Mistä löytäis kommuunin? Tai miten semmoisen voisi perustaa?

Helsinkiin muuttoa mietin.. Mistä löytäisin mukavan yh äidin joka olisi myös muuttamassa sinne niin vuokraisimme yhdessä 4-5h?+k? Onko olemassa mitään sivuja jossa olisi tietoa tai jotain vinkkejä? Olisi aivan ihanaa asua jossakin vanhassa puuomakotitalossa hoidella puutarhaa jne.. Yksin semmoiseen asumiseen ei olisi varaa ja muutenkin kommuuniasuminen on aina kiinnostanut :)
 
kb
Mä olen kans aina haaveillu sellaisesta kommuunista, missä kaikilla olis se oma asunto ja sitten yhteisiä tiloja. Kommuunikylä? Olis kivaa kun kaikki kaverit perheineen olis yhdessä. Meidän koko kaveripiiri tekee samaa duunia ja osittain vielä kimpassa, voi jee se olis ihanaa. =) Mä kyllä vielä alan...
 
wh
Kannattaa käydä oranssi ry:n sivuilla. Niillä on ympäri Helsinkiä useampi kommuuni, missä kuuluu pihanhoiti yms vuokralaisille ja sen takia niiden vuokrat ovat tosi edullisia verrattuna siihen jos yksin vuokraa asunnon.
 
Myöskin kerrostalohuoneisto keskustasta olisi hyvä! Ekohenkisyys kasvissyönti, en halua lihaa samaan jääkaappiin. Rento elämänasenne, ei tiukkapipoisuutta. Pitää liittyä tuonne rihmastoon! Ja voi kai palstaltakin hakea "kämppistä" :D
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja kb:
Mä olen kans aina haaveillu sellaisesta kommuunista, missä kaikilla olis se oma asunto ja sitten yhteisiä tiloja. Kommuunikylä? Olis kivaa kun kaikki kaverit perheineen olis yhdessä. Meidän koko kaveripiiri tekee samaa duunia ja osittain vielä kimpassa, voi jee se olis ihanaa. =) Mä kyllä vielä alan...
Se on yhteisö tai kyläyhteisö tai yhteisökylä, kommuuni on eri tyyppinen :) Ja noitahan on useampiakin, ja joitakin suunnitteillakin :)
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Eikös tuo Annikinkadun taloyhtiö Tampereella ole aikamoinen kommuuni. Muistelen lukeneeni lehdestä muinoin, että Kangasalalla oli joku ekokommuuni. onkohan se vielä pystyssä.
Ei se ole kommuuni, vaan yhteisö. Jokaisella on oma asuntonsa/talonsa.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Myöskin kerrostalohuoneisto keskustasta olisi hyvä! Ekohenkisyys kasvissyönti, en halua lihaa samaan jääkaappiin. Rento elämänasenne, ei tiukkapipoisuutta. Pitää liittyä tuonne rihmastoon! Ja voi kai palstaltakin hakea "kämppistä" :D
Liity ihmeessä vaikka myös ekomammat keskustelupalstalle, ehkä sieltäkin voi löytyä joku kämppisehdokas :D
 
tuuma
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Myöskin kerrostalohuoneisto keskustasta olisi hyvä! Ekohenkisyys kasvissyönti, en halua lihaa samaan jääkaappiin. Rento elämänasenne, ei tiukkapipoisuutta. Pitää liittyä tuonne rihmastoon! Ja voi kai palstaltakin hakea "kämppistä" :D
ööö... etkös itse ole aika tiukkapipo jos ei samaan jääkaappiin makkara sovi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Eikös tuo Annikinkadun taloyhtiö Tampereella ole aikamoinen kommuuni. Muistelen lukeneeni lehdestä muinoin, että Kangasalalla oli joku ekokommuuni. onkohan se vielä pystyssä.
Ei se ole kommuuni, vaan yhteisö. Jokaisella on oma asuntonsa/talonsa.
Se muuten on totta. Mutta vastaa aikalailla vanhan talon vuokraamista jonkun toisen kanssa. Siellä oli pienet asunnot. Mutta ne taisivat kohta muuttua omistusasunnoiksi, joten ei toki ole samaa mitä ap halusi
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuuma:
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Myöskin kerrostalohuoneisto keskustasta olisi hyvä! Ekohenkisyys kasvissyönti, en halua lihaa samaan jääkaappiin. Rento elämänasenne, ei tiukkapipoisuutta. Pitää liittyä tuonne rihmastoon! Ja voi kai palstaltakin hakea "kämppistä" :D
ööö... etkös itse ole aika tiukkapipo jos ei samaan jääkaappiin makkara sovi?
Silloin koko jääkaappi haisee :X Ja onhan se mukavampaa kun voi yhdessä tehdä samaa ruokaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mä :wave: :D

no joo, muuten mut vielä on toi ukko maisemissa jota ei hentoo jättää ouluun... lapsetkin kun jo itkee sen perään ku se lähtee töihin yms :LOL: :LOL: :kieh:
:D sinua ajattelinkin ja me ollaan vissiin joskus puhuttukin aiheesta!! Mutta aloit sitte jumaliste seurustelee ihanan ja kiltin miehen kanssa josta lapsetkin tykkää ja joka tykkää lapsista... senkin mokoma!!! :D :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
:D sinua ajattelinkin ja me ollaan vissiin joskus puhuttukin aiheesta!! Mutta aloit sitte jumaliste seurustelee ihanan ja kiltin miehen kanssa josta lapsetkin tykkää ja joka tykkää lapsista... senkin mokoma!!! :D :LOL:
sun pitää alkaa yrittään löytää siitä ukosta ne pimeät puolet :LOL:
 
kb
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja kb:
Mä olen kans aina haaveillu sellaisesta kommuunista, missä kaikilla olis se oma asunto ja sitten yhteisiä tiloja. Kommuunikylä? Olis kivaa kun kaikki kaverit perheineen olis yhdessä. Meidän koko kaveripiiri tekee samaa duunia ja osittain vielä kimpassa, voi jee se olis ihanaa. =) Mä kyllä vielä alan...
Se on yhteisö tai kyläyhteisö tai yhteisökylä, kommuuni on eri tyyppinen :) Ja noitahan on useampiakin, ja joitakin suunnitteillakin :)
Just sellainen yhteisökylä =). Eiks kommuunissa ole yhteisiä rahoja ja taloudenhoitoa? Se ei välttämättä onnistuisi meiltä :D
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja kb:
Just sellainen yhteisökylä =). Eiks kommuunissa ole yhteisiä rahoja ja taloudenhoitoa? Se ei välttämättä onnistuisi meiltä :D
Ei kai sitä kommuunissakaan tarvi rahoja jakaa, mutta yleensä kommuuni on samassa asunnossa, jossa on siis yhteisiä tiloja ja omia huonetiloja. Mutta taloudenhoitokin jakautuu, koska yhteisiä tiloja (esim keittiö, suihku jne) on.
 

Yhteistyössä