Mistä riitelette puolisonne kanssa? ja kuinka usein?

• Viestiketjun aloittaja tiktak
  • Ensimmäinen viesti
tiktak
Mistä riitelette?

Kenties raha, ajankäyttö ym. menot, lasten kasvatus, kotityöt, joku muu?

Kuinka usein tulee riitaa ja sovitteko riidat, vai jääkö asia "roikkumaan"?

Meillä ehdottomasti ajankäyttö ja menot, sitten tulee kotityöt. Kotitöistä tulee jostain syystä riitaa silloin kun muutenkin olen hieman huonolla tuulella tiettynä aikana kuukaudesta:D

Ajankäytöstä saatetaan riidellä useinkin. Kolmantena on lapsen hoito(sairauden hoito):/

Mutta usein kyllä sovitaan ja ilma puhdistuu:)

"Anne"
Ajankäyttö..?
Ei oikeastaan riidellä juuri koskaan mistään. Mutta viime viikonloppuna mies oli ollut juhlimassa ja joskus liikaa juotuaan alkaa avaamaan sanaista arkkuaan muutaman sanan verran ennen kuin sammuu sänkyyn.
Viime viikonloppuna ilmeisesti minun ajankäyttöni riepasi syystä tai toisesta.
Keskusteltiin asiasta sitten seuraavana päivänä eikä siinä mitään ongelmaa sitten ollutkaan.
Mies vain on sitä mieltä että istun tietokoneella päivät pitkät, vaikka käyn joka toinen päivä salilla, nyt on laitettu pihaa joka toinen päivä. Pidän kodin tiptop kunnossa, hoidan pyykit ja siivoukset ja ruuat pöytään ajallaan.
Tämä oli taas tämän vuoden isoin "riita" joka kuullosti riidalta todennäköisesti jopa sen viiden viiva kymmenen sanan verran mitä mies suustaan yöllä päästi.

"yksi"
Ajankäytöstä

Rahasta

Lasten kasvatuksesta

siinä top3. Joka päivä vähä tulee kätinää, muttaa varsinaisia riitoja 0-4 krt/viikossa. Riidat sovitaan heti kun kumpikin on lauhtunu sen verran että kyetään siihen. Lasten nähdenkin riidellään, mutta myös sovitaan.

ap.
Tarkoitin siis ajankäytöllä, menoja joihin olisi kiva mennä. Toisaalta taas olisi kiva olla myös kotona ja viettää laatuaikaa perheenä.
(olemme vielä suht nuoria ja lapsettomia kavereitakin on vielä paljon.) Ongelmia siis tulee välillä siitä, että kuka menee, vai meneekö ja kuka on lapsen kanssa.
Ulkopuolinen hoitaja on kylläkin vain n. 2krtaa vuodessa.

"meiju"
lasten kasvatuksesta. siitä että mä en muka tee mitään vaikka kokoajan oon imuri/luuta kädes.

riitaa voi olla vaikka päivittäin näistä asioista. riitoja harvoin selvitetään vaan ne jää "roikkumaan" tosin miehen mielestä se on riidan selvitys kun se saa suoltaa kaikki paskat mulle ja sitten on kun ei olis mitään tapahtunut.

nyt on ihme kyllä ollu viikko ilman riitoja.. saa nähdä koska se taas alkaa...

ap.
Jokaisella ajankäyttö tarkoittaa varmasti hieman eri asioita. alkuperäinen on siis ollut suhteessa n. 10 vuotta ja ennen ei riidelty paljoakaan, mutta nyt enemmän.
Joten mietin miten paljon muut riitelee..

Ei mistään.
Jos on jotain suunnitteilla niin kysytään toisen mielipidettä, jos siinä on joku ongelma niin keskustellen ratkaistaan se. Ei ole tarvinnut koskaan käydä mitään tiukkaa vääntöä saati riitelyä mistään.

Eilen viimeksi sattui sen luokan emämoka ettei tosikaan, pulssi kohosi ja oksennus oli kurkussa, mutta riidan sijaan kylmästi lähdettiin selvittämään tilannetta ja miettimään valmista varasuunnitelmaa jos pahin kävisi toteen. Ja hypättiin kylmään järveen uimaan :D

"vieras"
Pitää oikein miettiä...
En kyllä muista mistä ois kinattu.
Ehkä lasten kasvatuksesta. Me ei kyllä riidellä koskaan. Kerran olin mustasukkainen ja siitä syntyi riitaa. Sekin tapahtui mun ollessa raskaushormoonien vallassa.
rahasta tai ajankäytöstä ei ole riitoja tullu.

