Mistä tietää että taaperolla on korvatulehdus?

No meillä ikää vasta 8 viikkoa mutta itkuisuus, levottomuus, yöheräämiset ja korvan harominen oli ensimmäisellä kertaa oireina. Nyt toisella kertaa nuo edellämainitut + nuha...korvaansa repi niin että korvaan tuli verta vuotava haava. Kuumetta ei kummallakaan kerralla.

meillä aristaa neiti korvaansa tai on itkuinen ja myös väsyneempi... mutta tuossa tammikuussa neidillä oli kummassaki korvassa tosi pahat tulehdukset niin silloin ei neiti edes itkeny, ei ollu väsynyt oli siis ihan normaali pirtee lapsi... huomasin vasta että korvissa on jotain kun toisesta alkoi verta tulemaan ja sit mentii lääkärii ja siellä selviski et oli korvatulehdus ja korva oli puhjennu, mutta onneks se ei ollu vakavaa vaikka oliki puhjennu, lääkäri vaan sano et ne ois joutunu ne puhkoo jos ei ois itsestää puhjennut.

ei mitenkään..
..välttämättä..
näin lääkäri sanoi minulle kun kysyin häneltä asiasta.
"siksihän ne äitit/isit täällä laukkaa vähän väliä lasta näyttämässä kun ei siitä voi tietää"

Alkuperäinen kirjoittaja ei mitenkään..:
..välttämättä..
"siksihän ne äitit/isit täällä laukkaa vähän väliä lasta näyttämässä kun ei siitä voi tietää"
Ei niin, mutta ap kysyi, mistä te olette tienneet....

...
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ei mitenkään..:
..välttämättä..
Ei niin, mutta ap kysyi, mistä te olette tienneet....
niin, ja mä vastasinkin että ei välttämättä mistään. eli käytännössä jos vähänkään epäillyttää (eli lapsi ei normaali?) niin käyttää lääkärillä..

Ihan samoja oireita ollu meilläkin kuin aiemmin mainituilla.
Lääkäri sano ku viimeksi käytin että suurin osa paranee itekseen,siis ilman lääkitystä,
toki jos kuumetta on ja tooosi kipeä ni sit kuuri päälle mut sellaset pienet punotukset sisäkorvassa paranee yleensä itekseen.

vieras
Meillä ei päivällä pojasta huomannut mitään, ehkä söi vähän huonommin, mutta yöllä sen todellakin sitten huomasi. 15min-2h päästä nukkumaan menosta poika heräsi ja huusi 2-4h, välillä rauhottuen sylissä kun pää oli ylhäällä.

Muuta oireita ei ole kuin yskä alkuyöstä. Eli kun poika on alkanut yskimään reilu puoli tuntia nukkumaanmenonsa jälkeen ja yskinyt jonkun aikaa, olen aamulla voinut varata lääkärinaikaa. :whistle: Joka kerta samalla oireella....

Onhan ne aina hieman nuivan kuulosia kun kyselevät mitä oireita ja kun kerron että "juu, yskiskeli tuossa eilen illalla". :LOL: Mutta tulehdus siellä on lähes aina ollut (yksi kerta ettei ollut mutta siitä vajaan viikon päästä taas oli :whistle: ) ja tänään laitettiin ne putket.

Yhteistyössä