Mistä lääkäri/psykiatri joka määräisi bentsoja ahdistukseen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ärsyttää,olen kärsinyt jo vuosia ahdistuksesta,paniikkihäiriöstä ja syvästä masennuksesta.
Ainoa lääke mitä koskaan olen saanut on cipramil ja sen annostusta on nosteltu..mutta ei todellakaan ole auttanut,ei sitten ei yhtään. :(

Xanoreita olen joskus tutultani saanut muutaman ja kas jo heti ensimmäinen jeesasi.
Tiedän kyllä,että ovat riippuvuutta aiheuttavia,mutta näiden mun ongelmien takia olen eristäytynyt jo kokonaan muista ihmisitä,lopettanut työt ym.
Eli bentsojen haitta olisi mun kohdalla huomattavasti pienempi kuin hyöty.
Mutta kun niitä ei vaan saa.
 
vierailija
Ärsyttää,olen kärsinyt jo vuosia ahdistuksesta,paniikkihäiriöstä ja syvästä masennuksesta.
Ainoa lääke mitä koskaan olen saanut on cipramil ja sen annostusta on nosteltu..mutta ei todellakaan ole auttanut,ei sitten ei yhtään. :(

Xanoreita olen joskus tutultani saanut muutaman ja kas jo heti ensimmäinen jeesasi.
Tiedän kyllä,että ovat riippuvuutta aiheuttavia,mutta näiden mun ongelmien takia olen eristäytynyt jo kokonaan muista ihmisitä,lopettanut työt ym.
Eli bentsojen haitta olisi mun kohdalla huomattavasti pienempi kuin hyöty.
Mutta kun niitä ei vaan saa.
Koska olet ollut vuosia ahdistunut ei ole järkevää määrätä bentsoja, jotka on tarkoitettu tilapäiseen käyttöön.
 
vierailija
Ei niitä enää nykyään saa. Minäkin olen ollut jo vuosia työkyvytön, erakoitunut kotiini, en käy missään eikä kukaan käy mun luona. Lääkäri sanoo vaan että ei haittaa että on erakoitunut ja työkyvytön, pääasia että ei käytä bentsoja. Mulla kokeiltu niin monta mielialalääkettä että en edes varmaan muista kaikkia. Tätä tämä elämä nyt sitten on, kun kerran kuulemma ei haittaa niin mitäs tässä sitten voi.
 
vierailija
Siis oletko vuosia jo syönyt sitä nykyistä lääkettä, Cipralinko se nyt oli, ilman että olet saanut apua? Kai olet lääkärille sanonut että lääke ei auta? Nyt ihan ekaks keskustelet lääkärin kanssa tosta ja sanot että lääke ei auta, lopetat sen, ja aloitat tarvittaessa uuden. Ootko ollut terapiassa tms? Voisi olla hyödyllistä ainakin kokeilla, koska ei vuosia kestänyt masennus ja ahdistus tosta noin vaan jollain pillerillä lähde, mitään sellaista taikapilleriä ei ole olemassa. Se parantuminen tai tilanteen helpottuminen vaatii myös työtä, ja paljon!
 
vierailija
Joo eli olen tietysti kertonut lääkärillä että cipramil ei ole auttanut.
Lähinnä siis haluaisin niitä bentsoja tuohon ahdistuksen ja paniikin hoitoon,tiedän että masennusta niillä ei hoideta.
Mut on viety muutaman kerran ambulanssilla sairaalan kun olen ulkona (viimeksi ruokakaupassa) saanut niin pahan paniikkikohtauksen,että taju on lähtenyt ja siitä sitten seurauksena kun kaaduin pää aukesi pahasti,sain tikit otsaan ja pahat ruhjeet kasvoihin,
Näiden kohtausten jälkeen olen aika pitkälti pysytellyt kotona.
Ahdistuksesta ja paniikkikohtauksista on olllut huomattasti haittaa mun elämässä.
 
vierailija
Joo eli olen tietysti kertonut lääkärillä että cipramil ei ole auttanut.
Lähinnä siis haluaisin niitä bentsoja tuohon ahdistuksen ja paniikin hoitoon,tiedän että masennusta niillä ei hoideta.
Mut on viety muutaman kerran ambulanssilla sairaalan kun olen ulkona (viimeksi ruokakaupassa) saanut niin pahan paniikkikohtauksen,että taju on lähtenyt ja siitä sitten seurauksena kun kaaduin pää aukesi pahasti,sain tikit otsaan ja pahat ruhjeet kasvoihin,
Näiden kohtausten jälkeen olen aika pitkälti pysytellyt kotona.
Ahdistuksesta ja paniikkikohtauksista on olllut huomattasti haittaa mun elämässä.
Niin unohtui mainita että olen siis ap.
Vaikka eiköhän se viestin sisällöstä jo käynytkin selväksi. :)
 
