Mistä olette hommanneet takan omakotitaloon?

Hippasen kyllä kallis! ;) Kun meillä ei oo varattu takkaan rahaa, kun mä en sitä aluksi halunnu. Nyt kun haluaisinkin niin on jo muut tarvikkeet ostettu ja mitotettu niin ettei sille jää rahaa.. Mutta siis jos muutamalla tonnilla sais niin mun täytys ruveta kattoon että mitä jätetään pois ja mitä vaihetaan vähän halvempaan..

Asiasta kolmanteen, paljonko teillä Turkilmas makso kaikki kodinkoneet? Muistatko yhtään?
 
Turkilmas
Hippasen kyllä kallis! ;) Kun meillä ei oo varattu takkaan rahaa, kun mä en sitä aluksi halunnu. Nyt kun haluaisinkin niin on jo muut tarvikkeet ostettu ja mitotettu niin ettei sille jää rahaa.. Mutta siis jos muutamalla tonnilla sais niin mun täytys ruveta kattoon että mitä jätetään pois ja mitä vaihetaan vähän halvempaan..

Asiasta kolmanteen, paljonko teillä Turkilmas makso kaikki kodinkoneet? Muistatko yhtään?
Kyllä varmaan saa muutamallakin tonnilla. Toi meidän takka tais olla aika kallis.

Huh, kysyt vaikeita. Ootas hetko, mä koitan käydä vähän lunttaamassa.
 
"vieras"
Me tilattiin just Tulikiven Aada-takka, maksaa laittoineen 2800 e. Oli kyllä joku tarjous, en tiedä onko vielä voimassa vai oliko voimassa vaan täällä. Ei ole leivinuunia.
 
No se on ollu hyvä tarjous! Meillä mies saa työpaikan kautta kaikki kodinkoneet, boschin tai siemensin, näytti niistäkin saavan melkein kaikista puolet pois joten otetaan sitä kautta. Mutta menee kyllä siltikin enemmän kuin 3000..

Täytyypä katella tuota Aadaa!
 
Turkilmas
No se on ollu hyvä tarjous! Meillä mies saa työpaikan kautta kaikki kodinkoneet, boschin tai siemensin, näytti niistäkin saavan melkein kaikista puolet pois joten otetaan sitä kautta. Mutta menee kyllä siltikin enemmän kuin 3000..

Täytyypä katella tuota Aadaa!
Bosch ja Siemens on kuitenkin parempia merkkejä kuin Electrolux ja Whirlpool (mitä siis noi meidän koneet on). Eli aivan takuulla kannattaa ottaa nuo jos kerran saatte paljon halvemmalla. Me ostettiin Boschin pesukone ja maksettiin pelkästään siitä likemmäs 1000€. Ja on kyllä hyvä masiina :)
 
Me otettiin tiilerin takka (jossa myös leivinuuni), valmiit osat ja mies sit muuras ite. Maksoi muistaakseni n. 3500€ + piippu (en osaa sanoa hintaa sille). Pitää hyvin lämmön, varaava.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";22339856]Me tilattiin just Tulikiven Aada-takka, maksaa laittoineen 2800 e. Oli kyllä joku tarjous, en tiedä onko vielä voimassa vai oliko voimassa vaan täällä. Ei ole leivinuunia.[/QUOTE]

Ja unohtui sanoa, että meillä on jo talossa takkavaraus olohuoneessa, hormi paikoillaan.
 
valinnan tehnyt
Kannattaa valita mahdollisimman painava takka että tulee sitä hyötyäkin sitten kunnolla, sääntönä on että mitä painavampi taskka sitä paremmin se lämmittää, vuolukivi takat max.paino 200kg. lämmittää nopeaa mutta ei pidä lämpöä, mieluiten yli 4000kg. takka kannattaa valita että on seuraavanakin päivänä lämmin, mallistoja löytyy aika paljonkin ja ei kyllä kannata valita sitä ensimmäistä vastaan tulevaa, hinta-arviot on 2500-5000€. riippuen painosta, koristelusta, ja tulipesien määrästä.
 

Yhteistyössä