Mistä lytäisin rehellisen ihmisen siivoamaan meillä kerran viikossa? Siis ihan yksityisen, ei mitään firmaa

• Viestiketjun aloittaja nytvieläharmaa
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Oletko selvittänyt kotitalousvähennyksen vaikutuksen siivoustyön hintaan "rehellisessä työssä". Hinta nimittäin tuklee vähennysten myötä sen verran edulliseksi, että pimeänä et ehkä pääse yhtä halvalla.jaan minäkin suosittelen pieniä yhden-kahden hengen yrityksiä isojen Sivinoiden ym sijasta. Niistä olen kuullut vain huonoa. Pikkufirmat vaan on niin suosittuja, että vaikea saada omaan kotiin ilman kaverin suosituksia tms.

ap
En jaksa vääntää mitään vähennysjuttuja, olen yh ja jaksan juurikin käydä tissä ja hoitaa lapsia, mutta siivota en. Kissojakin on kaks... lisäksi on reuma, eli voimani kuluvat ihan muuhun kuin puunaamiseen.

ap
ja sanotaan nyt, että jos maksaisin vaikka 8e tunnilta, ja viikossa menis se kaksi tuntia, niin ei siitä niin isoa palkkaa kerry että sitä kannattais ilmoittaa minnekään tai että se vaikuttaisi jonkun tukiin jne.

Tiiu
Mä voin tulla. Siivouskokemusta noin 9 vuotta takana, alan töissäkin käyn joka päivä :). Mä taas haluaisin siivoustyön, jota voisi tehdä vakituisen työn ohessa joskus, pieniä tuntimääriä. Mutta äh, pimeenä..enpä tiedä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiu:
Mä voin tulla. Siivouskokemusta noin 9 vuotta takana, alan töissäkin käyn joka päivä :). Mä taas haluaisin siivoustyön, jota voisi tehdä vakituisen työn ohessa joskus, pieniä tuntimääriä. Mutta äh, pimeenä..enpä tiedä.
laita nikkisi niin voidaan jutella, mutta jos tulot jää tietyn summan alle vuodessa, ei niitä tarvi ilmotella.

Tiiu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiiu:
laita nikkisi niin voidaan jutella, mutta jos tulot jää tietyn summan alle vuodessa, ei niitä tarvi ilmotella.
En mä tule 8 ?/ töihin :)! Ja kyllä mä siivotessa olen perirehellinen, mutta kuten sanoin, pimeenä äh enpä tiedä, taitaa kääntyä ein puolelle. Ehkä mä mielummin voisin hyväntekeväisyytenä käydä teillä siivomassa esim. pari kertaa kuukaudessa, jos olisi todellinen tarve :).

En usko että kovin moni viitsii tehdä tollasia parin tunnin keikkoja jos palkka on 8e/h... Ellei tosiaan ole joku 15v lukiolainen naapurista, jolla ei mene bussi maksuja yms... Jos mä esim. täältä espoosta lähtisin stadiin siivoamaan kahdeksi tunniksi, niin pelkkiin bussi matkoihin menis se 8e.

Harmaana myös
Meillä myös hakusessa joku työtön/eläkeläinen/opiskelija joka haluaisi siivota 2x kuukaudessa n. 2h kerrallaan tai ehkä useamminkin. Tampereelta tosin.

Oltiin mietitty palkaksi 12-15e/tunti. Mutta eipä näitä oikein voi kaupan seinällä hakea..

mulla käy siivooja
... mutta käy "firma". Kotileenan kautta käy kiva nuori tyttö, joka tekee tosi hyvää työtä. Sais mennä 2 x 2 h kuukaudessa, mutta tekee nopeammin eli puolessatoista tunnissa. Ja verovähennyksen jälkeen maksan alle 12 euroa tunnissa...

Kun kerran tollainen systeemi (ainakin vielä) on, käytä sitä! Maksan täyden maksun ja teen sitten veroehdotukseen korjauksen eli ei oo vaikeeta. Eikä kai oo vaikeeta sekään, että menee/soittaa verotoimistoon, kertoo järjestelystään, ja veroprosentti alenee.

ap
no jos monella alallakin tuntipalkka saattaa olla tuo 8e , mutta suoraan käteen se ei kelpaa? No onneksi täällä sentään jollekin kelpaa.... taidankin laittaa kaupan seinälle ilmon. Luulen että joku työtön on riemuissaan.

no jos monella alallakin tuntipalkka saattaa olla tuo 8e , mutta suoraan käteen se ei kelpaa? No onneksi täällä sentään jollekin kelpaa.... taidankin laittaa kaupan seinälle ilmon. Luulen että joku työtön on riemuissaan.
Mistä työstä saa nykyään 8e tunti?

täällä
Mulla kaksi teinityttöä, jotka tehneet kesätyötä siivoojina ja toinen 2 kesää toinen 3 kesää vaikka nuoria ovatkin. Kovin kaipaavat satunnaista työtä Helsingistä.

minä
Mä otin kahden naisen firman, jos vakkari on kipee niin toinen tulee =) Laskuttavat työstä kerran kuussa ja ne laskut menee sitten verovähennyksiin. Helppoa ja turvallista.
Ottavat 22e/tunti sisältää matkat ja aineet, työvälineet. Verovähennyksen jälkeen mulle jää noin 9e /tunti maksettavaa.

Just
Ai miksikö ei pimeänä kelpaa sama kun rehellisenä palkkana?

No siksi että:

- pimeesti ei kerry eläke
- pimeesti ei oo vakuutettu jos teloo ittensä töissä
- pimeesti ei kerry lomia eikä myöskään lomarahoja
- pimeesti töissä on pississä jos rikkoo jotain sun luona (työnantajan vakuutus korvais)
- pimeesti ei kerry palkkatuloa jos esim. joutuu jatkossa laskeen äippärahoja tsm.
- pimeestä työstä ei saa työtodistusta
- joku voi narauttaa pimeet tulot verottajalle
- pimeesti kantaa riskin siitä maksatko sä oikeesti vai et
-pimeestä työstä ei voi vähentää esim. matkakuluja verotuksessa
- kahden tunnin työn takia ei oo mitään järkeä lähtee mihinkään jos palkka on 8 e tunti

Yhteistyössä