vierailija
a) Pyydä psykiatriasi vaihtamaan lääkitys
b) Hanki kirja Irti paniikista (muistaakseni yksi kirjoittajista Stenberg, mutta löytynee ilman nimitietojakin)
c) ala käydä kirjaa läpi itseksesi tai jos sinulla on yksilökäynnit psykiatriassa, niin siellä.
d) Tee tietoinen valinta, että alat harjoitella ja tehdä töitä löytääksesi keinoja selvitä ahdistuksen ja paniikin kanssa.
e) Hanki vertaistukea. Ole kuitenkin tarkkana, etttä vertaiskeskustelut ovat eteenpäin vieviä, eli toimivan jakamiseen keskittyviä, ei ainoastaan vellomista ongelmissa.

Ps. Joissain kunnissa on oireenhallintakursseja paniikkihäiriöön, pyydä päästä sellaiselle.
 
vierailija
Eli hyväksy se että lääkkeitä et saa, yritä opetella elämään paniikin ja ahdistuksen kanssa - ellei onnistu, erakoidut kotiin kuten minäkin. KOska tärkeintä kaikesta on se että et käytä bentsoja. Vaikka sitten olisit sen takia työ- ja toimintakyvytön.

Käytin bentsoja yli 20 vuotta, harrastin liikuntaa, kävin töissä. No, sitten ne otettiin pois, enkä enää kyennytkään käymään töissä, harrastukset jäi, kouluttautuminen toiselle alalle jäi, paino nousi monta kymmentä kiloa... mutta ei voi mitään, näillä mennään nyt.
 
vierailija
Ehkä Keski-Euroopasta, en ole varma. Suomessa bentsot on demonisoitu ja väärinkäyttöä korostetaan, vaikka on olemassa oikeaakin käyttöä ja joillekin ihmisille bentsot sopivat.
Olen joitain Xanoreita syönyt eläissäni enkä ole tullut riippuvaiseksi, vaikka jotkut lääkärit kuvittelevat että ne ovat heroiinia vastaavia. Edellisestä noin 13 vuotta, eli en tosiaankaan usein.
Olen lukenut tarinoita miten aiemmin työssä käyneitä ja elämässä selvinneitä ihmisiä on jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle neljän seinän sisälle koska lääkärit lopettaneet bentsot.

Ketipinor voi vähän auttaa kans, ei rauhoita mutta turruttaa. Kysy sitä.
 
vierailija
Miksiköhän bentsoja enää edes valmistetaan,saatikka sitten että niitä löytyy ihan suomestakin apteekeista varastosta,jos niitä kerran ei missään nimessä,eikä edes äärimmäisessä paniikkihäiriössä kellekkään kirjoiteta...? :confused:
 
vierailija
Miksiköhän bentsoja enää edes valmistetaan,saatikka sitten että niitä löytyy ihan suomestakin apteekeista varastosta,jos niitä kerran ei missään nimessä,eikä edes äärimmäisessä paniikkihäiriössä kellekkään kirjoiteta...? :confused:
Onko bentsoista ylipäätään mitään hyötyöä paniikkihäiriöön? Mietin vaan sitä, kun ne ei kuitenkaan paniikin sattuessa hetkessä ala vaikuttaa. Vai oliko tarkoituksena, että nappaisi bentson nassuun joka kerta kun on mahdollisuus paniikkikohtaukselle, esim. joka kerta kun lähtee kauppaan? Sehän ei varmaan lääkäreiden mielestä kovin suotavaa ole nappailla pillereitä "just in case".
 
vierailija
Määräävät bentsoja nykyään vissiin lähinnä alkoholin vieroitusoireita varten. Escitalopram on itellä ja toimii sillain että paniikki kohtauksia vähentää mutta eipä kiinnosta paljo mikää mukaa
 
vierailija
Tiedän miltä se tuntuu kun kaikki ahdistaa ja olo on pska.
Itse syöny cipramileja jo lähes 10vuotta ja muuta apua ei saa vaikka jankuttais kuinka.
Ketuttaa kun ainakaan Helsingissä ei saa ylipäätänsä apua tai hoitoa julkisilta vaikka vois kuinka huonosti.
Minullakin ahdistusta ja paniikkia ja masentuneisuutta.
 
vierailija
Toivottavasti ei mistään. Pitkässä juoksussa bentsot vain lisäävät ahdistuneisuutta, toleranssi kasvaa, et opi uusia taitoja jne. Eivät ole käypä hoito.
Vanha ketju, mutta pisti silmään...
Toivon että ap on saanut bentsoja. Eivät vaikuta oppimiseen. Toleranssikaan ei kasva kaikille. Ovat ehdottomasti käypä hoito edelleen ja sopivat osalle ihmisistä. Niitä tosiaankin voi käyttää oikeinkin. Kaikki eivät ole väärinkäyttäjiä. Itselläni esim. tarvetta kerran tai kaksi vuodessa tabletille. Ei se benstojen käyttö tarkoita että niitä popsis jatkuvasti, tai aina kun on paha olla, tai ettei hakisi ratkaisuja tilanteeseen.
Kummallista että inhottava litku, alkoholi on monen bentsot tuomitsevan mielestä ok joskus.
 
