Mistä lastenvaatteista et tykkää?

  • Viestiketjun aloittaja "Tyttöjen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Tyttöjen äiti"
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta....
Mistä lastenvaatteista et tykkää? Ja miksi? Merkki, tyyli, myymälä jne.

Tuntuu että itse en IKINÄ löydä Kappahlista mitään omaan makuun sopivia lastenvaatteita. Tai ainakin hyvin harvoin sellaisia tulee vastaan. Kappahlissa kuitenkin useimmiten tulee pyörähdettyä kun lastenvaateostoksille lähden.
Polarn o Pyretin myymälästä harvoin löytyy mitään ostettavaa. En tykkää perus punaisesta, tummansinisestä, enkä yleensä retrotyylisistä vaatteista.

(Lastenvaatteisiin hurahtanut, tylsistynyt äiti kyselee... ;) )
 
"vieras"
Mä en myöskään löydä Kappahlista enkä H&M:ltä mitään. Jälkimmäiseeen taitaa vaikuttaa muutama isompi pettymys. M&I kutsut olivat sellaiset, etten ollenkaan päässyt samaan fiilikseen mukaan kuin muut. Jotenkin tunkkaisen oloisia vaatteita. Kaverien ostamat eivät ole sen jälkeenkään näyttäneet mun mielestä hyvältä. Ei vaan mun juttu, vaikka tykkäänkin samantyylisistä kuten Småfolkista ja ej sikke lej : stä.
 
KCACO
Mä en tykkää Seppälän poikien vaatteista. Ovat juuri niitä perinteisiä poikien vaatteita, tummaa, harmaata, pääkalloa ja liekkiä. Tosin en tykkää niistä kenenkään valmistamana tai myymänä. :x
 
Marimekko tulee ensimmäisenä mieleen. Niiden kuosit ei ole oikein mun juttu. Tosin varmasti löytyisi paljon kuoseja, joita en vaan tiedä, ja jostain niistä saattaisin jopa pitää. Tällainen mielikuva mulla vaan on Marimekosta.
 
"minä"
En tykkää mistään pääkallovaatteista lapsilla. Tai muutenkaan liian synkistelystä, tai pikkutytöillä avonaisista topeista, jos ei ole helle ja ollaan pihalla tai rannalla. Tai lasten vaatteista, joissa lapsi näyttää pikkuaikuiselta.

Pidän reippaista värikkäistä vaatteista, kuten Maxomorra, Kameleont, osa Lindexiltä, jne.
 
Mä en osaa sanoa mitään merkkiä tms kun en seuraa/ kiinnitä huomiota niihin, mutta vaatteet joista en pidä ovat printtipaidat, eli nää cars, nallepuhit, prinsessat, hello kittyt ja vastaavat. Ovat mun mielestä enemmän mainospaitoja enkä ymmärrä miksi kukaan haluaa maksaa niistä rahaa. Toinen mikä ottaa päähän on just toi poikien vaatteiden tympeä väri- ja kuviomaailma, jota ihmettelee myös KCACO. Kolmantena ärsyttää/inhottaa/ josta en tykkää on se, että lapset puetaan (varsinkin pojat) vanhoiksi papoiksi. Päälle siis harmaata ja beigeä, vanhainkotivillatakkia ja jalkaan vielä reinot. :x Samaan sarjaan menee tää retrotyylin katulapsilook, jotan en osaa edes kunnolla kuvailla, mut esim kummallisen väriset lappuhaalarit (froteeta), joku raitapaita siel alla ja päässä sellanen "vanhanajan" pojanviikarilakki. Olkoon vaikka kuinka kalliita/rakkaita vaatteita äideille niin oikeasti... en ymmärrä.

Tulipas sekavaa, toivottavasti joku saa edes hämärän kuvan siitä mmitä tarkoitan...
 
  • Tykkää
Reactions: sonja<3
En tykkää liian retrosta, en pääkalloista enkä monstereista, en batmaneista yms. supersankareista, en tykkää liian aikuismaisista vaatteista...nää nyt ekana mieleen.
Niin ja tyttöjen vaatteissa en tykkää liian prinessamaisista hörhelöistä.
 