"vieras"
Ei mistään.
Jos on jotain suunnitteilla niin kysytään toisen mielipidettä, jos siinä on joku ongelma niin keskustellen ratkaistaan se. Ei ole tarvinnut koskaan käydä mitään tiukkaa vääntöä saati riitelyä mistään.

Eilen viimeksi sattui sen luokan emämoka ettei tosikaan, pulssi kohosi ja oksennus oli kurkussa, mutta riidan sijaan kylmästi lähdettiin selvittämään tilannetta ja miettimään valmista varasuunnitelmaa jos pahin kävisi toteen. Ja hypättiin kylmään järveen uimaan :D
Mikä se sellanen moka oli? :D

"sasa"
[QUOTE="yksi";26769901]Ajankäytöstä

Rahasta

Lasten kasvatuksesta

siinä top3. Joka päivä vähä tulee kätinää, muttaa varsinaisia riitoja 0-4 krt/viikossa. Riidat sovitaan heti kun kumpikin on lauhtunu sen verran että kyetään siihen. Lasten nähdenkin riidellään, mutta myös sovitaan.[/QUOTE]

Jos noin usein riitelette, niin aika kummallinen parisuhde. Pelkkää riitelyä, jos joka päivä kähistään ja isojakin riitoja useita viikossa.

Deleted member 70007
Ajankäytöstä, kodinhoidosta ja asuinmaasta.
Asuinmaasta ollaan riidelty jo 12 vuotta, ja se on ollut sellaista palloilua. Minä haluan olla oman sukuni luona Suomessa, mutta miehen sisarukset asuvat kaikki Englannissa.
Sit mua kiukuttaa se, että mies aina sanoo kaikenlaista mikä ei sit toteudukaan :mad: Siitä minä huudan lähes päivittäin, ja mies vaan on ihan rauhallinen ja kysyy että no miten hän nyt voisi auttaa, joka ärsyttää vaan enemmän :D
Kodinhoidosta se, että mä aina hoidan pyykit sun muut yksin, ku mies on töissä, kyllä se harmittaa!

Tai siis harvoin riidellään, minä lähinnä karjun naama punaisena miehelle ja mies vaan nyökyttelee :D

"sama"
[QUOTE="sasa";26769966]Jos noin usein riitelette, niin aika kummallinen parisuhde. Pelkkää riitelyä, jos joka päivä kähistään ja isojakin riitoja useita viikossa.[/QUOTE]

No, me kyllä viihdymme tässä suhteessa molemmat. Paljon, paljon enemmän päivässä on hellyttelyä ja huomioimista kuin riitelyä. Kähinät on siis lähinnä semmosia tiuskaisuja puolin tai toisin (yleensä minä :p). Tällä hetkellä elämä on vähä kaoottista 3 pienen kanssa ja neljättä odottaessa :)

Kotityöt, kotityöt ja kotityöt. Meillä turhan usein minä olen se, joka tekee kaiken tai ainakin joutuu huomauttamaan että joku muukin voisi tehdä. Mies tekee kyllä sitten mutta mulla on jo hermo menny ku oon joutunu huomauttamaan ja kun miehellä ei ole MITÄÄN oma-aloitteisuutta hommaan.

Toinen mikä ärsyttää ni miehen ajantajuttomuus. Se ei tajua mennä ajoissa nukkumaan, ei tajua ruoka-aikojen merkitystä varsinkin jälkikasvulle, on aina myöhässä joka paikasta ja sen "hetki" on tunti ja "kohta" on vähintään tunti. Se ei yhtään hahmota, minkä verran aikaa menee mihinkin, esim. just ruuan valmistus tai saunan lämmitys... Mutta tästä ei oikeastaan riidellä koska se on vaan tommonen eikä oikein itse mahda sille mitään. Se ei vaan hoksaa ja mä kestän aikani, sit räjähdän, sit menee taas aikaa ennen ku seuraavan kerran ottaa niin aivoon että avaudun aiheesta.

7thHeaven
Raha, elätän tällä hetkellä meitä molempia ja alkaa pikkusen nyppimään.

Kotityöt, mies kuvittelee tekevänsä enemmän mitä oikeasti tekee, ja aina pitää erikseen pyytää että tapahtuu.

Toki jos mieheltä kysyttäis, saattais olla ihan eri vastaukset :D
Meillä on tosi harvoin ollu riitoja, jotka pitäis erikseen sopia. Yleensä nää on tällasia kinaamisia jotka vaan sitten jää.

Ainiin ja lempi väittelyaiheemme on ehdottomasti päihdepolitiikka, ja siitä saadaan takuuvarmasti riita pystyyn :D

Yhteistyössä