vierailija
Ei niitä enää nykyään saa. Minäkin olen ollut jo vuosia työkyvytön, erakoitunut kotiini, en käy missään eikä kukaan käy mun luona. Lääkäri sanoo vaan että ei haittaa että on erakoitunut ja työkyvytön, pääasia että ei käytä bentsoja. Mulla kokeiltu niin monta mielialalääkettä että en edes varmaan muista kaikkia. Tätä tämä elämä nyt sitten on, kun kerran kuulemma ei haittaa niin mitäs tässä sitten voi.
Lääkärit uskovat että vain riippuvuudella on väliä, ei millään muulla.
 
vierailija
Lääkärit uskovat että vain riippuvuudella on väliä, ei millään muulla.
Niinpä. Edes saattohoidossa olevalle syöpäsairaalle ei anneta mitään mikä voisi aiheuttaa riippuvuuden. Siis pian kuolevalle ei anneta kuin buranaa ja panadolia. Näin se Suomessa nykyään menee. Edes esilääkitystä leikkaukseen mennessä et välttämättä saa. Tällaiseenkin olen törmännyt.
 
vierailija
Hei. Olen Postraumaattisen stressioireyhtymän sairastaja. 2 aitoa paniikkikohtausta olen saanut elämän aikana. 36v oon rivoja kirjotti 1-3pvä monii vuosii.. sit hakeuduin buprehoitoon, jono oli 2v sillo ni nää alko ajaa 2v ennen ku piti päästä hoitoon alas viikossa 0,5mg mut sit mun viikonloppujointti näky seulas ni 4vko toimi se sit ne uhkas et jos 5vko näkyy ni en saa enää mitää sieltä. Lähin et pitäkää ne jos pitää spurguilee mieluummin ku kukkaa kerran viikos. Sain onneks 3x15mg opamox, just just riitti, sit kaikilta 230 potilaalta ajettiin alas kokonaan pois kaikki ne. Seuraavan vuoden aikana korvaushoitoklinil kuoli yli 10% asiakkaista! Iha tajuto määrä. Lyricaa ja mdpv tilalle joillain. Ite 2v olin kitkuilin ja pää menee vaan huonommaksi, joutu miettii mitä sanoo aina, vaik lääkityksel pidin esitelmii 50yli ihmiselle ja on ramppikuume, nyt oon kok.asiantuntija ja koitan puhuu et siel ihmiset selvii ketkä haluu yrittää ja saa se max nykyää 90mg opamox itel 75mg eikä se oo yhtää sama ku sais pamin aamul, ei tartte kantaa pillereit mukana ja ajatella millo voi ottaa.
Ihmiset tajutkaa opiaatitki on aivovamman aiheuttava aine nykyään jopa laillisesti. Miks bentso ei oo? Ku pahemmat olot ja se syrjäytyminen niistä tulee sanon vaan kokemusasiantuntijana ja ku oon siin tilas ni en valehtele ikinä. Ettei koulutus mee hukkaan. Koitin kaikkee mahollisesti auttavaa: ketipinor on sellanen paska et en toivois niit olevan koskaa keksitty. Ja ne on "ihan samaa ku bentsot" lääkärit sanoo. Mä sanon et syö sä ne mitä määräät ja jatka 5v ja katotaa tuutko kipeeks. Kaikista lääkkeistä reflat tulee. Miksei voi saada vähän, antaa bzd seulat vaan koska se ei liity kannabikseen ym. Meidän lääkäri tajus ekana hoidos sen et apuu niistä on meille enemmän ku haittaa. Meit on 100 ihmisest 4. Luokitus (haittojavähentävä) mikä on iha väärin "kuntouttavas" ku saa lääkkeen ja ulos. Meil o 1,5h yhteisö jos on työntekijöitä ei niit kiinnosta jos sanoo et retkahti vetää, kuntouttavas menee heti lomat ja sit koulut duunit alta. Ajokorttiiki se yks "apinoiden planeetta"lääkäri koitti fyysisesti ottaa kaverilta vaik poliisikaa ei sitä ota ku sil voi jossai todistaa kuka o.
No 4v sit ne kysy haluisko joku 2e tunti siivota meidä yhteisön ja lääketilat. Ilmoittauduin ja vittu se auttoi niin paljo 15v työttömyysvuoden jälkeen et sai kehui aiheesta. 2e oli iha eri homma en sil palkal niille mitää tekis mut nykyään meit on 100sta yli 10 ketä o vähä ku kuntouttavas työssä siel. Vieree muutti kuntouttava klinikka niil ei oo yhtää ketää joka tekee mitää. Ne valehtelee käytöistään, ku paskin hoito muka mis oon ni 4 max valehtelee mistää niille.
Bentsot mahdollisti ton ni mitä vittua ne koukuttaa mut niin ne ketipinoritki ja sit 7,5mg mirtazapii oli melkee mahoton lopettaa mulla yli 10v sitä vaa sai uusii respoi kokoajan ilman et yksikää lääkäri kysy et onko auttanu.
Te vitun bzd vastaset paskat olkaa hiljaa ku ette tiiä kui kauheet on ku kauppa on 150m kotoo mut ei uskalla mennä ku sit ku aamul menee klinikalle. Kun saatiin hoidos mahis ottaa ne seuloi vastaa (pelkkä bzd erittely) ni kuolemat väheni pariin vuodes. Pahimmillaan oli pari muistotilaisuuslappuu viikossa.
Sitäpaitsi nyt Romanit myy myrkkypillereit jotka on painettu likasil laitteil ku tehdas on kiinni... Ne ketä syö niit ni 15 xanorii vastaavaa ei toimi? Mut niillä toimiminen on se et kaatuilee ei muista ja sellasta. Itel pää pelaa hyvin. Lopetin jauhot iv:nä ja muutenki. Käyn 3pvä töissä koska ei enempää oo mahollista just ny. Kävin Vertsikurssin ja koulutetun kokemusasiantuntija kurssin tai koulutuksen. Oon asiakasedustaja meil, eli ku diakkarille tulee esim Namibian (Martin) aikanen pressa on käyny. Supercellin johtajat kansanedustajii (kok ja keskusta ei juurikaa kiinnostunu ne ei tullu OK-loppuseminaariin vaik oli vaa myöhäs alusta. entine työministeri oli ja vei heti siit työtoiminnasta eduskuntaan hyvii juttui. Sit vaalit tuli ja pilas sen hyvän mitä ois saattanu seurata.


