Mistä taaperonne juovat?

Meidän 1v3kk poika ei ole oikein koskaan juonut tuttipullosta, kun imetin pitkään ja ruuan yhteydessä joi nokkamukista. Tuttipullon käytön voi siis laskea suurin piirtein yhden käden sormilla. Nokkamukista poika on ollut aika huono juomaan, ottanut vain yhdet tai kahdet hörpyt; ei selvästikään pidä siitä imemisestä. Erilaisia nokkamukeja kokeiltiin, mutta ilman venttiiliä maitoa taas tuli liikaa kun sitä ei nähnyt. Siirryin siis melkein suoraan antamaan ihan tavallisesta lasista tai mukista ruokajuomaa. Jo paljon ennen vuotta joi lasista kun hörppyytti. Iltamaitoa ei imettämisen jälkeen ole tarvinnut, joten mitään nokkamukeja/pulloja ei ole kaivattukaan. Nyt poika siis 1v3kk ja ei enää edes osaa juoda nokkamukista vaan juo maitonsa ja vetensä tavallisesta lasista tai mukista. Häntä juotetaan mutta kova olisi halu ottaa itse kiinni ja juoda ite:) Mietinkin, että olenko nyt tehnyt jotain hallaa lapselle kun en ole tarjonnut näitä pullo-nokkamukisysteemeitä, oppiiko esim. itsenäisesti nokkamukista juojat juomaan myös lasista nopeammin? Meillä kävi myös niin, että maidon määrä moninkertaistui kun siirryttiin lasiin, imemällä ei saa ilmeisesti niin paljon. Miten teidän muiden taaperot juo ja koska ovat oppineet juomaan itse tavallisesta mukista?
 
Hyvä vaan et on ilman nokkamukeja oppinu juomaan! Tahi ainaki miun mielestä...Koskapa meillon tyttö juonu tissin jälkeen kahdenlaisesta nokkamukista, ensiks siitä mis on se venttiili ja ainu-mukista ja eipä vieläkään osaa päälleenkaatamatta juoda tavan mukista saati sitten lasista :) Nyt kovasti harjotellaan ilman nokkaa mut useimmiten ei suostu juomaan vaan karjuu "kangi päälle". Vettä tosin juonut jo pari viikkoa ilman kantta eli kyllä se siitä... :D
 
parempi vaan ettei juo mistään nokkamukeista!!!

Meidän kolme muksua on juonut ruokajuomansa 3kk ikäisestä asti mukin reunalta hörpäten. ensin tietenkin se oli vähän koheltamista mutta kuukausi-kaksi meni ja muksuki oppi miten se tapahtuu.

Tätä kolmatti imetin niin kauan eettei se koskaan ole pulloa tarvinnukaan ja mukista nyt sit vaan!! (1.2v)

Sekin on hyvä juttu tällaisessa, että kun lähdet kylään tms. sun ei tartte huolehtia niitä pulloja ja nokkamukeja mukaan ja pestä ja huolehtia niistä missään!! :)

Aina voi missä vaan juua kun osaa!!! :p =)

Viisaasti olet tehnyt!!!

Kevättä sulle!! B)
 
rimpsessa
meillä juo 2v tyttö ihan tavallisesta mukista tai lasista,ei halua enää nokkamukia.ennen sitä joi "ihmemukista" eli siitä missä on se kumi sisällä.tissiä imee edelleen :heart:
 
sama juttu
Meillä ihan sama tilanne kun mitä kuvailit eli ei pulloja, ei nokkamukeja ainoastaan tavallinen muki kelpaa. Poika yksivuotias. En ole edes ajatellut tuolta kantilta että miten oppii itse juomaan...Kääk! Olen vaan ollut tyytyväinen kun joku mikätahansamuki kelpaa eikä tarvi raahata pulloja ym joka paikkaan. Eiköhän se siitä suttaannu. Eihän ennen ollut edes mitään nokkamukeja ja minä ainakin olen tosi hyvä juomaan... :LOL:
 

Yhteistyössä