Mistä kyse?

• Viestiketjun aloittaja Onnetar*
  • Ensimmäinen viesti
Onnetar*
Osaisiko kukaan kertoa mistä on kyse. Minulla oli n. joulukuun puolessa välissä flunssan kaltaisia oireita. Muut oireet hävisivät, mutta lämpöily jäi ja lisäksi tuli alavatsakipuja, kirvelyä ja vessassa sai juosta tosi tiuhaan. Sitä kesti n. 2 viikkoa. Kävin antamasssa virtsanäytteen ja sain antibioottikuurin virtsatietulehdukseen. Kuuri auttoi siinä määrin, että enää ei tarvinnut vessassa juosta niin usein, mutta alavatsakivut jäivät ja lisäksi on ollut päänsärkyä, väsymystä ja pahoinvointia.

ohikulkija__
Alkuperäinen kirjoittaja Onnetar*:
Osaisiko kukaan kertoa mistä on kyse. Minulla oli n. joulukuun puolessa välissä flunssan kaltaisia oireita. Muut oireet hävisivät, mutta lämpöily jäi ja lisäksi tuli alavatsakipuja, kirvelyä ja vessassa sai juosta tosi tiuhaan. Sitä kesti n. 2 viikkoa. Kävin antamasssa virtsanäytteen ja sain antibioottikuurin virtsatietulehdukseen. Kuuri auttoi siinä määrin, että enää ei tarvinnut vessassa juosta niin usein, mutta alavatsakivut jäivät ja lisäksi on ollut päänsärkyä, väsymystä ja pahoinvointia.
Voisko olla joku sukupuolitauti? Ootko käyny testauttamassa?

Onnetar*
Eli siis olen käynyt klamydiatesteissä ja tänään saan tulokset. Mikä sukupuolitauti voisi mahdollisesti olla kyseessä? Toivottavasti ei hiv, koska eikös siihen liity flunssan kaltaisia oireita?

ohikulkija__
Alkuperäinen kirjoittaja Onnetar*:
Eli siis olen käynyt klamydiatesteissä ja tänään saan tulokset. Mikä sukupuolitauti voisi mahdollisesti olla kyseessä? Toivottavasti ei hiv, koska eikös siihen liity flunssan kaltaisia oireita?
Klamydiaankin noi voisi liittyä, paljon todenäköisemmin kuin hiviin. Klamydiaan liittyy kirvely. Klamydia on muutenkin aika yleistä. Mutta tänäänhän se selviää sulle onko siellä sitä klamydiaa. Kyllä muistaakseni hiviin liittyy flunssan kaltaiset oireet, mutta sittenpä sekin selviää jos olet verikokeessa käynyt, paitsi olihan siinä se aika joku muutama kuukausi riskitilanteen jälkeen ennen kuin edes näkyis tuloksissa.
Toivottavasti ei ole hiviä.

sinulle
Hivin ensioireistoon kuuluvat flunssan kaltaiset oireet ja ne kestävät yleisimmin 1-2 viikkoa ja menevät sitten pois eivätkä palaa. Hiviä ei kuitenkaan voi päätellä oireista tai niiden kestosta. Läheskään kaikki eivät saa mitään oireita.

Sinulle
Eli siis jäi kesken tuo edellinen viesti. Eli siis kuvaamasi oireet voivat johtua ihan mistä tahansa, ei kannata tehdä diagnooseja oireiden perusteella. Kysymys kuuluukin, että onko sinulla ollut riskiyhdyntä eli oletko ollut suojaamattomassa sukupuoliyhdynnässä henkilön kanssa, jolla on hiv.

Onnetar*
Niin siis kyseessä ei ole ainakaan klamydia, sillä testitulos oli puhdas. Vaikeaa tietää kellä on hiv varsinkin jos ihminen on niin tyly ettei kerro jos itsellään jotain tauteja tms on. Mutta periaatteessa mikä vain on mahdollista, koska suojaamattomassa on tullut oltua. Alavatsakivut keskittyvät pääasiassa oikealle puolelle ja keskelle, kertoisiko se jostain?

Jospa virtsis ei parantunutkaan kunnolla
se on täysin mahdollista ja todennäköistä. mene heti labraan pissille, pihtaa kuitenkin useampi tunti (min. 5 tuntia, miel. yön jälkeen aamuvirtsa), jotta bakteerikanta ehtii lisääntyä kunnolla. Oletko käynyt antamassa kontrollivirtsan? Lääkitystä virtsikseen ei anneta, jollei sitä ole.

Apuja-
Jonkin sortin tulehdus varmasti on ja ekat antibiootit ei sitten ollut oikeanlaisia. Ota yhteyttä lääkäriin. Alavatsakivut viittaa siihen, että se tulehdus on jossain siellä. Hoitamaton tulehdus saattaa ylläpitää myös lämpöilyä.

Onnetar*
Kiitti vinkeistä. Empä enää olekaan saman äijän kaa missää tekemisis, sai lähteä, mutta jätti tämmöiset ikävät oireet jälkeensä. Varasin itselleni lääkäriajan, jospa siellä sitten selviäisi enemmän. Mutta vielä joutuu 3 viikkoa odottaa ennen kuin sinne pääsee. Niin siis ja kyse ei ole virtsatietulehduksesta, koska olen käynyt antamassa kaksi näytettä sen kuurin jälkeen ja molemmat näytteet olivat puhtaita.

Onnetar*
Niin semmosta vielä, että eikös herpeksessäja kondyloomasssa esiinny jotain näppylöitä tai rakkuloita tms? Itselläni ei ole mitään näistä ollut. Ja lisäksi olen käynyt papassa ja se oli puhdas, joten kondyloomasta tuskin on kyse.

Yhteistyössä