ET SILLAI ME KAIKKI OLEMME SOKERISTA RIIPPUVAISIA KOSKA VAUVA EI NÄE ja makea äidinmaito on elintärkeetä(ennen ainaki) kaikki imettävät ja synnyttävät eläimet on. Ja teidän lapset on adhd salee ku annatte niide litran tai yliki vetää sitä paskaa päiväs tod nuorina. Lapsil on energiaa ilman kahviiki. Amikses 15v lapsist kaikil joita oli diagnosoitu oli pirilääkkeet. Miettikääpä sitä. 15v on lapsi. Bentsot niille ketä ei pääse mihinkää ja kärsii yksin kotona (jos tarttee). Ja lapset huostaan jos ostaa energiajuomaa. mä oon vähä vihanen et ihmiset ei nää et sananvapaus meni : kuka pelkää mustaa miestä pelin kanssa. Neekeri oli sana mikä opetettiin koulussa mulle et mitä ne nykyää on ettei tuu syrjinnäst syyte? Ite ne haukkuu somaliks meitä vaik kui paljo mut kuka mölöttää terroristii? Miettikää kuinka elämä muuttuu, kun ihmiset ketkä ei tiiä asiasta päättää siitä. Kaveri oli 2v yliajal syövän kans ni se ei saanu opamoxii ku jää koukkuu. Sit kuulin ulos asti huutoo et ei kiinnosta minun olisi pitäny kuolla syöpään 2v sitte viimeistään. Etäpesäkkeitä koko mies (hieno rokkariäijä oli RIP) eikä ahdista varmaa ku terminaalivaihe oli 2v sit pitäny tappaa hänet.
Kuoleva jää koukkuun? Ei eläny ku 2kk ja kuoli 52vuotiaana.
Et imekää jotai hevoshorsmaa jos muka vie reflat
 
vierailija
Anteeksi kielenkäyttö mut kaikki ei voi olla iha ilman niit bzd. Miks ne on olemas. Miks ku tuli uusia ni ei jää koukkuu eikä Subuunkaan pitäny mitää koukkuu tulla. Lyricassa ei ollu kolmioo nykyää siel lukee äkkikuolema haittavaikutuksis. Harmiton lääke seki oli ku lääketehtaat maksaa tutkimuksii ne maksaa just ne tulokset mitä ne haluu. Ketipinor koukku voi mahdollisesti olla lantulle vielä pahempi ku bzd? Ei 10v ku menee ne myy koirankakkaa iv käyttöön ku ei jää koukkuu ostakaa sitä ja kokeilkaa ketipinorii 300mg x 4 päiväs. Meette töihin ni potkut te saatte vaik olo ei oo järin mukava. Psykoosii ne auttaa vaan.
 

Yhteistyössä