Mistä syistä voi johtua punertava virtsa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Juuri katsoin, että ei kai mulla kuukautiset ole, kun virtsa oli punaista. Mut ei voi olla, koska ne oli kaks viikkoa sitten. Eli mistä vois johtua? Jonkinasteisia mahakipuja mulla on ollut jo pari viikkoa.
 
punajuuri
virtsatietulehdus
virtsatietulehdus, joka on edennyt jo muualle lantion alueelle (esim. munuaiset)
ärtyneet limakalvot esim. flunssa, yhdynnän takia
muu haava/pukama/suonikohju limakalvoilla
jotkin lääkeaineet

mutta, mars lääkäriin! heti aamulla. ja älä käy aamulla ollenkaan pissalla kotona, vaan sano siinä aikaa varatessasi jo että voisit laskea virtsanäytteen niin pissaat sinne purkkiin jo ennen läkärinaikaa siellä tk.ssa

 
Nitrofur-C?
Ihan samaa mieltä kuin C mom:minulla ollut kymmeniä kertoja virtsatie tulehdus ja pissa ihan punaista=selvää verta, eli tulehdus oli tosi paha> lääkitys jo ennen kuin bakteeri viljely tulee.
 
Näen punaista
No mitäs tää vois olla, 37v mies, virtsa ferrarinpunaista, verta vuotaa myös ikenistä ja nenästä säännöllisesti. Taustalla runsasta päivittäistä alkoholinkäyttöä. Ei kipuja. Ei "kakkos"-ulosteessa merkkejä verestä. Huonovointisuutta ja väsymystä liittyy.
 
äääääk
Alkuperäinen kirjoittaja Näen punaista;24105298:
No mitäs tää vois olla, 37v mies, virtsa ferrarinpunaista, verta vuotaa myös ikenistä ja nenästä säännöllisesti. Taustalla runsasta päivittäistä alkoholinkäyttöä. Ei kipuja. Ei "kakkos"-ulosteessa merkkejä verestä. Huonovointisuutta ja väsymystä liittyy.
Mitä tahansa se on, mee hyvä ihminen lääkäriin heti!
 

Yhteistyössä