Mistä tietää et maitoa ei tule riittävästi?

  • Viestiketjun aloittaja kirma
  • Ensimmäinen viesti
kirma
Vähän tyhmä kysymys, mut kun en tiiä vastausta. :D Mistä tietää tuleeko rinnasta riittävästi maitoa? Siis kun monet saovat, ettei maitoa enää tule riittävästi...mistä sen tietää? :ashamed:

Itse imetän vajaa 9-kuista enkä oo miettinyt moista eli ilmeisesti sitä tulee riittävästi??!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:
oon miettiny samaa...ja 8kuisesta kyse :)
reagoikohan se vauva sitte siinä rinnalla ollessa jos maitoa ei kunnolla tule...

Niin, se vois olla yks merkki?!

Meillä kyllä luputtaa niin terhakkaasti etten usko ihan tyhjäkäyntiä imevän. :D
 
No meillä vauva (esikoinen) huusi siinä vaiheessa maitoa tunnin-parin välein ja tissillä sai raivareita kun heruminen loppui. Mutta pulloa ei huolinut sitten millään. Vauvan käytöksestä sen varmaan parhaiten näkee, jos on koko ajan nälkäinen. Ja sitten tietysti jos pissa- ja kakkavaippoja ei tule tarpeeksi ja jos painon kehitys kääntyy laskuun.
 
Jos sitten lapsen jo syödessä soseita ja puuroja epäilee maidon riittävyyttä, niin mä ainakin aloin sotkea maitoa soseiden sekaan, tein puurot maitoon yms. "salaa" syötin korviketta (kun se pullo ei siis kelvannut). Sitten kun oppi hörppimään mukin reunasta niin annoin korviketta myös siten, tissistä söi siinä sivussa 9 kk ikään asti. =)
 
äitee
Itsellä on ollut imetyksiä sekä niin että on tullut riittävästi ja että ei ole tullut riittävästi. Sanoisin, että jos asiaa ei tarvi pohtia niin kyllä sitä tulee riittävästi! Ja jos lapsi kasvaa. Kun ei tule riittävästi, lapsi söisi jatkuvasti ja itkee ja kitisee yms.
 
Kyllä sitä yleensä tulee jos ei ole ollut imetystaukoja. Tässä kun kohta vuoden ikäinen mussukka oli kipeänä, niin ei huolinut muuta kuin rintamaitoa. Annoinkin sitten luputella aina kun halusi, myös yöllä. Tuntui että ei kait se reppana sieltä tyhjän oloisesta rupupussista mitään saa, mutta annas olla kun poika tervehtyi ja ei enää ollutkaan rinnalla niin usein. Maito pakkautui rintoihin ihan niinku silloin alkuaikoina :eek: , eli kyllä tää on ihmeellinen systeemi, edelleenkin maitoa tulee tilausten mukaan. Kaippa se sitten jossain vaiheessa tyrehtyy, mutta ainakin vielä näin :)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja korpikaisla:
Kyllä sitä yleensä tulee jos ei ole ollut imetystaukoja. Tässä kun kohta vuoden ikäinen mussukka oli kipeänä, niin ei huolinut muuta kuin rintamaitoa. Annoinkin sitten luputella aina kun halusi, myös yöllä. Tuntui että ei kait se reppana sieltä tyhjän oloisesta rupupussista mitään saa, mutta annas olla kun poika tervehtyi ja ei enää ollutkaan rinnalla niin usein. Maito pakkautui rintoihin ihan niinku silloin alkuaikoina :eek: , eli kyllä tää on ihmeellinen systeemi, edelleenkin maitoa tulee tilausten mukaan. Kaippa se sitten jossain vaiheessa tyrehtyy, mutta ainakin vielä näin :)
Ihan sama meillä kun oli paljon kipeänä. Nyt kun ikää on 1v niin välillä taas heruu paidan märäksi toinen rinta kun toisesta syö.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja korpikaisla:
Kyllä sitä yleensä tulee jos ei ole ollut imetystaukoja. Tässä kun kohta vuoden ikäinen mussukka oli kipeänä, niin ei huolinut muuta kuin rintamaitoa. Annoinkin sitten luputella aina kun halusi, myös yöllä. Tuntui että ei kait se reppana sieltä tyhjän oloisesta rupupussista mitään saa, mutta annas olla kun poika tervehtyi ja ei enää ollutkaan rinnalla niin usein. Maito pakkautui rintoihin ihan niinku silloin alkuaikoina :eek: , eli kyllä tää on ihmeellinen systeemi, edelleenkin maitoa tulee tilausten mukaan. Kaippa se sitten jossain vaiheessa tyrehtyy, mutta ainakin vielä näin :)
Kyllä mä huomaan et mulla kans välillä kertyy tissiin maitoo, jos vauva ei jostain syystä pitää taukoa, mut ei nyt ihan sillai kun alkuaikoine.

Mä imetän ehkäpä 5-8 kertaa vuorokaudessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mä huomaan et mulla kans välillä kertyy tissiin maitoo, jos vauva ei jostain syystä pitää taukoa, mut ei nyt ihan sillai kun alkuaikoine.

Mä imetän ehkäpä 5-8 kertaa vuorokaudessa.
Joo, ei kait mullakaan ihan samalla tavalla pakkaudu se maito kuin alussa, pikkaisen taisin kärjistää, mutta pakkautuu kuitenkin :) Mä imetän normaalioloissa nykyään n. 4-5 kertaa/vrk.

 

Yhteistyössä