitten, jos se sinusta maistuu hyvältä, mutta on todellisuudessa vanhentunutta... ;) Väristäkin voi jotain päätellä: meillä oli jossain pullossa väri haalistunut kaapissa oltuaan, joten sen heitin sitten maistelematta pois. Ongelmana tietysti tässäkin, jos ei tiedä, minkä väristä juoma on alkujaan ollut![/QUOTE]

Oli niin jänskä vastaus että sussahan on poliitikon ainesta :LOL:
 
Ego
[QUOTE="vieras";22635885]Avaat kun tekee mieli ja jos on pahaa niin heität pois. Ei kai niitä nyt vartavasten tartte alkaa siivoomaan roskiin tai sit heität suosiolla pois.[/QUOTE]

Nääs ku vievät tilaa..kaikki rahaa meille tuliaisiksi tollasia ihmepulloja ja mä pakkailen sit ne kaappiin. Avasin ton likööripullon ja en osaa sanoo siitä mitään..tuoksu ku hajuveden..maistoin, niin..hmm..en osaa sanoo onko oikea maku vai ei..mut kaadoin pois. Joku ois ehkä tykänny...pitäsköhän laittaa joululahjoiksi noita pulloja...:LOL:
 
mu
[QUOTE="vieras";22635688]Kuohari pitää säilyttää makuulteen. Likööri säilyy monta vuotta.[/QUOTE]

Näin jos siinä on aito korkki. Jos muovikorkki niin ihan se ja sama missä asennossa sitä säilyttää. Sama koskee viinejä luonnonkorkkiset kyljellään jotta pysyy kosteana eli tiiviinä.
 
Ego
[QUOTE="vieras";22636517]Mikä tuossa on ongelma, jos se sun suussa on pahaa niin älä juo vaan heitä pois[/QUOTE]

Tuolla edellä oli jo selitys asiaan. |O
Avasin just 500 egen pullon konjakkii ja oli niin veen pahaa..kaadoin viemäriin. NOOOT!:saint:
 
"hmmm"
Meillä on 3v sitten ostettua kuoharia, joka on säilytetty pystyssä. Sitten on 5v sitten ostettua likööriä, lähes 10v sitten ostettua roseviiniä, ja kaikki on säilytetty pystyssä, joko jääkaapissa tai lämpimässä hyllyssä. Onko ne pilalla?
 

Yhteistyössä