Mistä tietää, jos on saanut papilloomaviruksen suuhunsa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Nostelen vielä.

Mua askarruttaa erityisesti siis tämä nyt, että mistä se ihmiseen niin pomppii, jos se kerranon likimain jokaisella. Ja mistä sen sitten tietää, jos suussa on se virus? Että pitääkö jokaikisen pelätä suusyöpää sen takia, vaikka ei mitään oireitakaan olisi ollut?

Bööna
Siis jos puhe on siitä sukupuolitaudista eikä tavallisesta syylästä, niin kondylooman kansanomaisempi nimihänon visvasyylä. On sellainen kukkakaalimainen syylä useimmiten, sen varmaan suussa huomaisi. Joskushan nuo virustartunnat on valitettavasti piileviä...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sitähän ei voi saada, eillei nuoleskele jonkun papilloomaista alapäätä. Ette kai harrasta suuseksiä(kään) tuntemattomien kanssa ilman ehkäisyä?
Mulla ei ole koskaan ollut muita kuin tuo oma mies, mutta pakko kysyä, että ihanko tosissaan ihmiset siis käyttää uudessa suhteessa jotain elmukelmua suuseksin aikana? Siis oikein aikuisten oikeesti?

Ja minua asia mietityttää, koska mieheni on yhden kerran pettänyt minua ja vaivaa, että mitä jos siitä tulikin jokin papilloomavirus.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitähän ei voi saada, eillei nuoleskele jonkun papilloomaista alapäätä. Ette kai harrasta suuseksiä(kään) tuntemattomien kanssa ilman ehkäisyä?
Mulla ei ole koskaan ollut muita kuin tuo oma mies, mutta pakko kysyä, että ihanko tosissaan ihmiset siis käyttää uudessa suhteessa jotain elmukelmua suuseksin aikana? Siis oikein aikuisten oikeesti?

Ja minua asia mietityttää, koska mieheni on yhden kerran pettänyt minua ja vaivaa, että mitä jos siitä tulikin jokin papilloomavirus.
No, olis ainakin viisasta käyttää jotain kelmua tai käydä testeissä uusissa suhteissa.

vieras
Tosiaan toiset viruksethan aiheuttaa syyliä ja toiset vaan muutoksia kohdunkaulaan (papa). Mut en sit tiedä miten tämä pahempi virus joka voi aiheuttaa syöpää ja muutoksia papassa, esiintyy suun limakalvoilla! Mun kaverilla ainakin tuli kondy suuhun ja suussa oli ihan näkyviä syyliä. Uskon, että silloin voi pussaillessakin tuon taudin saada jos toisella on esim. kielessä kondya.

hh
Mutta sitähän sanotaan, että se virus on tosi yleinen ja moni saa sen tai siis, että suurin osa saa sen... Siis täh?
No käsittääkseni se alapään versio on vain yleinen. Ei suussa oleva. Tutkimusten mukaan briteissä tais olla tähän muutosta tulossa, että kurkussaki alkaneet viihtymään..mutta se johtuu varmaan muutoksista seksissä jne..ja jos tosiaan ottaa suihin ilman sitä kumia joka ikiseltä, niin onhan siinä mahd. Toki tämän voi saada omalta mieheltäänkin..

Luulen, että se kurkku ehkä kipunoi jotenkin?

juu

No, olis ainakin viisasta käyttää jotain kelmua tai käydä testeissä uusissa suhteissa.
Ite sian muuten entiseltä avomieheltä papillooman ja klamydian kaupan päälle. Kertoi sillon, että oli juuri käynyt testeissä ja kun itse olin käynyt juuri testeissä ja kävin vielä todella usein (olin useamman vuoden tutkimuksessa mukana johon nämä kuuluivat)..niin en kyllä osannut kyseenalaistaa tätä. Että näinkin joskus. Toki saattoi hän olla käynytkin noissa ja oli käynyt vieraissa, mistäs tiedän..ei oikein kiinnosta kun dumppasin hänet jo ajat sitten ja löysin ihanan miehen =)

Miehet ovat jotenki tällä rintamalla laiskoja, etteivät käy testeissä ollenkaan. Ja ei toki kaikki naisetkaan. Ite oon aina käyny säännöllisesti, kun oli tuo tutkimus ja nyt sitten parisuhteessaki käyn ihan säännöllisesti, kun ovat sanoneet että käy sen ja sen ajan välein. Toki se on nykyään harvempi, mutta jos olisin sinkku, niin kävisin joka vuosi ainakin kerran. Koska jos vaikka kumi hajoaisi, niin ei se sit enää mitään auta.

Yhteistyössä