Mistä saada asunto, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta asunnotonko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta asunnotonko?

Vieras
Asumme nyt minä, mieheni ja alle vuoden vanha tyttäremme vanhassa kaksiossa. Kaksio on iso 70 neliötä, mutta todella huono kuntoinen. Jouduimme joskus muuttamaan tänne koska asuntoa ei mistään saatu, luottotietohäiriöiden vuoksi. Itselläni ei ollut, mutta miehelläni kyllä, ja nyt myös minulla. Olemme asuneet tässä vasta 3 kuukautta. Mutta ehdottomasti pitäisi päästä pois. Asunto on todella kylmä, ulommaiset ikkunat, ovat jotkut rikki ja sisemmäiset ikkunat taas eivät mene kunnolla kiinni, ovat turvonneet (ei kuitenkaan meillä). Minä olen raskaana ja palelen koko ajan, pitäisi kauhea villapaita varustus olla päällä koko ajan ja voin vain kuvitella miten tuo meidän pieni tyttönen sitten.
Vvo:lta ei meille tarjota asuntoa, vaikka hakemus on, netissä näkyy kyllä että olisi yksi kolmio, mutta ei.. Olen soittanut monta kertaa vvo:lle, mutta asuntoa ei vain tarjota. Yksityiset vaativat luottotiedot ja monessa on 2kk takuu. Itse olen kotona ja mies on töissä, eli sossusta emme apua tarvitse. Mutta mistä voin hakea asuntoa, koska emme voi asua tässä, kun sormet on jäässä ja muutenkin kylmä. Mistä pyytää apua?

meil ei oo luottotiedot ollu este, yksityisiä kiinnosti ainoastaan onko vuokravelkaa ja kun sitä ei ollu asia oli selvä..eikä kaikki yksityiset tarvi 2kk takuuta, ja monelle on sopinut myös maksaa osissa takuu...

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
meil ei oo luottotiedot ollu este, yksityisiä kiinnosti ainoastaan onko vuokravelkaa ja kun sitä ei ollu asia oli selvä..eikä kaikki yksityiset tarvi 2kk takuuta, ja monelle on sopinut myös maksaa osissa takuu...

miehellä ikävä kyllä on vuokravelkaa...makselee koko ajan sitä kyllä pois, kun ulosottohan ottaa palkasta 1/3.

anteeksi jos kysyn, mutta MIKSI, VOI MIKSI tuollaiseen tilanteeseen pitää vääntää vielä lisää lapsia... Eikö ensin kannattaisi hankkia parempi asunto ja sitten lisää lapsia... Mutta, ystäväiseni, kunnan asunto luulisi olevan teille helppo nakki kun olet raskaana. Käytä tilaasi hyväksi.

Omistajan pitäisi ensisijaisesti korjata asunto asumiskelpoiseksi, siitä voi pyytää vaikka kunnan/kaupungin rakennustarkastajalta listan puutteista. Vaarana on vaan että vuokra nousee :/ tai voisi kysyä kunnan asuntoja eli vaihtoa sosiaalisin perustein.

Rohkeasti vaan kyselemään yksityisiltä ja kaupungilta, kyllä vielä vastaan tulee joku joka asunnon teille vuokraa.mekin ollaan oltu asunnottomia ja jouduttiin silloin asustelemaan vanhempien luona ja poika oli alle vuoden tuolloin..ei ollut mukavaa mutta sitten saatiin kaupungilta vuokra-asunto, ja hyvä sellainen. nyt harmittaa kun vajaa vuosi sitten piti muuttaa pois kun ei enää saatu apuja vuokranmaksuun. kyllä te selviätte! :hug:

Onko paikkakunnallasi Vts:n asuntoja? niiltä asunnon voi saada vaikka merkinnät tiedoissa oliskin. Ja sossuun yhteys, auttavat todebnnäköisesti lapsiperhettä saamaan paremman asunnon, ja takuissakin saattavat auttaa, vaikka miehesi töissä oliskin! Pian yhteyttä sinne, ettette joudu enempää kärsimään!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
anteeksi jos kysyn, mutta MIKSI, VOI MIKSI tuollaiseen tilanteeseen pitää vääntää vielä lisää lapsia... Eikö ensin kannattaisi hankkia parempi asunto ja sitten lisää lapsia... Mutta, ystäväiseni, kunnan asunto luulisi olevan teille helppo nakki kun olet raskaana. Käytä tilaasi hyväksi.

Odottamani lapsi on ikävä kyllä vahinko, suojaus petti. Mutta sitä sattuu, rakastamme tulevaa lasta siitä huolimatta ihan yhtä paljon kuin esikoistakin.

Voi kuule kun se ei aina mene niin ku sä ajattelet! ja niitä ei tehdä vaan saadaan. miettisit nyt hyvä ihminen mitä suustasi päästät, lapsi on LAHJA! jos mietit tollaisia asioita et miksi joku tekee lapsia vaikka hankala tal. tilanne niin pidä edes omana tietonasi äläkä lähde syyllistämään toista ihmistä jolla jo valmiiksi vaikeaa!

Alkuperäinen kirjoittaja kohta asunnotonko?:

Odottamani lapsi on ikävä kyllä vahinko, suojaus petti. Mutta sitä sattuu, rakastamme tulevaa lasta siitä huolimatta ihan yhtä paljon kuin esikoistakin.

meillä sama juttu, suojaus petti ja tulin raskaaksi. vaikeaa on meilläkin mutta toivon että tilanne helpottuu lapsen synnyttyä/syntymään mennessä. kolmas nyt, silti rakastan kaikkia aivan yhtä paljon. Jaksamisia!

pistin sähköisesti hakemuksen kaupungille, sen jälkeen kun olin sinne soittanut. sanoi että perhe asuntoja on vapaana, toivottavasti tärppää.
näistä nykyisen asunnon ikkunoista olen puhunut vuokranantajan kanssa, mutta hän vain ihmetteli että kuinkahan joku on saanut ne ikkunat siihen kuntoon.

Yhteistyössä