mistä löytyy yksityinen psykiatri Tampereella

• Viestiketjun aloittaja masentunutäiti
  • Ensimmäinen viesti
masentunutäiti
Tarvitsen apua, mutta en kehtaa mennä kotikunnassa psykologille. On niin pieni paikka ja alkaa jutut liikkua. Pääsisin Tampereelle helposti, jos löytyisi sieltä vastaava apu.
Mitähän maksaa, jos ei mene lääkärin lähetteellä tms. eli maksaisin kaiken omasta pussista... Voiko psykologi määrätä tarvittaessa lääkkeet vai onko oltava psykiatri?? Pitääkö siellä käydä monta kertaa? En niinkään hae keskusteluapua, toki sekin on hyvä, mutta mulla on pari ystävää joille pystyn puhumaan. Pahaa oloa puran myös päiväkirjaan. Se ei vain auta...
Elämästä on mennyt kaikki ilo, olen aina yksin lasten kanssa, koti on sotkuinen kaaos, ajatukset yhtä mössöä. En pysty ees kauppalistaa kirjoittamaan, ajatus katkeaa ennenkuin saan sen paperille. Kaikki on harmaata, väsynyttä, ilotonta... En jaksa olla hyvä äiti, vaikka haluaisin. Olen henkisesti ihan tyhjiin puristettu rätti. Kärsin univaikeuksista ja olen jatkuvasti väsynyt.

:( :( :( :'(

Tampereen alueen puhelinluettelosta löytynee yksityisten lääkäriasemien mainoksista myös psykiatrit, he voivat määrätä lääkkeitä, psykologit eivät ole lääkäreitä. Luulen, että maksaa ehkä parikymmentä euroa ajanvaraus, senhän voi kysyä kun soittaa sinne. Voimia vaan sinulle :hug:

masentunutäiti
Kiitos vastauksesta. Kyllä katsoin luettelosta... mutta siellä oli juuri pitkät listat psykologien ilmoituksia, ei ollenkaan psykiatrien.
Ehkä sitten isommilla lääkäriasemilla olisi? Ei vaan useimmissa ole mainintaa, kuin pelkkä erikoislääkärien vastaanotto tms. Ja yleislääkärille on varmaan turha mennä? Haluaisin oikeasti apua, enkä vain ylimalkaista silmäystä yleislääkäriltä... :/
Kyllä mä soittelen varmaan lähipäivinä noihin paikkoihin ja kyselen, mutta ajattelin, että jos joku osaisi neuvoa kokemuksella hyvän psykiatrin tai ainakin lääkäriaseman. Onko kenelläkään omaa kokemusta, mistä kannattaa lähteä apua kyselemään?

Kyllä terveyskeskuksestakin saa apua. Lääkäri kuuntelee kyllä ja voi määrätä masennukseen lääkettä. Itse sain serotoniinia synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja se oli kyllä minulle sopiva. Ei tarvinnut käydä yksityisellä. :hug:

masentunutäiti
En halua käydä kotipaikkakunnalla, kun on niin pieni paikka ja ihmiset tuntee... :ashamed: Vaikka eihän tämän pitäis mikään häpeä olla, mutta silti...
Löysin Tampereelta tollasen kuin Mentoria Oy, Hämeenkadulla. Ajattelin sinne varata ajan, vaikka onkin kallis.

Kyllä se yleislääkärikin voi määrätä ja Tampereella on vaikka kuinka monta yksityistä lääkäriasemaa, kyllä sieltä apu löytyy tai sitten soita vaikka mielenterveystoimistoon, se ei pienillä paikkakunnilla sijaitse välttämättä kotikunnassa. Osaavat sieltä neuvoa eteenpäin.

Yhteistyössä