Mistä ruuasta saa rautaa? Hemppa on vähän laskenu..

oli neuvolassa hb 120 eli laskenu ku mulla on ollu normisti siellä 140 paikkeilla, terkka sanos että jos tuosta vielä laskee ni pitäs rueta syömää rautatabletteja mutta tää tahtois tietysti koklata voiskos jollain ruualla niitä nostella?
 
Kaisa
Pinatti,veriletut ja kaikki veriruuat, liha,

juotko paljon maitoa? Se laskee hemppaa.

Onko sinulla valurautapannua. Joudenkin tutkimusten mukaan jos kokkaa valurauta pannulkla niin se voi nostaa hemppaa.

Syö paljon c- ja d- vitamiinejä. Niin rauta paremmin imeytyy.
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
apuuva, eli justiisa semmosista ruuista mistä mä en pidä yhtää :x Siis tuo maksa, pinaatti, veriruuat :/ Olen nirso, tiijetään :ashamed:
Sit apoteekkiin ja ostat luontaistiotekaupan rauta/monivitamiinijuomaa. Nimmee en muista. Mut nostaa hyvin hb.tä.
Tai sit obsidanttia.
Tai Tyrnimehua.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
oli neuvolassa hb 120 eli laskenu ku mulla on ollu normisti siellä 140 paikkeilla, terkka sanos että jos tuosta vielä laskee ni pitäs rueta syömää rautatabletteja mutta tää tahtois tietysti koklata voiskos jollain ruualla niitä nostella?
naudanliha, hirvenliha, poronliha lampaanliha, (täys)viljatuotteet, veriruuat, soija, pinaatti. nämä ainakin.
 
Paljonko sinulla on raskausviikkoja? Hemoglobiinin laskeminen on ihan luonnollista, sillä on tarkoituksensa raskauden kannalta. Jos et tunne oloasi heikoksi, niin ei kannata lähteä korjaamaan. Rautavalmisteitakaan ei saisi syödä kuin vasta raskauden puolivälin jälkeen.
 
Pinaattikin on hyvää eri muodossa kuin normaalisti. Tekemällä esim. sian ulkofileestä possurullan, jonka sisään laittaa jotain juustoa ja tuoretta pinaattia, niin ihan varmasti maistuu vaikka pinaattikeitoista ja muista perinteisistä pinaattisapuskoista ei pitäisikään.

Pinaatti sopii hyvin myös munakkaaseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lionheart:
Paljonko sinulla on raskausviikkoja? Hemoglobiinin laskeminen on ihan luonnollista, sillä on tarkoituksensa raskauden kannalta. Jos et tunne oloasi heikoksi, niin ei kannata lähteä korjaamaan. Rautavalmisteitakaan ei saisi syödä kuin vasta raskauden puolivälin jälkeen.
Niitä taitaa olla noin 31 :whistle: ei pysy viikoissa enää niin hyvin perässä ku mitä esikoisen aikaan ku tiesi päivän tarkkuudella :LOL:

Eipä mulla mitenkään erityisen heikko olo ole ollu, ja vaikea arvioida sitä väsymystä ja heikotusta nyt kun on näitä helteitä ollu että nekin vie jo voimia jonku verran.
 
polka harmaana
Mulla on hemppa 110 ja syön nyt joka toinen päivä rautatabun (obsidan). Ellei riitä, sitten alan ottaa joka päivä. Mielestäni syön terveellisesti, paljon kasviksia ja marjoja ja lihaa ihan normaalisti. Mulla rv 23+
 
vieras
Kuivattu linssi, soijajauho, auringonkukansiemen, kuivattu herne, persilja, ruisleipä, maapähkinä, rusina, parsakaali ja naudanliha on ruoka-aineita mitkä sisältävät paljon rautaa.
 
vieras
Imeytymistä edistävät:

* C-vitamiini
* Muut orgaaniset hapot (esim. maitohappo ja sitruunahappo)
* Fermentoidut soijatuotteet (esim. miso ja tempeh)

Imeytymistä haittaavat:

* Fytaatit (kokojyväviljatuotteissa)
* Korkea sinkin saanti
* Soijaproteiini
* Lehmänmaito ja kananmuna (maito haittaa myös hemiraudan imeytymistä)
* Polyfenolit (esim. teessä ja kahvissa)
* Kalsiumfosfaatit (haittaavat myös hemiraudan imeytymistä)
* Leseet
 

Yhteistyössä