Mä en tykkää useimmista printtipaidoista. Siis sellaisista mihin on tämpätty joku yksi ruma kuva keskelle mahaa. Yleensä ne kuvat on vielä sellaisia oikein paksuja jotka halkeilee ekassa pesussa.

Tämän tyylisistä siis

 
"Noh"
Ei pääkallokuosista vaatetta eikä mitään maastopukukuosia.
Ei niskaa nukkuessa painavia huppareita alle 2-vuotiaille ja en ymmärrä miksi lapsi tarvitsee farkut ennen kuin itse huomaa haluta sellaiset.
Myös ylettömät rimpsut ja pitsit ovat jotenkin liian valkovenäläisiä suomalaiseen makuuni.
Printit kuluvat paidoista pois niin pian, en siis huoli printtipaitojakaan.

Ja koska en osaa huolehtia vaatteista kovin hyvin niin mitään valkeaa tai vaaleaa en huoli muuta kuin juhlakäyttöön.

Juhlavaatteina suosin Riihipeikkoa. Arkeen löytyy yllättävän hyvin arkea, pesua ja kulutusta kestävää tavaraa Ellokselta, kun vaan katsoo että kestää sen kuosin. Ja marimekon raitapaita (ja sen likipitäen samanlaiset kopiot) on hyvä peruspaita lapselle arkeen, sopivan unisex ja aina kiva.
 
[QUOTE="vieras";24717981]En tykkää Prisman Cirafeista. Ne ovat liian leveitä ja aika huonolaatuisia.[/QUOTE]

Ihan samaa olin tulossa sanomaan. Väritkin niissä mättää...ovat jotenkin jo valmiiksi kulahtaneen värisiä, eikä sieltä taida olla koskaan löytynyt kuosillisesti noin niinkuin muutoinkaan mitään ihanaa.

Harmi, sillä Prismassa yleensä käymme ja olisi kätevää saada sieltä myös vaate tai kaksikin samalla reissulla.
 
"Tyttöjen äiti"
Ihan samaa olin tulossa sanomaan. Väritkin niissä mättää...ovat jotenkin jo valmiiksi kulahtaneen värisiä, eikä sieltä taida olla koskaan löytynyt kuosillisesti noin niinkuin muutoinkaan mitään ihanaa.

Harmi, sillä Prismassa yleensä käymme ja olisi kätevää saada sieltä myös vaate tai kaksikin samalla reissulla.
Piti käydä oikein tarkistamassa merkki, mutta ovat varmaan samaa luokkaa Citymarketin Napero vaatteiden kanssa... Ostin joskus muutamia sen merkkisiä vauvanvaatteita ja laatu oli tosi surkea. :/
 
"Tyttöjen äiti"
[QUOTE="noh";24718230]Niin ja ne "hauskoilla teksteillä" varustetut bodyt ja pienet t-paidat. Taivas niiltä varjelkoon![/QUOTE]

Samaa mieltä. :) Ja aikuisilla ne vasta kamalia onkin! :X
 
Cirafin inhoaja
Mä myös inhoan Cirafin vaatteita. Anoppi tuo niitä aina muksuille lahjaks ja sitten ne kulahtaa ja nukkaantuu heti parin pesun jälkeen. Naperot on myös inhokkeja, ja Me&I-vaatteet.
 
tiiteni harmaana
Ei mikään merkki sinänsä ole mulle ehdoton ei, mutta liian kapean malliset "putkula"-paidat on kamalia. Välillä on saatu ilmaiseksi tutulta vaatteita, niin tuollaiset jää kyllä pitämättä.
 
"Tyttöjen äiti"
Ja inhokkejani tyttöjen lahjaksi saamista vaatteista ovat olleet juuri kaikki tekstilliset. Esim. "Pikku Emäntä" - body ja joku t-paita missä "hauska" pohjalaisaiheinen tekstinpätkä...
 

Yhteistyössä