Mistä rahaa.... Olen aivan pulassa....

• Viestiketjun aloittaja vedän itseni kohta hirteen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja vedän itseni kohta hirteen;27532736:
suuret ruokakulut selittyy ehkä osittain siltä, että mulla ei ole kun pieni hikinen pakastelokero tässä kämpässä, en saa tehtyä esim.isoa keittoa tai laatikkoa ja laitettua pakastimeen. kaikki ruoka tehdään kerralla ja syödään muutamana päivänä samaa.
Maidoton keitto säilyy lähes viikon jääkaapissa, mikäli sen jäädyttää nopeasti (esim. pihalla) ja laittaa samantien sitten jääkaappiin. Sieltä sitten ottaa vain annoksia lämmitettäväksi eikä lämmitä joka kerta koko kattilaa.

[QUOTE="vieras";27532604]No ei saisi innostua, nuo toisten ihmiset sairaudet on henkilökohtainen juttu ja niiden selittelyä ei kyllä voi ulkoistaa. Kaveris on tehnyt emämokan ja siihen pitää puuttua.[/QUOTE]

Mitä hittoa sä nyt selität siellä? Siis aiemmin hän oli eräällä toisella lääkäriasemalla ja mä purin hänen sanelunsa kotona. Tämä oli helkkarin toimiva ratkaisu molemmin puolin ja oli sille toiselle lääkäriasemalle enemmän kuin OK. Hän saneli ne puhelimelle ja lähetti s-postin liitteenä äänitiedoston jonka purin kotona tekstitiedostoksi ja lähetin s-postin liitteenä takaisin hänelle. Asumme n. 400 km päässä toisistamme eli eri paikkakunnilla ja mulle tuli potilaista tunnistetiedot tyyliin "vastaanottopäivä 4.8., Marja" ja sitten sanelu. Ei henkilötunnuksia, ei tarkkoja henkilötietoja ja tosiaan asumme eri puolilla Suomea, eli ihan se nyt mulle on se ja sama kenen migreenistä tai vatsakrampeista kirjoitan.

Ihan samanlainen vaitiolovelvollisuus tuossa pätee kuin jos käyt vaikka akupunktiohoidossa tai fysioterapeutilla. Ei nekään asiakkaistaan juttele eteenpäin ja tosiaan 8 vuotta oon työkseni purkanut saneluita, eli jonkinmoinen käsitys vaitiolosta on.

"Vieras"
Rauhoitu nyt, hyvä ihminen! :)
Pahin ongelmasi ei rahatilanne vaan se, että olet epätoivoinen, ahdistunut ja ehkä masentunutkin.

Tosi monet eroaa, ja eron jälkeen hyvin monella on alkuun käynnistysvaikeuksia saada talous kuntoon.

Siis mikä sua raha-asioissa ahdistaa? Se, että tuli yllättäviä laskuja? Vai se, että rahaa elämiseen on vähemmän kuin ennen? Jälkimmäinen on tosiasia, siihen pitää vaan totutella tai sitten lisätä tuloja tai vähentää menoja.

Nuo kaksi yllättävää laskua eivät edes ole ongelma. Soita verottajalle ja pyydä, että saat maksaa jäännösveron kahdessa erässä. Siitä tulee todennäköisesti vain muutama euro lisälaskua. Jos sittenkin on tosi tiukkaa, voit koettaa siirtää jonkin muun laskunkin eräpäivää.

Sitten kun olet päässyt pahimman tunnekuohun yli, kannattaa myös harkita luottokortin hakemista. :)

Yhteistyössä