Mistä riitelette?

Mikä teillä yleisimmin aiheuttaa riitaa? Meillä se on miehen rahankäyttö ja minun tapani levitellä tavaroitani ympäri kämppää. Miestäni tietysti ärsyttää myös se, kun huomauttelen koko ajan, missä asioissa voisi säästää. Kaikki on muuten tällä hetkellä ok, mutta näköjään sitä saa riitaa aikaiseksi sitten vaikka miten pienestä asiasta, kokonaan riitelemättä ei osaa olla...
 
Yleensä huomautan miehen ajattelemattomuudesta ja siitähän syttyy sitten kauhea sota, kun mies on AINA sitä mieltä ettei tee tahallaan, vaikka olisi sadas kerta, kun tekee saman asian.
Itsekin tietää, että voisi tehdä asiat järkevämmin.
Esim. siitä tulee sanomista, ettei huolehdi lasten ruoka-ajoista, vaan ruoka-aika saattaa venyä monta tuntia.

 
Milloin mistäkin, mitä typerämpi aihe, sen varmempi riita. Nimittäin meidän riidat liittyy aina siihen, et ollaan väsyneitä ja se purkautuu. :/ Toinen väsyy kodinhoidosta, toinen töistä. Sit se ilmenee kiukutteluna (minä), pilkun viilaamisena (mies), väittelynä (molemmat). :whistle:
 
Meillä kun mies ei tee kotitöitä kuin satunnaisesti, niin minä olen sitten väsynyt ja kiukkuinen ja sitten mieskin tulee kiukkuiseksi ja se on sitten sellaista kärttyilyä. En vaan viitsi huomautella miehelle, että hänkin voisi tehdä enempi kotitöitä, kun sentään joskus tekee innokkaastikin. Tulee sellainen olo, että sitten on "nalkuttaja" jos sanoisi asiasta.
 
Väsymystilassa ei kai isoa aihetta tarvita, kun saattaa räiskähtää. Silloin täytyy varoa ottamasta esille tiettyjä tulenarkoja aiheita. Riidansytykesanoja voivat olla esim. exä ja raha :/
 
riituri
kotiaskareista meillä riidellään, juurikin parhaimmillaan \|O

Mies ei kykene ymmärtätään että samassa talossa asutaan molemmat, je lapsi on kahdestaan tehty ja että toivoisin että se vastuu niistä jaetaan myös yhdessä. :headwall: :headwall: :headwall:

 
Kotihaltiatar
Lasten kasvatuksesta enimmäkseen..

Mies lellii lapset pilalle ja minä olen kuulemma jääsydän kun pidän tietyistä ruutiineista ja säännöistä kiinni..

Muuten mies aivan ihana
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 16:35 Marsu kirjoitti:
Mikä teillä yleisimmin aiheuttaa riitaa? Meillä se on miehen rahankäyttö ja minun tapani levitellä tavaroitani ympäri kämppää. Miestäni tietysti ärsyttää myös se, kun huomauttelen koko ajan, missä asioissa voisi säästää. Kaikki on muuten tällä hetkellä ok, mutta näköjään sitä saa riitaa aikaiseksi sitten vaikka miten pienestä asiasta, kokonaan riitelemättä ei osaa olla...
Meilläpä on myös tuo rahan käyttö..Mieheni kuluttaa enemmän rahaa autoon kuin kotio, tulevaan lapseen tai minuun..
Eilen olikin taas kerran vähän liian paha riita.. Alkoi siitä kun mieheni ei puhu asioita minulle, sitten kun menin vanhemmilleni ja anopille puhumaan, että minulla on paha olo, että en voi pitää näitä asioita sisälläni niin mieheni suuttui kun menivät huomauttelemaan miehelleni.
 
kotitöistä...äitiyslomalainen kun on kodinhoitaja 24 h vrk:ssa :) tai sitten ei. nyt viimemetreillä kun olo on tukala eikä voi edes ajatella kyykkimistä, imurointia tms.
myös miehen oman ajan ja tekemisten suhteen tulee nipotettua, isot pojat leikkii polttomoottoriautolla ja se syö hermoja ajoittain, kotitöiden ja koiran lisäksi.
miestä ärsyttää raha-asiat, tienaa enemmän ja on tarkempi, hyvä niin, minulle riittää että pärjätään seuraavaan palkanmaksuun asti.
 

Yhteistyössä