Mistä olette joutuneet luopumaan, jos toinen vanhempi kotona?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
Me ei harrasteta ulkomaanmatkoja.
Luovuttiin vain satelliittikatselukortista, maksoi noin 50€/kk.
Minua vaan vähän ärsytti, kun en voinut katsoa Animal Planetin ohjelmia silloin, kun oli vapaata hetken. :D
 
"vieras"
Täytyy kyllä sanoa, ettei mistään. Ulkomaanmatkoja tehdään samalla tavalla kuin ennenkin, eikä mistään pihistellä. No, toinen auto varmaan ostettaisiin, jos kävisin töissä. Tosin meillä asiaan vaikuttaa se, että kun esikoinen syntyi mies oli vastavalmistunut ja minä vielä opiskelin. Nyt, kun lapsia on kaksi, itse valmistun kohta yliopistosta ja miehelläkin on palkka parantunut viiden vuoden aikana huomattavasti. Eli oikeastaan elellään leveämmin kuin ennen lapsia :D
 
Ei mistään. Tehtiin asiat siinä järjestyksessä että elintaso kokoajan noussut eikä päinvastoin, toisin sanoen persaukinen opiskelija vs jonkun verran tuloja saava kotiäiti ei tuntunut kukkarossa negatiivisesti.

Nyt kun on isot asuntolainat ja palkat niin jouduttais luopumaan vaikka ja mistä.
 
"Piparnakkeli"
Nojaa, varmaan viikottaisista ravintolareissuista ja vakituisista työpaikoista.

Sekä siitä about 300-neliön "luksus"talosta.

Silti koen että elämämme taso on nousujohteinen vaikka päädyimme noista 75-neliön kerrostalokämppään, pätkätöihin ja lopulta koulunpenkille :)
 
Meillä nyt alkamassa vaihe, jossa toinen on pois työelämästä, vuorotteluvapaalla, joten ei ihan ilman tuloja kumpikaan. Mutta jää nähtäväksi, mistä pitää luopua, jos mistään. Tämä on hyvä vaihe, ei lainoja, teinit ovat vähänkuluttavaa mallia, toisen tulot hyvät. Mielenkiintoista kyllä nähdä miten menee, kun tavallinen kulutuskäyttäytyminen pitää kyllä sopeuttaa uuteen tilanteeseen.
 
"Vierailija"
Ulkomaanmatkoista mekin. Lisäksi elämme monessa suhteessa edullisesti: auto on vanha, emme syö usein ulkona...

Toisaalta meillä on iso ok-talo, jossa lapsilla on tilaa temmeltää, ja olemme olleet vuorotellen kotona lasten kanssa.
 

Yhteistyössä