mistä korkeudelta mitataan vyötärön ympärys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laihduttaja"

Vieras
Täsät kun on niin monenlaisia mielipiteitä..
Jotkut on ehdottomasti sitämieltä että navan kohdalta, jotkut sanovat että pari senttiä navan yläpuolelta ja joskus olen itse taas nähnyt että se mitattaisiin enempi rintojen alapuolelta kun navan korkeudelta...eli siis mistä???

Jos laihtumistasi tarkkailet, mittaa mistä kohdasta huvittaa. Jos läskiä on kertynyt mahaan, niin navan kohdalta mitattuna on suurin ympärysmitta ja näin ollen siitä kohtaa myös kutistuu eniten, jos laihdut.

Terveydellisin syin mitataan pari senttiä navan yläpuolelta. Vyötärö saattaa säkällä olla siinä tai eri kohdassa. Itse päätät kumpaa alat seuraamaan.

http://terveysnetti.turkuamk.fi/Tyoikaisten/MBO/mittausohje.htm

Jep, pari senttiä navan yläpuolelta, missä on kapein kohta.

Entä mistäkohtaa oikeaoppisesti mitataan lantioympärys? itse mittaan sen leveimmästä kohtaa, eli pepun päältä, mutta esim. vaatekuvastoissa se mitta pitäs mitata tuosta ylempää.

Joitakin senttejä navan yläpuolelta eli ohuimmasta kohdasta virallisesti. Jos laihduttaa ja haluaa pitää kohdan samana, niin voi mitata aina navan kohdalta. Tosin sekin tietysti muuttaa kohtaa, jos on paljon ylipainoa.

Ei se 1-2cm navan yläpuolelta ole aina se kapein kohta. Itse olen lanteikas ja kapein kohta on vielä pari cm ylempänä, mutta mittaan vähän navan yläpuolelta.
Vaatteita varten mitataan sitten aina siitä kapeimmasta kohdasta.

10päivässä olin saanut senttejä pois useita :) ihanaa kun tuloksia on nähtävissä....lantion mittaan pepun korkeimmasta kohtaa...se oli supistunut 106cm-->102,5cm vyötärön(navan kohdalta mitattuna) olin kutistanut 100cm-->96cm ja rinnan ympäryksen 95,5cm-->94cm :) jeee...eli samaa tahtia jatkaa hän...paino pudonnut 76,3kg-->74,6kg, eli tahtikin taitaa olla kohtalaisen sopiva.

Virallisesti vyötärö mitataan seuraavasti: tunnustele alimmat kylkiluut ja lonkkaluun ylin kohta (kyljen puolelta), mittaus tapahtuu näiden kahden "maamerkin" puolesta välistä. Näin meillä mitataan täällä töissä.

[QUOTE="Topoca";25414954]Virallisesti vyötärö mitataan seuraavasti: tunnustele alimmat kylkiluut ja lonkkaluun ylin kohta (kyljen puolelta), mittaus tapahtuu näiden kahden "maamerkin" puolesta välistä. Näin meillä mitataan täällä töissä.[/QUOTE]

mulla se menee sitten juurikin pari senttiä navan yläpuolelle :)

Yhteistyössä