Mistä klamydia voi tarttua? Ei nimittäin ole seksistä tarttunut...

  • Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti
oikeesti
USKOKAA JO, EI OLE MIES PETTÄNYT ENKÄ OLE MINÄKÄÄN.

En minä tänne olisi tullut kyselemään, jos tietäisin/epäilisin/olisi mahdollista, että mies on pettänyt tai olisi tarttunut jostain "luonnollista" kautta, mutta kun ei ole mahdollista, niin ihmettelenkin, että mistä ihmeestä se on voinut minulle tulla. Mies kävi testeissä tänään, kestää pari päivää kun tulee tulos.

Elikkä miehes on ollu sun seurassa 24/7 koko tän 15vuoden ajan? älä oikeesti esitä tyhmää. on ihan selvää että sä oot taudin saanu mieheltäs josset kerran itte oo käyny aidan toisella puolella. tuskin oot miehes joka liikkeestä tietonen 15vuoden ajalta. herää!
 
nooo
USKOKAA JO, EI OLE MIES PETTÄNYT ENKÄ OLE MINÄKÄÄN.

En minä tänne olisi tullut kyselemään, jos tietäisin/epäilisin/olisi mahdollista, että mies on pettänyt tai olisi tarttunut jostain "luonnollista" kautta, mutta kun ei ole mahdollista, niin ihmettelenkin, että mistä ihmeestä se on voinut minulle tulla. Mies kävi testeissä tänään, kestää pari päivää kun tulee tulos.
No ei kyllä uskota, eikä kannata miettiä vaihtoehtoja mistä muuten sen sukupuolitaudin saisi kuin yhdynnästä joska sitä ei saa muuten tai no kai se teknisesti olis mahdollista saada poskeenotosta, mutta seki olis mun kriteeristössä pettämistä ;)
 
"vieras"
Mun kaverilla oli samanlainen tilanne. Miehensä kanssa syyttivät toisiaan vuorotellen pettämisestä. Neuvolasta sitten soitettiin ja kerrottiin että olivat lukeneet tulokset väärin. Sitäkin voi todella tapahtua! Pyydä uudet testit jos olet varma ettei kumpikaan ole pettänyt.
 
tuota
onko tulos varmasti positiivinen? Tuttavalle ilmoitettiin aikanaan, että hänellä on sukupuolitaut (olikohan kuppa), seuraavana päivänä selvis että kyseessä oli hiiva. Oli terkalla menneet vähän rivit sekaisin tuloksia lukiessa.
 
"vieras"
[QUOTE="huhhuh";22950240]Kondylooma nyt on vaa vähä eriasia. Kondylooma tarttuu sukupuolikontaktissa erittäin helposti ja voi tarttua ilman yhdyntääkin. Mutta klamydia ei.[/QUOTE]

Joo paitsi ettei sekään tartu mistään saunalauteilta tai muusta vastaavasta paikasta, kyllä siinäki limakalvokontakti tarvii olla :/
 
"vieras"
no onko sua millon testattu viimeks ennen tätä kyseistä kertaa? ootko minkä ikäinen, jos se on sulla ollu sen 15vuottta, eli oot saanu sen ennen ku aloit seukkaa nykysen miehes kanssa?
 
"huhhuh"
[QUOTE="vieras";22950252]Joo paitsi ettei sekään tartu mistään saunalauteilta tai muusta vastaavasta paikasta, kyllä siinäki limakalvokontakti tarvii olla :/[/QUOTE]

Minun käsittääksee se voi tarttua, siis kondylooma, ilman seksiä. Ainakin poikaystävällänei oli näin(ja emme olleet poikaystäväni kanssa yhdessä vielä silloin kun hänellä se oli, tutustuimme vasta 5-vuotta tapahtuneen jälkeen. Hän oli saanut sen intissä ollessaan, eikä ollut sukupuoliyhdynnässä muiden kanssa, ja se kenen kanssa oli ollut yhdynnässä, hänellä ei sitä ollut.) Mutta klamydia taas ei voi näin tarttua ja joo oon lukenu tosi paljon kyseisestä asiasta, silä pelkäsin, että itselläni on se.
 
[QUOTE="vieras";22950278]Ja sit ihmetellään ku taudit vaan lisääntyy ku porukalla ei oo hajuakaan MITEN ne tarttuu.. huoh..[/QUOTE]
Sukupuolitauti saunanlauteista on vähän samaa sarjaa joulupukin ja jumalan kanssa. Kaunis vale johon haluaa uskoa koska rakastamasi ja luottamasi ihminen on kertonut sen sinulle :D
 
"vieras"
Minä olen kyllä herpeksen saanut joskus jostain muualta kuin yhdynnästä. Kun en silloin kun se aktivoitu ollut ollut yhtään kenenkään kanssa sukupuoliyhdynnässä.

Jos sitten ei herpes voi olla esim 2 vuotta niin ettei oo mitään oireita, ja ekat oireet tulisi vasta 2 vuoden päästä tartunnasta.
 
ap.
Ei ole miehellä klamydiaa! Eli jostain muualta se on tullut. Ja koska itsekään en ole pettänyt, ollut vain tämän oman miehen kanssa koko elämäni aikana, niin mistäs hemmetistä se klamydia mulle on tullut? :O
 
ap.
[QUOTE="vieras";22966672]Pyydä uudet testit! Voi olla joku virhe![/QUOTE]

Ai, että mä alkaisin väittämään miehelle "mees testeihin uudelleen, kyllä sä oot pettänyt ja sulla on varmasti klamydia!" Joo, en ala...
 
ap.
[QUOTE="Mie";22966715]Mene sinä ap uudestaan testeihin. Sulla voi olla virhe siinä!,, vai tiedätkö jo ettei se ole virhe ;)[/QUOTE]

Ei kukaan ole pyytänyt uusimaan. Täytyy ensi viikolla uusia testi, jos lääkäri ottaa näytteen. Miestä en ainakaan enää pakota mihinkään testeihin.
 
kokookoko
kondylooma on eri juttu. sitä on esiintynyt pikkulapsilla ja nunnilla. ja monesti tarttuu jo omalta äidiltä odotusaikana. -vasta-aineita löytyy ihan pikkuvauvoilta. 80 sairastaa sen jossain vaiheessa, oireettomana, niin ettei "sairastuta" varsinaisesti. osalle tulee oireisenä.

klamydia onkin sitten toinen juttu.

voisko olla testit vaihtuneet labrassa?
tokihan tää nyt provo on, kun la-iltana tuloksia saa :)
 
[QUOTE="hmmh";22949927]Jos se on ollu piilevänä sulla tai miehellä ja nyt vasta aktivoitunu?[/QUOTE]

Niin.
Se voi olla jopa oireettomana miehellä, eli..........
Onko ihan satavarmaa että miehes ei ole käynyt vieraissa?
 
EiTajuu
Miksi ihmeessä te sitten ravaatte sukupuolitautitesteissä, jos kumpikaan ei petä?? Ymmärrän sen käynnin ennen seurustelua, mutta pari vuotta sitten?? Ei mulla oo tarvetta mennä testeihin kun ukon kaa ollaan 15 vuotta yhdessä oltu, niin miksi teillä? Se jäi nyt mulle jotenkin hämäräksi...
 

Yhteistyössä